Skip to content

"קינגסמן: מעגל הזהב": המרגלים חוזרים מנופחים מתמיד

אם חשבתם שהסרט "קינגסמן: השירות החשאי" היה מטורף ומשעשע רק לעיתים, אז "קינגסמן: מעגל הזהב" מנופח עוד יותר, והנוצות צבעוניות הרבה מעבר לגבול הטירוף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשנת 2015, הבמאי מתיו וואן, בסיועה של שותפתו הוותיקה לכתיבת התסריטים, ג'יין גולדמן, הפכו את רעיון סרטי הריגול על ראשו ויצרו את הסרט המטורף: "קינגסמן: השירות החשאי". הסרט הפך באופן מיידי לשובר קופות בינלאומי כאשר צבר למעלה מ-400 מיליון דולר ברחבי העולם והעלה את קרנו של הכוכב העולה: טארון אגרטון ("אדי הנשר"). בסרט, אגרטון מגלם את אגזי, בחור קשוח מרחובות לונדון שהופך למרגל, לאחר שגויס לארגון הריגול הבריטי בשם קינגסמן – שחזיתו הוא חנות חייטים תחת אותו שם, השכנה לחנות המשקאות הקלאסית (אשר קיימת במציאות), ברי ברודרס.

"קינגסמן: מעגל הזהב": פירת' וארגטון מנופחים מתמיד

יחד עם דמויות, כמו הסוכן הסודי הארי הארט, שמגולם על ידי קולין פירת' ("נאום המלך"), ומומחה ההייטק והסייבר – מרלין, שמגולם על ידי מארק סטרונג ("גרימסבי")" הסרט יצר רושם חזק על הצופים שכביכול חיפשו משהו שונה ויוצא דופן בסוגת הריגול, והתוצאה היא משהו שלועג לסרטי ג'יימס בונד, אך לא מספיק מצחיק כמו "אוסטין פאוורס". חלק ההמשך היה בלתי נמנע, והתוצאה היא משהו גדול יותר ובוודאי צבעוני יותר מתמיד, כש-"קינגסמן: מעגל הזהב" לוקח שורה של כוכבי קולנוע אמריקניים מהשורה הראשונה ונבל הטוחן את קרבנותיו לתוך צ'יזבורגרים טעימים.

מבחינת עלילה, "קינגסמן: מעגל הזהב" נפתח כשארגון הריגול הבריטי המכובד מותקף באכזריות וכמעט נמחק. למעט אגזי ומרלין כמובן, אשר מגיעים לאיזור הגיבוי שלהם, שבמקרה נמצא במדינת קנטקי בארצות הברית, שגם שם קיים ארגון ריגול דומה, רק עם מבטא אמריקני דרומי. הוא מורכב מחבורה של בוקרים אמריקניים סטראוטיפים עם שמות של משקאות: שמפניה (ג'ף ברידג'ס, "ביג לבובסקי"), מומחית ההיי-טק והסייבר: טקילה (האלי ברי, "מונסטר בול"), האקדוחן טקילה (צ'נינג טייטום, "מג'יק מייק"), וגיבור בסגנון המערב הפרוע המכונה וויסקי (פדרו פסקל, "משחקי הכס").

החזית של הארגון האמריקני הוא חברת ייצור בורבון (וויסקי אמריקני המיוצר מתירס), ומכאן שמות המשקאות של המרגלים. המשימה שלהם היא להתחבר עם בני דודם הבריטיים ולהביס את פופי אדמס, הנבלה המגולמת על ידי ג'וליאן מור ("עדיין אליס"). גם היא בנתה לעצמה כפר קטן בחזון אמריקני של שנות החמישים, ומשם מפעילה מבצע קטלני, המבטיח מוות מרושע לכל מי שמפריע לה.

חשוב לציין, כי הסרט לא יכול להקרא "קינגסמן: מעגל הזהב", אם איכשהו פירת' לא יחזור, אף על פי שראינו אותו מת בסרט הקודם. וואן מצא דרך אמינה להחזיר אותו, וזה בדיוק מה שעושים בסרט המשך. פירת' מצטרף לאגזי בפעולה, ויש להדגיש פעולה, כיוון שהיא כמעט בלתי פוסקת לאורך כל זמן ריצת הסרט הארוך ביותר: 140 דקות. חשוב כמובן גם להזכיר את הזמר אלטון ג'ון – המגלם את עצמו, והוא כנראה הדבר המצחיק ביותר בסרט.

הצילום, עיצוב התפאורה, הפסקול והעריכה בקצב מהיר מנופחים עד קצה הבלון, וזאת כדי להבטיח שחסידי "קינגסמן: מעגל הזהב" יזכו להרבה יותר מהטירוף שלא לוקח את עצמו ברצינות, אבל כן עולה על כל דמיון. בסופו של דבר, האם "קינגסמן: מעגל הזהב"" נשמע כמו כוס התה האנגלי שלכם? אם באמת צריך לשאול את השאלה – אז אתם כנראה לא מכירים את הנוסחה של קינגסמן ומומלץ כי תתרחקו. אוהדים של הסרט הקודם, לעומת זאת, בוודאי יהיו מרוצים.

XXXXX

___
קינגסמן: מעגל הזהב | Kingsman: The Golden Circle
בימוי: מתיו וואן
תסריט: מתיו וואן, ג'יין גולדמן
שחקנים: קולין פירת', טארון אגרטון, ג'ף ברידג'ס
מקור: ארצות הברית
שפה: אנגלית
באקרנים בישראל: 21.09.17
הפצה בישראל: מסחרית
זמן: 140 דקות
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן