Skip to content

חרדים קראו לשוטרים נאצים ויידו אבנים – שוטר תועד דוחף חרדי

בהפגנה סוערת התעמתו חרדים עם שוטרים, חסמו רחובות וצמתים. המשטרה הפעילה מכת"זית, פרשים ועצרה שמונה מהם. שוטר תועד דוחף מפגין ומטיח אותו אל הכביש - המשטרה: לגבי הפעלת כוח לא סביר, התלונה תיבדק על ידי מח"ש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

8 חרדים  מהפלג הקיצוני, חסידי תולדות אברהם צחק,  שהתפרעו תוך שימוש באלימות כלפי השוטרים בעת הפרת הסדר הציבורי וחסימת צמתים נעצרו היום (ראשון) בידי משטרת הבירה.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

הפגנה נערכה בעקבות המשך מעצרו של העריק, נכד האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בכלא צבאי על עריקות ממושכת. האברך נעצר ביום רביעי לפני שבוע וחצי בנמל התעופה בן גוריון עם שובו מארצות הברית והועבר למשטרה הצבאית, לאחר שלא התייצב לרשויות צה"ל. החסידים ערכו עצרת בכיכר השבת ומשם צעדו לעבר לשכת הגיוס.

השוטר דוחף את החרדי שקרא לעברו: נאצי

בעקבות ההפגנה בה התפרעו מאות מחסידי תולדות אברהם יצחק, תולדות אהרן ואחרים, כיכר השבת ירושלים נחסמה לתנועה עד לסיומה. המפגינים התעמתו עם כוחות המשטרה באזור רחוב שרי ישראל, שם פעלה המשטרה באמצעות פרשים ומכתזי"ת (רכב המתיז מיים) על מנת לפזר את המפגינים. לאחר מספר שעות של הפגנה בירושלים שבמהלכה נעצרו החשודים בהפרת הסדר ותקיפת שוטרים, האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק הורה לפזר את ההפגנה – "יחזור לתלמודו – יצאנו ידי חובה".

חדשות לפני כולם
חדשות לפני כולם


צילום: בחדרי חרדים
צילום: בחדרי חרדים

בדיון שנערך בעניינו למחרת מעצרו, הוא נשפט ל-20 ימי מחבוש – כך שבאת ימי ראש השנה הוא יעשה בכלא הצבאי. לאחר שחלף למעלה משבוע מאז מעצרו, כשראש השנה הולך ומתקרב, הודבקו מודעות במאה שערים הקוראות "למלחמה" בעקבות המשך מעצרו. "בחורי ישראל מובלים לשמד באין מפריע, ויום יום מובלים בחורי ישראל למרתפי הכלא הצבאי "חובת מחאה". נכתב בפשקווילים שהופצו בקרב החרדים.
עשרות חרדים חסמו את  צומת הרחובות שרי ישראל ומנעו את נסיעת כלי הרכב והתחבורה הציבורית מלנסוע בכביש תוך שהם נשכבים על הכביש , קוראים קריאות נגד השוטרים , חלקם ידו אבנים לעבר השוטרים שפועלים כל העת בנחישות להשבת הסדר הציבורי על כנו , לאפשר פתיחת הציר בניסיון להשיב השגרה לכנה.
תוך כך דחף שוטר מג"ב את אחד החרדים לאחר שהאחרון קרא לעברו "נאצי". האירוע תועד ופורסם עד מהרה ברשתות החברתיות.

צילום: דוברות משטרת ישראל
צילום: דוברות משטרת ישראל

מהמשטרה נמסר כי: "מדובר בהפרת סדר אלימה במיוחד שהתרחשה בירושלים ע״י מאות חרדים שהתפרעו, חסמו צומת רחובות מרכזי בגופם, תקפו שוטרים והפרו את הסדר הציבורי באזור.

חלק מהמתפרעים אף ידו אבנים וחפצים אחרים לעבר השוטרים. במהלך ההתפרעויות הללו נפצעו 7 שוטרים ונזקקו לטיפול רפואי.

לכן בתגובה, המשטרה נאלצה להשתמש באמצעים לפיזור הפרות סדר ולעצור לחקירה 9 מתפרעים, תוך ניסיון למנוע את המשך ההפגנה האלימה והבלתי חוקית ואת חסימת הצירים.

בנוגע להתנהלות שוטר המג"ב נמסר: כבכל אירוע מסוג זה, תיבדק גם התנהלות השוטרים במקום לאור המצב בשטח, הסיכון לכוחות ובהתאם לנורמות ההתנהגות המצופות משוטר בעת אכיפת החוק ושימוש בכוח בדגש על אחד האירועים שלכאורה נראה מהסרטון שהופץ ברשת, כאילו הופעל כח שלא לצורך אכיפה. כל מה שחשוד לכאורה כחריגה מסמכות והפעלת כוח לא מידתית, יועבר לבדיקה במח"ש".  במשטרה הדגישו כי "יחד עם זאת, אנו רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע בשוטרים, להתפרע, לנהוג באלימות ולהפר את הסדר הציבורי, שכן אלו חורגים מגבולות חופש הביטוי והמחאה ומהווים פגיעה בוטה בשלטון החוק ובשגרת חייהם של תושבי הבירה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן