Skip to content

מהדור הצעיר תגיע התקווה

בבית החולים רמב"ם גאים להיות "גשר שמצליח לקרב בין לבבות ולטפל בילדים ובאנשים באשר הם". עובדה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני 22 שנה רצח נבלה ימני את  ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין. מאז ועד היום בלמו מתנחלים משיחיים, חרדים וקבוצות ימין המגובות בראש ממשלה אופורטוניסט, כל ניסיון לייצר דו שיח אמתי לשלום. מאז ועדה כה המילה "שלום", הפכה בעידודם הפעיל של קבוצות הימין למילה למוקצה והמילה שמאל למילת מארה.
והנה כך, לקדמת הבמה בעצרת המסורתית שבכיכר רבין יעלו מחר, במוצאי השבת שני אנשים המתהדרים באצטלת "כולנו עם אחד" ובתנאי שלא תהינה  שתי מדינות, אסתר ברוט, מתנחלת שפונתה מביתה אשר נבנה על קרקע פלסטינית פרטית וטענה כי רצח רבין נוצר באחריות שיח אלים בו אשמים במשותף שני הצדדים, ימין ושמאל, ועודד רביבי, ראש מועצת אפרת, שממש לא דוגל בשתי מדינות לשני עמים. מולם, לכיכר יגיעו גם אנשי המחנה הדמוקרטי ואנשי גוש שלום שמתכננים לשרוק בבוז לאנשי הימין.

 

צילום - דוברות רמב"ם
צילום - דוברות רמב"ם

הצליח להם, לאנשי הימין – רצח רבין, היום בו נרצחה הדמוקרטיה ואתה המהלכים ההיסטוריים לשלום בר קיימא, כבר איננו יום לדיראון הימין הקיצוני וציבור מתנחלים שעושים בשטחים הכבושים כבתוך ביתם בו לתפישתם המשיחית עובדים וחיים "אריסים" פלסטינים.
כן, הצליח להם. כי הני כעת, כעת בשם אחדות העם הם כבר לא יפנו שטחים, הם כבר לא ייסוגו שעל, ובאותה נשימה הם לא יקראו לחייל שרצח פלסטיני (מחבל פלסטיני) בדם קר, רוצח. הנה כעת, מחר, הם ינאמו מעל הבמה קבל עם ועדה למען "עם אחד".   

צילום - דוברות רמב"ם
צילום - דוברות רמב"ם

והנה דווקא מבית החולים רמב"ם שבחיפה, מגיע אלינו ניצוץ של תקווה המוכיח כי לשלום ולרצון לחיות זה לצד זה, לוחש כגחלים במדורה כבויה וכי יש דור חדש שיגדל, יתבגר ויפעל למען אותה מטרה.
לרגל יום השנה ה-22 לרצח רבין, קיימו מורי כיתות לימוד מרכז ברכ"ה הפועלים בביה"ח "רות" לילדים ברמב"ם פעילות חינוכית אודות פועלו של רה"מ המנוח לקידום השלום.

אחד ה"תלמידים", בן 11 מהרשות הפלסטינית, המטופל ביחידת הדיאליזה של בית החולים וממתין להשתלת כליה, הכין את היצירה המצורפת כאן בתמונה. 

"רמב"ם הוא מקום בו אמונות, תרבויות ועולמות שונים נפגשים", אמרה פרופ' מרים בן הרוש, מנהלת ביה"ח "רות" לילדים בהמשך לפעילות שהתקיימה אתמול (חמישי) בבוקר, "אנו גאים להיות גשר שמצליח לקרב בין לבבות ולטפל בילדים ובאנשים באשר הם".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן