Skip to content

איכות השלטון לבית המשפט: חייב את משרד ראש הממשלה לפרט עלויות שיפוץ ואחזקת המעון

בעקבות פרסומים אותם יזמה לשכת נתניהו בהם נטען כי בעקבות ביקור הנשיא טראמפ אושר לבני הזוג לשפץ את מעונם ולסיידו, פנתה ביוני השנה התנועה ללשכת ראש הממשלה ותבעה פרסום מידע אודות השיפוץ. לשכת נתניהו מתעלמת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים להורות על פרסום פרסם מידע אודות הוצאות שיפוץ ואחזקת מעון ראש הממשלה אותו מסרב משרד ראש הממשלה למסור.

הוצאותיו של ראש הממשלה נתניהו ומשרדו, עומדות זה מספר שנים במרכז השיח הציבורי, כאשר מדי תקופה מתפרסמים נתונים הנוגעים להוצאות כספי ציבור מטעם משרד רה"מ, ועולות טענות הנוגעות לבזבזנות והוצאות החורגות מן הצורך.במסגרת העניין הציבורי בנושא זה, פורסם בחודש מאי השנה בתקשורת, כי משרד ראש הממשלה השקיע כ-350 אלף ₪ בשיפוצים ותיקוני בנייה במעון הרשמי, כל זאת לרגל ביקורו של נשיא ארצות הברית. לפי הפרסומים אותם יזם משרד ראש הממשלה, השיפוצים היו בהיקף ניכר, וכללו רכישת כסאות, ריפוד כורסאות, שיפוץ חדר העיתונאים, הוצאות גינון, תקשורת ושיפוצים כלליים.

המעון שסוייד לכבוד טראמפ (צילום: אבי אוחיון לע"מ)
המעון שסוייד לכבוד טראמפ (צילום: אבי אוחיון לע"מ)

יתר על כן, בסרטון שהפיצה לשכת ראש הממשלה מפגישה זו, מספרים ראש הממשלה ורעייתו למר טראמפ, כי לאור ביקורו ניתן תקציב לשיפוץ המעון, לסיוד ולצביעת הקירות.

לאור הדברים פנתה התנועה עוד בחודש יוני השנה למשרד ראש הממשלה בבקשה לפי חוק חופש המידע לקבלת מסמכים המפרטים את כלל הוצאות שיפוץ ואחזקת מעון ראש הממשלה החל מחודש יוני 2016.

למרות שעברו למעלה מארבעה חודשים, לא נתקבלה כל תשובה מטעם משרד ראש הממשלה. "התופעה לפיה רשות ציבורית ראשונה במעלה, כמשרד ראש הממשלה מתעלמת מחובותיה המנהליות, מתעלמת מהוראות החוק הברורות, ומתעלמת מפניותיה החוזרות של העותרת אינה ראויה, ומהווה פגיעה קשה בשלטון החוק, בכללי המנהל התקין, באמון הציבור ברשות ובחובת הסבירות המוטלת על רשויות מנהליות", טוענים בתנועה.

כאמור, על השיפוץ שמע הציבור לראשונה מסרטון ששחררה לשכת רה"מ מיוזמתה, ובו נראים בני הזוג טראמפ משוחחים עם הזוג נתניהו. כאשר נכנס הנשיא האמריקני לבית אמר לו נתניהו בציניות: "ברוך הבא לארמון שלנו". שרה נתניהו מיהרה להבהיר: "הבית שלנו מאוד צנוע". בהמשך נשמע נתניהו אומר לטראמפים: "תודות לכם קיבלנו תקציב ויכולנו לצבוע את הקירות". שרה נתניהו הוסיפה: "אני אגיד לכם מה עשינו. כל הבית סויד עבורכם". לאחר מכן בני הזוג נתניהו ערכו סיור לבני הזוג טראמפ בבית.

השאלות שעלו שוב, ושוב לאחר שהתבררו עלויות השיפוץ, הן מדוע לא הוקצה חלק מהכסף לשיפוץ המטבח העלוב בבית רה"מ, ומי הוא זה שדואג שוב ושוב להפיץ צילומים שלו.

כזכור, יום לאחר הסמול טוק על סיוד הבית ה"צנוע", הוזמנה למעון רה"מ ניקול ראידמן, ידידתה של שרה נתניהו ואחת מספקיות הבגדים והנעליים המרכזיות לגרדרובה שלה. במהלך הביקור היא צילמה את המטבח, שכיכב כבר בסרטון של מושיק גלאמין לפני כשנתיים. "לאן הולך תקציב המדינה? אני מזועזעת", נשמעה ראידמן בסרטון שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה. "אין תקציב לתקן מטבח לראש הממשלה? פה צריכים לארח את כל הנשיאים מכל המדינות? אני מתביישת. כאן אירחו את טראמפ ובישלו במטבח הזה ארוחה? ראיתי הרבה מטבחים בחיים שלי אבל כזה דבר עוד לא ראיתי".
כעת תובעת התנועה לאיכות השלטון ממשרד ראש הממשלה פרטו לאן ועל מה הלך הכסף?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן