Skip to content

ערד, זה הזמן לזמן המדבר

ערד בתנופת התחדשות ומציעה למבקרים בה שפע של אטרקציות: מסלולי מדבר מרהיבים, רובע אמנות מרשים ושפע של פעילויות. יעד מצוין לחופשת סוכות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ערד הגיעה לאחרונה לחדשות בעל כורחה בשל מאבקי חרדים-חילונים שהתרחשו בעיר,אבל המציאות מראה כי זהו הקשר שרק עושה עוול לעיר החביבה הזו הנושקת למדבר יהודה. ערד כאטרקציה תיירותית ידעה עליות ומורדות פסטיבל ערד המיתולוגי שהחל בשנות ה -80 משך אלפים לעיר עד שהופסק  ב- 1995 לאחר האסון בו נדרסו למוות שלושה צעירים. לקח שנים הפסטיבל חזר, אמנם זה לא מה שהיה בעבר, יחד עם זאת נראה כי ערד נמצאת בתנופת עשייה ופיתוח תיירותי ולמבקרים בעיר יש שפע של אטרקציות, אז קבלו טעימה קטנה מהעיר ערד:

על שפת מדבר יהודה,צופה אל ים המלח (צילום:דן בר-דוב)

מיקומה של העיר ערד מגלם בתוכו מגוון של יתרונות. ממזרח לה שוכן ים המלח על שלל אתריו והאפשרויות הגלומות בו. סביב לערד משתרע מדבר ציורי ויפה, כשמצפון לה מדבר יהודה ומדרום לה משתרעים מרחבי הנגב המזרחי, על מכתשיהם, רכסיהם המרשימים ונחלי הנגב הגדולים. מרחק דקות ספורות מערבה לערד שוכן יער יתיר העצום (גדול היערות הנטועים בישראל), בו שוררת כל השנה אווירה אירופית ממוזגת ונעימה. 33 אלף דונמים של יער רחב ידיים ובו שפע אתרי טבע קסומים, שרידי יישובים קדומים, פריחת אביב מרהיבה, ואוויר הרים צלול כל השנה. מסתבר על כן, שערד נמצאת בשער הטבעי לחופשה מדברית המושלמת. זוהי נקודת הפתיחה המושלמת לכל טיול או נופש במרחבי המדבר הארצישראלי. ערד מציעה לאורחיה מגוון רחב של שירותים עירוניים, שירותי תיירות, הסעדה, לינה ושפע אתרי ביקור הנפרשים ברחבי העיר ובסביבתה הקרובה. באשר לאפשרויות לינה ערד מציעה מגוון אפשרויות החל משני בתי מלון, אחד מהם כשר למהדרין, מלון בוטיק חדש, אכסניית נוער וכלה במאות חדרי אירוח והוסטלים הפזורים ברחבי העיר.

גרפיטי ברובע האומנים בערד (צילום: דן בר-דוב))
גרפיטי ברובע האומנים בערד (צילום: דן בר-דוב))
רובע האומנים בערד (צילום: דן בר-דוב))

רובע האמנים מציע מגוון רחב של גלריות וסדנאות אמנים שנקבצו יחדיו אל אזור התעשייה במערבה של העיר. כאן תוכלו לשוטט בנחת בין גלריות אמנים רבות ומגוונות. בנוסף על ההשקעה האמנותית, קיימת הקפדה על שירותים נוחים, נגישות לנחים, פינות ישיבה ומנוחה וכן יחס חם והכנסת אורחים. רובע האמנים הנו נקודת ציון תיירותית בנופה של ערד, מקום המאפשר טיול, סדנאות (בתיאום מראש), היכרות אישית עם האמנים ויצירותיהם וחנויות מרהיבות עין המציגות יצירות מקוריות בלבד. אל תחמיצו את מוזיאון הזכוכית, המוזיאון מאכלס את תערוכת הקבע של אמן הזכוכית גדעון פרידמן ואת עבודותיהם של אמני עמותת "זכוכית וכל מה שקשור בה" מדי כמה חודשים מוצגת במוזיאון תערוכת יחיד של אחד מאמני העמותה, ותערוכות קבוצתיות של אמני זכוכית צעירים מבתי ספר לאמנות ואומנות בארץ, סטודיו חלי של האמנית הרב-תחומית חלי כהן היוצרת עבודות פסיפס, חרוזי זכוכית ועוד, סטודאיקה של האמן רמי זמיר המייצר עבודות יודאיקה כמו מזוזות, פמוטים, חנוכיות ועוד. מקום מומלץ נוסף הנמצא ברובע הוא יקב מדבר, יקב בוטיק המייצר יינות מענבי מדבר, בידקו מתי פתוח מרכז המבקרים.

בסטודיו של חלי שברובע האומנים (צילום: דן בר-דוב)
במוזיאון הזכוכית שברובע האומנים (צילום: דן בר-דוב)
במוזיאון הזכוכית שברובע האומנים (צילום: דן בר-דוב)
במוזיאון הזכוכית שברובע האומנים (צילום: דן בר-דוב)
במוזיאון הזכוכית שברובע האומנים (צילום: דן בר-דוב)

כפר הנוקדים, הנמצא לא הרחק מהעיר, בדרך היורדת למצדה, הוקם מתוך אהבה למדבר ומתוך רצון להבין ולהכיר את אורחותיו, את החי והצומח הייחודיים לו, ואת דרך החיים של תושביו הבדואים. עבודה רבה הושקעה בתכנון הכפר וכולו מחווה לבני המקום ולחומרים מקומיים: בכפר בניה באבן טבעית, אולמות האירוח מקושטים בשטיחים ובבדים ארוגים משיער עזים, בחדרי האירוח מנורות העשויות ממלח ששקע בים המלח, הרהיטים מעוצבים בעץ ובברזל, ומגוון כלי אבן ואריגים יוצרים אווירה חמה ונעימה. כפר הנוקדים למבקריו אירוח בסגנון שונה, רגוע ומנותק מחיי היום־יום. שפע של שלווה המדברית, מגוון מסלולי טיול סביב לכפר, טיול גמלים או טיול אופניים, מגוון סדנאות וגם מנוחה על ערסל בזולה, לכפר מגוון אפשרויות לינה: בחדרי אירוח, באוהלים ובסוכות. כמו כן, מציע הכפר תכניות רבות להפקת אירועים עסקי, ארגוני או משפחתי.

טיולי גמלים בכפר הנוקדים (צילום: דן בר-דוב)
טיולי גמלים בכפר הנוקדים (צילום: דן בר-דוב)
קפה אסלי (או תה) בכפר הנוקדים (צילום: דן בר-דוב)
בכפר הנוקדים (צילום: דן בר-דוב)

ועוד חידוש צומח כפאטה-מורגנה במדבר, פארק מוטורי! בשבועות הקרובים יושק המסלול מוטורי החוקי הראשון בישראל, שהוקם ע"י עיריית ערד ומשרד התרבות והספורט. מסלול המרוצים המוטורי ממוקם סמוך לפארק ערד, כ- 5 ק"מ מהעיר. שטח הפארק המוטורי יגיע ל- 100 דונם והמסלול עצמו יהיה באורך 1.6 ק"מ וברוחב של 10 מ' וישמש למרוצי מכוניות ואופנועי כביש. בעתיד אמור הפארק לשמש ללימודי נהיגה, להדרכות ולפעילויות אטרקטיביות לענף התיירות.

פארק מוטורי אוטוטו מגיע (צילום: דן בר-דוב)

סוכות בערד: בתים פתוחים זאת שנה שלישית בה מיטב אמני ערד פותחים את בתיהם לציבור הרחב. השנה משתתפים בפרויקט כ- 18 אמנים. פסטיבל סביבתי ברובע האמנים וברחבי העיר לכל המשפחה, סדנאות יצירה, מופעי תיאטרון לילדים, מופעי מחול ועוד. סוכות בסגנון ימי קדם בכפר הנוקדים ועוד שפע של אטרקציות בעיר וסביב לה. לפרטים נוספים, http://www.arad.muni.il/

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן