Skip to content

בריסל – צבועה בכל צבעי הקשת

מן הסתם, יהיה כדאי להעביר את המאמר הזה הלאה. אולי אולי מישהו יטרח וינסה להבין, אולי יוכלו הציורים הללו להמיר הומופוב אחד או שניים. בכל מקרה מומלץ לבקר במתחם "בית הקשת" והוא באמת נמצא במרחק פסיעות מועטות מה"מנקן פיס", למרות שברור לי שעבור רבים פסלון קטנטן של ילד משתין הוא עסק הרבה יותר רציני מבעיה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בריסל היא עיר יפהפיה, שכיות חמדה בכל פינה, אומנות תרבות אבל יותר מהכל…פתיחות לשונה, פתיחות למהגרים, פתיחות לצעירים צרכיהם ורצונותיהם, פתיחות לכשרונות.  בקיצור עוד עיר אירופאית מתקדמת המושכת אליה צעירים מכל העולם, שם הם יכולים לחיות כפי שהם רוצים על פי הכללים שהם הכתיבו לעצמם.

כל הדרכים מובילות ל"בית הקשת" - צילום: עמית מנדלזון

פסיעות מועטות מה"מנקן פיס" המפורסם של בריסל ישנם שני מעברי חציה הצבועים בצבעי הקשת, מאות תיירים מצטלמים מדי יום כשהם חוצים את המעברים הללו, ספק אם כולם יודעים מדוע ולמה.

מעברי החציה הללו מובילים אל מתחם "בית הקשת" (Rainbow House) המרכז הענקי של הקהילה הלהט"בית בבריסל. מרכז המהווה מרכז תרבותי, מועדון, מרכז הדרכה וסיוע ומוקף בבארים לגייז בכל הגילאים.

סמל "בית הקשת" - צילום: עמית מנדלזון

קירות המבנה המרכזי מספקות את הסיפור כולו, באמצעות ציורי קיר ועונות אחת לאחת על כל השאלות העולות מההסתייגות של ההומופובים השונים. ספק רב אמנם אם הומופוב מצוי יטרח לעבור על הציורים ולקרוא את הכתוב. אבל הם בהחלט מיועדים ומוגשים כשירות לציבור כשהטקסטים הם באנגלית.

ילד חומק מבריונות הומופובית - צילום: עמית מנדלזון

השימוש בציורי הקיר, הוא מבריק, מיטב הכשרונות האירופאים מגיעים מדי שנה לחיות בבריסל בירת הקומיקס, המקום בו הם מפרים אחד את השני ברעיונות וטכניקות. ציורי הקיר בבריסל מרשימים ביופיים ובמקוריותם. ומושכים את העיין. וסדרת האיורים אותם אתם עומדים לראות באמת מסבירה הכל בפירוט עושה עבודה הרבה יותר יעילה מכל חוברת הסברה.

למה מגעיל? יפהפה! - צילום: עמית מנדלזון
אתם לא מכירים אותי או את זהותי... צילום: עמית מנדלזון

"אינכם מכירים אותי ולא תוכלו לזהות אותי אבל אני מגיעה ממקום רחוק. בו קשה להיות לסבית, אני אוהבת נשים ואינני מוכנה עדיין להציג את עצמי ולהזדהות"

טרנסג'נדר - צילום: עמית מנדלזון

"העובדה שאני טרנסג'נדר לא נותנת לכם שום זכות לשאול על איברי המוצנעים"

אהבת נשים - צילום: עמית מנדלזון

" כיצד יתכן שזה נחשב סקסי בעוד ששני גברים  באותו מצב נחשב מגעיל?"

על משיכה מינית והומו סקסואליות - צילום: עמית מנדלזון

"אינני גיי רק במקרה יש לי מערכת יחסים מינית עם גברים"

טרנסג'נדר - צילום: עמית מנדלזון

"למה בדיוק אתה מתכוון באומרך: מדוע אינך יכול להסתפק בלהיות גיי"

ילדים במשפחה חד מינית - צילום: עמית מנדלזון

"אם לילד המאומץ על ידי זוג חד מיני, יש יותר סיכויים להיות גיי. אז כיצד קורה שרוב ההומוסקסואליים מוצאם ממשפחות הטרוסקסואליות?"

נשאי HIV - צילום: עמית מנדלזון

"אני נשאי HIV, אינכם רואים אותי אולי כי אינכם רוצים לראות אותי. אבל אני חי חיים מלאים עם בן זוגי יש לי פרוייקטים וחיי מלאים בדיוק כמו שלכם. ולא לא תדבקו ממני אם תלחצו את ידי או תשתו מכוס המים שלי או אם תביטו לי בעיניים, כן זה קשה מכיוון שאני עבורכם בלתי נראה"

פורנוגרפיה חד מינית - צילום: עמית מנדלזון

אני מקווה שאתם מבינים שפורנוגרפיה חד מינית איננה באמת יחסי מין כמו ששתי לסביות באמת מקיימות אלא יחסי מין כמו שגברים רוצים לראות"

כל גיל וצבע - צילום: עמית מנדלזון

"כי אהבה איננה מבחינה ב: גיל, צבע, או מין, כל השלושה"

אינטרסקסואל - צילום: עמית מנדלזון

"אינטרסקס, זה מה שאני. האם אתה בכלל מבין במה מדובר?"

מצעד הגאווה - צילום: עמית מנדלזון

מן הסתם, יהיה כדאי להעביר את המאמר הזה הלאה. אולי אולי מישהו יטרח וינסה להבין, אולי יוכלו הציורים הללו להמיר הומופוב אחד או שניים. בכל מקרה מומלץ לבקר במתחם "בית הקשת" והוא באמת נמצא במרחק פסיעות מועטות מה"מנקן פיס", למרות שברור לי שעבור רבים פסלון קטנטן של ילד משתין הוא עסק הרבה יותר רציני מבעיה גלובלית שאנשים מתקשים להבין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן