Skip to content

מאבטחים הותקפו באיכילוב – שיניים שבורות, שברים, סדקים וחבלות

מאבטחים הותקפו באלימות קשה בידי קרוביה של אישה שהתלוננה על הטיפול בה. האישה צלצלה לבן זוגה וזה הגיע עם 4 נוספים ותקפו את המאבטחים. האישה ואביה נעצרו. המשטרה מחפשת את התוקפים שנמלטו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

 

זיהיתם מי מהתוקפים? צלצלו 100 ומסרו פרטים

שלושה מאבטחים בבית החולים איכילוב  שבתל אביב, הוכו הלילה (חמישי) בידי חמישה גברים שנמלטו מהמקום. בעקבות כך התקיימה הבוקר עצרת מחאה בבית החולים. בסביבות השעה 03:00 לפנות בוקר הגיעה מטופלת בת 19 ואביה בן ה-49, תושבי יפו לחדר המיון של איכילוב. הצעירה הלינה על הטיפול הלקוי שקיבלה לטענתה. לפי בית החולים, היא אף ניסתה לגנוב טלפון מאחות. מאבטח הוזעק לעזרת האחות והפריד בינה לבין המטופלת. בבית החולים אמרו כי בעבר בני משפחתה של המטופלת איימו על רופאים, על אחיות ועל חברי הנהלת בית החולים והורחקו על ידי צוות האבטחה.
כחצי  שעה לאחר מכך, הגיע לרחבת המיון רכב מסוג סקודה וממנו כך נמסר, זינקו חמישה גברים קרוביה של המטופלת. המאבטחים מנעו מהם כניסה לחדר המיון והותקפו בידי החמישה. לפי בית החולים אחד מהחמישה היה ככול הנראה חמוש באקדח. לאחר שהיכו את המאבטחים, שבו התוקפים לרכב שנותר על הרחבה המיועדת לרכבי חירום ואמבולנסים, נכנסו לתוכו ונמלטו.
שלושת המאבטחים טופלו כשמצבם  קל עד בינוני בחדר הטראומה של בית החולים כשהם סובלים משיניים שבורות, חבלות בפנים ובגוף, שברים וסדקים בעצמות.

בית החולים העביר את המידע למשטרה וזו פתחה במצוד אחר החשודים. המטופלת ואביה נעצרו. יתר החשודים עדיין לא אותרו. במשטרת מרחב ירקון אמרו: "נגלה אפס סובלנות כלפי תקיפת עובדי ציבור ונשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת למצות את הדין עם העבריינים". בית החולים והמשטרה מבקשים מהציבור – במידה והנכם מזהים מישהו מהביריונים המופיעים בצילומי האאבטחה, פנו ל 100 ומסרו את פרטיהם.

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב, מסר כי "מדובר באירוע חמור מאוד עם דפוס פעולה מהעולם העברייני. האירוע משקף את אוזלת היד של המערכת נגד פושעים שפועלים באלימות נגד אנשי צוות רפואי. המאבטחים הגנו בגופם על הצוות הרפואי. החלטתי שמהיום יוצב שוטר 24/7 בחדר המיון ואני מצפה שכך יהיה בכל בתי החולים. אני קורא לשר לביטחון פנים להגדיל את מעורבותו בנושא, למפכ"ל המשטרה לנקוט צעדים ברמה הלאומית ולמשטרת תל אביב לא להרפות עד מעצרם והבאתם לדין של הפושעים. בעיקר אני מצפה שמערכת המשפט תדע לגזור עליהם עונש חמור שיביא סוף-סוף הרתעה נגד כל מי שיפנה נגד רופאים, אחיות ועובדי מערכת הבריאות".

 שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בתגובה: "ראיתי את הצילומים ממצלמות האבטחה והזדעזעתי. חייבים לטפל בחומרה בכל מקרה של אלימות כלפי הצוותים הרפואיים. אסור שמקרים כאלו ישנו יותר. אני מקווה שרשויות החוק ילכדו את החשודים וימצו עמם את הדין".

התוקפים מגיעים (צילום מסך)
התוקפים מגיעים (צילום מסך)
התוקפים נכנסים לחדר המיון (צילום מסך)
התוקפים נכנסים לחדר המיון (צילום מסך)
התוקפים נמלטים (צילום מסך)
התוקפים נמלטים (צילום מסך)

קיבלתי אגרוף בפנים, פתחו לי את הראש ושברו לי שני שיניים קדמיות

נתי מאבטח בית החולים (צילום: דוברות בית החולים)
נתי מאבטח בית החולים (צילום: דוברות בית החולים)

נתי, מאבטח במיון, בן 25, לשעבר לוחם בגבעתי, היה במשמרת בזמן האירוע ושחזר את שאירע: ״שמעתי צעקות ורצתי לדלפק המיון הפנימי שם ראיתי שאישה ובחור לצידה מתנפלים על אחד המאבטחים. משכתי את הגבר הצידה וביקשתי ממנו להירגע ולא להפריע לפעילות הצוות הרפואי. הבחורה החלה לחמם את הגבר שהיה לצידה ואמרה לו שהוא ׳קוקסינל שלא מחזיר׳ והגבר ענה שלא תדאג והוא מביא את האנשים שלו. הזמנו משטרה ובתוך כחצי שעה נכנסו לחדר המיון חמישה גברים והם החלו לתפוס אותנו המאבטחים ונתנו לנו אגרופים ומכות ממש חזקות. ניסיתי להפריד ולהרגיע אבל פתאום קיבלתי אגרוף חזק לפנים ונפלתי על הרצפה. פתחו לי את הראש ושברו לי שני שיניים קדמיות. עד עכשיו אני מטופל בעצמי במיון.
חבל על מה שקרה. אנחנו מנסים להגן על הצוות הרפואי אבל לא האמנתי שאמצא את עצמי באירוע כזה חמור בעבודה. אני בטוח שאם הם היו מצליחים לעבור אותנו, הם היו מגיעים לרופאים ולאחיות ואז היה נגרם אסון. אני מקווה שהמשטרה תעצור אותם והשופטים יתנו להם עונש חמור כדי שלא נראה מקרי אלימות כל כך קשים בבית החולים".

אסיפת החירום, הבוקר
אסיפת החירום, הבוקר

מי הבנזונה שטיפל באשתי?
נאווה פלדמן, אחות אחראית בחדר המיון בבית החולים סיפרה כי  המטופלת שהגיעה למיון דרשה לקבל טיפול מידי והיא מוכרת לצוות הרפואי בשל מצב רפואי כרוני שממנו הא סובלת.
פלדמן: "המטופלת ניסתה לחטוף לאחות את הטלפון מהיד, כנראה כי התעצבנה שהיא דיברה בטלפון הקווי ושלא נתנו לה טיפול באופן מידי, לאחר מכן השתוללה והצוות קרא למאבטחים שהרחיקו אותה מהאחות שתקפה"
לדברי פלדמן בשלב זה המטופלת "עשתה שיחת טלפון לשאר החבורה שלה, שיבואו לאחר מכן פתאום נכנס אחד מהחבר'ה שלה וצעק במיון: 'מי הבנזונה שטיפל באשתי?!'. ואז המאבטחים הוציאו אותו ואת שאר הארבעה, הביאו למאבטח מכות ואז יצאו החוצה". פלדמן הוסיפה וסיפרה כי התגרה נמשכה גם בכניסה לחדר מיון. "הם חיפשו את המאבטח הספציפי שהוציא אותם, מצאו אותו והרביצו לו והוא נזקק לטיפול רפואי. הוא עבר סי.טי. מוח, בעטו בו בכל הגוף, גרמו לחבלות בראש ושברו לו את השיניים".

מטופל לאחות בחדר המיון: "איפה הייתם? מגיעה לכם סטירה"

דפנה וקסלר כהן, אחות בחדר המיון, בהריון ראשון בשבוע 31, חזרה לעבודתה מיד סיום העצרת. היא ניגשה לחדר אורתופד ומטופל שאל אותה: ״איפה הייתם? הבנתי שאתם מפגינים בחוץ. תדעי שעל זה שעזבתם את המיון מגיע לכל אחד מכם סטירה."

מגיע לכם סטירה - דפנה וקסלר כהן
מגיע לכם סטירה - דפנה וקסלר כהן

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן