Skip to content

צוק מנרה, ליהנות באקסטרים

הנוף הכי יפה בארץ, שפע של אטרקציות אקסטרים לכל המשפחה, מזג אויר נפלא וחבילת אירוח משתלמת.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אז קודם כל זה מתחיל בנוף. לטעמי מצוק מנרה נשקף אחד הנופים היפים בישראל, בריכות הדגים של עמק החולה, רמת הגולן והחרמון, נוף פשוט עוצר נשימה.  צוק מנרה, חלק מרכס רמים שוכן בגובה 900 מטר. הנוף הציורי, הנשקף  מכל פינה חושף את הרי הגולן, החרמון ועמק החולה. בעונות המעבר ניתן לצפות בנדידת הציפורים, בעונת החורף המתחם מתכסה בשלג ובעונת הקיץ הטמפרטורה נעימה. החדרים מעניקים חוויה של אירוח ביתי חם ומלא בקסם.

הנוף מצוק מנרה לכיוון צפון (צילום: דן בר-דוב)
הרכבל הארוך במדינה 1940 מ' מצוק מנרה לקריית שמונה (צילום:דן בר-דוב)
הנוף המדהים של עמק החולה הנשקף מצוק מנרה (צילום:דן בר-דוב)

התמקמו לכם באחד מ- 55 חדרי מנרה לודג' הפזורים על פני חמישה מבנים, חדר אוכל, לובי, אולם כנסים ובית כנסת. החדרים מעניקים חוויה של אירוח ביתי חם ומלא בקסם של המקום.  צוק מנרה, הוא בית לחובבי האתגרים והספורט. חבילת האירוח במתחם כוללת לינה, ארוחת בוקר, שמזכירה ממש קיבוץ של פעם וכניסה חופשית לפארק האקסטרים, שימוש בכל המתקנים לאורך כל זמן השהות, ללא עלות נוספת! המתחם מספק חווית טבע, אקסטרים ותרבות משולבת ומציע גם סיורי עששיות מרתקים מלווים בחידות, סיור זריחה בטבע המתעורר לחיים לעבר המצוק.

מתחם הלינה של לודג' מנרה ,בין דשאים ועצים (צילום:דן בר-דוב)

צוק מנרה, מתחם האטרקציות האתגריות המוביל בישראל, הוא בית לאוהבי אתגרים וטיולים. המתחם כולל 3 טרמינלים הפרוסים על פני המצוק ובליבו, הרכבל הארוך בישראל- 1940 מטר אורכו ו-750 מ' גובהו בשיא, מגלשות הרים במסלול שאורכו כ-1,200 מטר, טרמפולינת באנג'י דום, סנפלינג על המצוק, מסלולי הליכה נורדית ועוד מגוון פעילויות המעלות את הדופק ומעניקות חוויה ספורטיבית ובריאה של בילוי בטבע.

ניתן להתנסות בהליכה נורדית ועוד שפע פעילויות (צילום:דן בר-דוב)

כניסה חופשית למתקני האקסטרים בצוק מנרה יוצרת חוויה מקבילה לשלושה ימים אינטנסיביים ביער השחור רק שכאן הכל קרוב ואפילו לא צריך להניע את הרכב. כל פעילויות הצוק פתוחות ללא הגבלה לאורחי מתחם הלינה, "מנרה לודג'". לא כולם מבינים זאת אבל מדובר בחיסכון משמעותי למשפחות עם ילדים. ההורים יכולים לעשות תורנות על הילדים וגם ליהנות מהנוף המרהיב, השקט וממנוחה אמיתית במזג אויר מושלם (מתחיל כבר להיות קריר, אז לא לשכוח בגדים חמים)

הרכבל הארוך במדינה 1940 מטר (צילום:דן בר-דוב)

הירידה לתחנה העליונה בצוק, ממנה יוצא הרכבל הארוך במדינה 1940 מ' לכיוון קרית שמונה, אורכת כשלוש דק' הליכה. שתי תחנות מטה ומגיעים לתחנה התחתונה שנמצאת במבואות הדרומיים של העיר קרית שמונה. שם ממוקמת טרמפולינת באנג'י גדולה, וכל מי שרוצה לנסות לעוף באויר מוזמן לנסות. משם עוברים למגלשות ההרים, שני ק"מ של מסלול מפותל, קרוניות זוגיות שנשלטות ע"י הנהג עושות דרכן במעלה המסלול ואז מגיעה הירידה. תענוג אמיתי. במהלך הקיץ ובזמנים מיוחדים מתאפשרת החוויה גם בלילה.  בתחנת האמצע של הרכבל נמצא מצוק האקסטרים, בו ממוקם על עמוד ענק של הרכבל קיר טיפוס גבוה וכן מתחם חץ וקשת.

סנפלינג רבותי, זה כבר סיפור לרציניים ביותר, בצוק מנרה קיים אחד ממצוקי הסנפלינג הרציניים בארץ, 42 מ' של צוק סלעי תלול, רתומים ומאובטחים, קסדת מגן לראש, יורדים את המצוק לאחר הדרכה והסבר מצוות המדריכים המיומן של הצוק שנמצא פיסית, מלווה ותומך. בסיום הגלישה, מחכה למטה ג'יפ שמעלה אתכם חזרה לצוק מנרה.

42 מ' של צוק סלעי תלול וברקע נוף מדהים. חוויה (צילם וגלש:דן בר-דוב)
סנפלינג,אחת החוויות המומלצות בצוק מנרה (צילום:דן בר-דוב)

בתחנה העליונה של רכבל אפשר ליהנות מטיפוס על קיר הבולדרינג ושביל הרגליים היחפות גם הוא אטרקציה לכל גיל ורגע מנוחה בנוף למי שהתעייף מדובר על שביל באורך 80 מ' שבנוי ממצעי דריכה שונים עשויים מחומרים  טבעיים כגון אבן, עץ, אדמה וחול. ואל תשכחו לקחת סיבוב על "רכבת הצוק" שעושה סיבוב מעגלי בקיבוץ מנרה ולאורך הגבול.

"שביל הרגליים היחפות" (צילום:דן בר-דוב)
קיר טיפוס בצוק מנרה (צילום:דן בר-דוב)

הנהלת צוק מנרה חרטה על דגלה להנגיש את פעילויות האקסטרים לכולם ולא רק בכותרת. אנשי הצוות והמדריכים מיומנים באירוח קבוצות מיוחדות של בעלי מוגבלויות, נכים, עיוורים ואוטיסטים שעבורם החוויה היא מעצימה ומלאת סיפוק.

שבילי הליכה בחורש (צילום:דן בר-דוב)

במנרה לודג' מתחם הלינה של צוק מנרה אזלו החדרים לראש השנה ולסוכות נותרו עוד מעטים, המקדימים להזמין יהנו ממחיר מעולה – החל מ799 ₪ ללילה והילד הראשון ללא תשלום בחדרי הבייסיק. כאמור, אורחי הלודג' נהנים מכל פעילויות הצוק כחלק מהלינה וללא תשלום נוסף ומסיור עששיות מרתק מלווה בחידות וכניסה חינם למוזיאון בית אוסישקין בקיבוץ דן.

צוק מנרה, על הציר הראשי של אצבע הגליל, כביש 90 דרומית לקריית שמונה.

www.cliff.co.il 04-6908198  או בדף הפייסבוק "צוק מנרה-האתגר הצפוני"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן