Skip to content

בלינסון: מטופלים שקיבלו זריקת אווסטין בעיניהם, לקו בזיהום ונותחו

חולים שטופלו בבית החולים בזריקה המיועדת לטיפול במחלה רשתית, לקו בזיהום נותחו ומטופלים כעת תרופתית למניעת נזק מצטבר. בשלב זה הפסיק בית החולים להזריק את התרופה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

4 מטופלים שקיבלו זריקת אווסטין במסגרת סדרת טיפולים שגרתיים המיועדת לטיפול במחלת רשתית  בבילינסון, לקו בזיהום בעין אחת, כך נמסר היום (חמישי) מבית החולים.  לפי ההודעה, בדיקת בית החולים העלתה שכל המטופלים שסבלו מהזיהום קיבלו את ההזרקות ביום שני האחרון, 25.9.17 אחה"צ.
מבית החולים נמסר כי כולם נותחו ומטופלים כעת תרופתית ונעשה מאמץ למנוע החמרה.  מדובר בתרופה הניתנת בזריקה לרשתית  אחת  למספר שבועות למטרת שיפור הראייה, בחולים עם מחלה ברשתית העין.

טיפול באווסטין
טיפול באווסטין

אווסטין (Bevacizumab) הוא תרופה שמכילה נוגדן להורמון הקרוי VEGF. הורמון זה אחראי לצמיחת כלי דם חדשים באיברים שונים בגוף האדם. כלי דם אלו לרוב אינם תקינים ועלולים לגרום נזק לאיברים השונים, ובניהם העין. הנוגדן שנמצא באווסטין נקשר להורמון VEGF, מעכב את פעולתו ובכך מונע את צמיחת כלי הדם החדשים ואת הנזק שנגרם בעקבותיהם. התרופה פותחה במקור כטיפול כימותרפי בחולי סרטן המעי הגס וסרטן הכליה, אך נמצאה יעילה גם בטיפול בכמה מחלות של העין. התרופה נבדקה במחקרים שונים בעולם, ואלה הוכיחו שהיא יעילה ובטוחה לטיפול בשלוש מחלות הקשורות לכלי הדם בעין: . ניוון מרכז הראייה הקשור לגיל (נמ"ג, באנגלית:AMD – Age-Related Macular Degeneration), בצקת של מרכז הראייה ופגיעה סוכרתית שגשוגית ברשתית (PDR).

בית החולים יצר קשר מידי עם כל החולים שטופלו בתאריך זה וזימן אותם לבדיקה שהתבצעה אתמול והבוקר ובשלב זה הוחלט על דחיית ההזרקות הקרובות.  במקביל לכך הודיע בית החולים ויידע את  הנהלת שירותי בריאות כללית ואת הנהלת משרד הבריאות. 
בבית החולים מציינים כי
בבילינסון מבצעים כ- 8000 הזרקות מדי שנה למעלה מעשור. לדברי הנהלת בית החולים מדובר בזיהום מקומי והסיבה להיווצרותו נבדקת כעת.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן