Skip to content

ליצמן: אנחנו מסכמים כבר עם האחיות. המו"מ יסתיים תוך מספר ימים

כך אמר סגן שר הבריאות, בטקס לחנוכת מכון MRI חדש, בבית החולים נהריה. הבשורה המקומית: התור לסריקות יתקצר וגם המחיר לשירות יוזל. בשורות נוספות: היעד הבא של השר סילבן שלום הוא אוניברסיטה בגליל ו-1000 סטודנטים לרפואה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר ליצמן (צילום: אליק מאור)
זה כבר סגור. השר ליצמן (צילום: אליק מאור)

פעמוני הבחירות הכלליות, כמו גם לפריימריס בליכוד, נשמעו היטב באוויר בטקס חנוכת מכון MRI, שנחנך הבוקר בבית החולים בנהריה. השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, וסגן השר יעקב ליצמן, אפילו לא ניסו להסתיר זאת. הם דיברו על כך בהרחבה בעת נאומיהם מעל במת הכבוד בבית החולים לפני טקס חניכת המכון.

השר שלום הציג את ניסיונו המיניסטריאלי העשיר וציין בפתח דבריו כי הוא מודע היטב לבעיות הכלכלה, החברה והביטחון בישראל, רגיש, יודע ומודע לצורכי המדינה והחברה. "שימשתי גם כשר אוצר וגם כסגן שר הביטחון", אמר השר, "ואני מודע היטב לצרכיה של מערכת הביטחון, גם לאלו שלא נמסרים לפרסום, אבל חוסן חברתי הוא מרכיב חיוני והכרחי בחוסן הלאומי ואיננו נופל בחשיבותו מצרכי מערכת הביטחון". הפריפריה חייבת להיות מחוזקת, אמר שלום והוסיף כי כעת, כשמסתיים מחזור סמסטר ראשון בביה"ס לרפואה שבצפת, הוא מצפה להגיע במהרה ל-1000 סטודנטים לרפואה.

שלום הוסיף, כי היעד שהוא שם לעצמו בקרוב מאוד הוא הקמת אוניברסיטה בגליל. עוד הוסיף שלום, כי עם סיום בניית כביש עוקף נהריה ועכו וחיבור מסילת הברזל של הרכבת עם כרמיאל, תתקצר הנסיעה למרכז לשעה ועשר דקות במקום שעתיים ויותר, כפי שזה כיום.

ח"כ יעקב ליצמן, סגן שר הבריאות, הגיב בנאומו במחויך ואמר: "מריחים את הבחירות, אבל אנחנו נוהגים לכלל הציבור כאילו כל יום יש בחירות. כשהגעתי לתפקידי, נדהמתי כשנוכחתי לדעת כי יש שתי מדינות, מדינת המרכז ומדינת הפריפריה. מאז אני פועל ליצירת מדינה אחת. כשהגעתי היו רק מספר מכשירי MRI בודדים. היום יש כבר 11 מכשירים כאלו ואפעל שבכל בית חולים יהיה כזה". ליצמן לא שכח להוסיף גם "תודה לממשלה שאפשרה לי להוציא אל הפועל  את תכניותי".

פעמי בחירות. הטקס לחנוכת מכון ה-MRI החדש (צילום: דוברות בית החולים)
פעמי בחירות. הטקס לחנוכת מכון ה-MRI החדש (צילום: דוברות בית החולים)

לשאלת מגפון, מה עמדתו בעניין שביתת האחיות, הפתיע סגן השר ואמר: "זה כבר סגור, כעת מסכמים כבר. תוך כמה ימים המו"מ יסתיים ולא נזדקק לכל השבועות שהקציב לנו בית המשפט". הוא לא פירט מעבר לכך דבר. עוד נכחו ונאמו  בטקס, מנהל בית החולים, ד"ר מסעד ברהום, ראש עיריית נהריה, ז'קי סבג, נשיא הקרן לידידות שתרמה לא מעט כסף לטובת רכישת המכשיר, הרב יחיאל אקשטיין ויו"ר עמותת הידידים של בית החולים, יצחק בלונדר.

אקשטיין נאם לפני סוף הטקס. הוא גרם לגל צחוק בקרב הקהל כשסיפר, לאחר ששם לב כי בעקבות יציאתו של סילבן שלום, (אשר עזב מוקדם) יצאו בעקבותיו חלק מהנוכחים וביניהם חברי הכנסת מש"ס, יצחק ועקנין ודוד אזולאי: "לא מזמן נאמתי באירוע חשוב, שעיקר הנואמים עזבו ונותרו מולי שלושה אנשים. סיימתי בזריזות את דברי ופניתי לאחד מהם ואמרתי לו: אני מודה לך שנשארת להקשיב לי, אבל למה נשארת? והוא ענה לי: אני נואם אחריך. שאלתי את השני ולמה אתה? הוא ענה: אני מחכה שתלכו, אני זה שמנקה כאן אחריכם" .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן