Skip to content

בוקר גשום וההצפות הגיעו

הממטרים העזים הציפו מקומות רבים וביניהם התחנה המרכזית בטבריה שנשטפה בזרמי מים, התחנה המרכזית בתל אביב ובמקומות אחרים. בנהרייה כמידי שנה בשנה, שוב הוצפו רחובות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ממטרים עזים, גרמו היום (שני) להצפות בתל אביב, נהרייה, אשקלון, טבריה ובערים נוספות. בקריית ביאליק נותקו אזורים מחשמל וחברת החשמל חיפשה אחר התקלה. בגליל התחתון הסבירו מומחים כי כמויות גדולות של גשמים ירדו תוך פרק זמן קצר יחסית וזו הסיבה להצפות ולהצטברות מים בכבישים. על פי המדידות ירדו באזור הכינרת 12 מ"מ, והיה די בכך להביא להצפות בחלקה התחתון של העיר טבריה. בתחנה המרכזית זרמו המים למעברים והציפו את הרציפים. בעירייה אמרו כי הם מברכים על כל כמות של מים שיורדת באזור, וכי צוותים של העירייה ורשות הניקוז פועלים במקום.

טבריה - התחנה המרכזית (צילום מסך)
טבריה - התחנה המרכזית (צילום מסך)

סרטוני גולשים

ראשון לציון – קצר בעמוד ממסר

התחנה ההמרכזית בתל אביב

נהרייה – הניקוז עולה על גדותיו

שטפון בתחנה המרכזית – טבריה

המדרגות במקווה הארי – צפת

חיפה

נווה אטיב

אך אין לטבריינים על מה "להתבייש", התחנה המרכזית בתל אביב לא פיגרה אחר אחותה הטבריינית והציפה את המערבים ואת הרחוב הסמוך.
כמידי שנה בשנה, בנהרייה הוצפו רחובות ומערכת הניקוז קרסה במספר מקומות. בקריות ירד גם כן גשם חזק שלווה בברקים וברעמים.  אירועי חוצות רבים בוטלו וביניהם גם מסלולי מצוק הארבל, השמורה ושביל התצפיות פתוחים למבקרים. כמו כן, בוטל פסטיבל העת העתיקה בגן לאומי קיסריה.

אשקלון
אשקלון

מהמשטרה נמסר כי מוקד אגף התנועה יפרסם כל העת הודעות לתקשורת על חסימות כבישים בעקבות הגשמים לפיכך-  מומלץ לציבור להיות קשובים לאמצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים. מטרת משטרת ישראל לעבור את יום הגשם הראשון בשלום וללא נפגעים.

במשטרה מציינים כי לאור אירועי העבר ניתן לצפות לחסימת צירים ברחבי הארץ כתוצאה מירידת הגשם הראשון. הערכות המשטרה כוללת הכנת כוחות שיגיעו לצמתי דרכים בהם הם ידרשו כתוצאה מפגעי מזג האוויר וזאת כדי לשמור על שגרת החיים בצורה הטובה ביותר. משטרת ישראל קוראת לציבור הנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה. הגשם הראשון מאופיין בהצטברות של שמן העולה וצף מהכבישים וכתוצאה מכך הכביש הופך חלק יותר ומועד להחלקה של רכבים. המשטרה מזהירה כי על הציבור לנהוג במשנה זהירות בקרבת מאגרי מים בהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה. כמו כן, מומלץ לנהגים להיערך כבר היום עוד בטרם יחל מזג האוויר הגשום להכין את רכבם לנהיגת חורף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן