Skip to content

"שקספיר מאוהב" בהבימה: רוב מהומה על לא מאומה

לא יצאתי מאוהב מ"שקספיר מאוהב". הקומדיה הרומנטית שביים משה קפטן, היא איטית, מסורבלת, לא מצחיקה ולא רומנטית. לשקספיר הגאון מגיע יותר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

★★★★★

אני מתנצל מראש אם אני חמוץ, אבל לא יצאתי מאוהב מ"שקספיר מאוהב". וזה עוד בלשון המעטה. המחזה, שמבוסס על הסרט המצליח מאוד באותו שם, מספר על תחילת הקריירה של שקספיר הצעיר. המחזאי המיוסר נקלע למשבר כתיבה, למשבר כלכלי ולמשבר רומנטי, ועוד רגע התיאטרון שלו ייסגר ואהובתו תנטוש אותו. מה נעשה בלי שקספיר?

שקספיר במשבר - וגם ההצגה. גד וגל. צילום: דניאל קמינסקי

הרעיון מבטיח והסיטואציה מאתגרת, אבל ההצגה שביים משה קפטן, המנהל האמנותי של "הבימה" לא מצליחה לרגש. ההצגה איטית, בעיקר בחלק הראשון, חסרת אנרגיה, מסורבלת ובעיקר אין דרמה אמיתית על הבמה. אני מתפלא על קפטן, במאי מוכשר, שבדרך כלל יודע מה הוא רוצה. כאן הוא איבד את דרכו וגרר אחריו להקה גדולה של שחקניות ושחקנים. נראה שהמחזה הלא פשוט, גדול עליו.

ההצגה של "הבימה" מכונה בתוכניה "קומדיה רומנטית". פה ושם יש רגעים משעשעים, רומנטיקה לא ממש מצאתי. בין הקטעים היותר מעניינים – ציטוטים מתוך מחזותיו של שקספיר. המחזה נותן הצצה אל מאחורי הקלעים של החזרות על "רומיאו ויוליה", אבל הביצוע מבולבל ולא מעניין.

איבדו את הדרך. צילום: דניאל קמינסקי

בהצגה משתתפים שחקנים רבים. אף אחד לא מבריק, כולל הכלבלב שלא גונב את ההצגה. אציין לטובה את דניאל גל שמאוד משתדלת בתפקיד ויולה וקנט; דניאל גד ראוי להערכה על גילום שקספיר; גילה אלמגור לא צריכה לעשות הרבה כדי לשכנע בתפקיד המלכה אליזבת. טובים גם אקי אבני בתפקיד מרלו ועמי סמולרצ'יק בתפקיד הנסלו. מיכאל כורש משעשע בתפקיד היועץ המלכותי הפאתטי, בעיקר כאשר הוא מאיים לסגור את התיאטרון של שקספיר. מזכיר לכם משהו או מישהי? אורי אברהמי מוכיח, שגם בתפקיד קטן אפשר להשקיע – ולהצליח. בסך הכל מדובר בהשקעה גדולה בתפאורה, בתלבושות ובשחקנים, ועל רקע זה התוצאה מחווירה עוד יותר.

"שקספיר מאוהב" היא הצגה מאכזבת. או אם להשתמש במשפט של שקספיר: "רוב מהומה על לא מאומה". לשקספיר הגאון מגיע יותר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן