Skip to content

רופאי, אחים ואחיות המרכז הרפואי לגליל ישבתו ביום ראשון הקרוב

ועד הרופאים בבית החולים הודיע על שביתת התראה מפאת מצוקת תקני רופאים. "יש חוסר של 81 תקני רופאים, ומתמחים נאלצים לעבוד 8 עד 10 משמרות בשבוע" מבהירים הרופאים. אל הרופאים הצטרף ועד האחים והאחיות. בית החולים יעבוד בראשון במתכונת שבת ומרפאות החוץ יהיו סגורות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רופאי בית החולים, המרכז הרפואי לגליל הסמוך לנהרייה, ישבתו ביום ראשון הקרוב ל 24 שעות ויעבדו במתכונת שבת בלבד. הרופאים מתריעים בפני משרד הבריאות והנהלת בית החולים על מצוקה קשה של תקני רופאים ומתמחים כאחד בבית החולים. כך נמסר היום (חמישי). אל הרופאים הצטרפו האחים והאחיות בבית החולים. בעקבות כך הודיעה הנהלת בית החולים כי המרכז הרפואי לגליל יפעל ביום ראשון במתכונת שבת וכי גם מרפאות החוץ תהינה סגורות.

המרכז הרפואי לגליל (צילום: גוגל מפס)
המרכז הרפואי לגליל (צילום: גוגל מפס)

המרכז הרפואי לגליל משרת כיום אוכלוסייה של 600 אלף בני אדם שמגיעים בין היתר מנהריה, עכו, מעלות תרשיחא, כרמיאל ושלומי. בית החולים, שמכיל 722 מיטות אשפוז, הוא המעסיק הגדול היותר בגליל המערבי ומונה כ-2,600 עובדים – בהם 450 רופאים ו-1,150 אחיות. יו"ר ועד הרופאים  תקנים בבית החולים בבית החולים, מנהל יחידת הטראומה, ד"ר מיכאל  וייס, אומר כי קיים חוסר  תקנים  בבית החולים וכי שביתת האזהרה באה לאחר שכלו כל הקיצים. "מנהל מחלקה שנותר ללא רופאים אחר הצהריים, וחייב על פי תקן להחזיק 3 מתמחים, מוצא את עצמו נאלץ להסתפק ב 2 מתמחים ועליהם מוטלת העבודה של 3 רופאים", אומר וייס, "התוצאה היא שבהכרח השירות שיינתן לחולה הוא פחות טוב ויעיל".
"חמור מכך" אומר וייס, "עקב העובדה שרופא עושה 8 ו-10 משמרות בשבוע במקום 6 משמרות לכל היותר, עלול הלחץ להכריע ולהביא לידי כך שרופא ישגה בעת הטיפול בחולה".
– האם משרד הבריאות הגיב לאזהרה שלכם?
"האחראית על התקנים במשרד הבריאות מסרה לנו כי היא לא מנעה עד כה תקנים מאתנו וכי תמיד ניתן לפנות לוועדת חריגים, אבל זוהי מכבסת מילים".
"אנו גם מטפלים באוכלוסייה סורית" ,מוסיף יו"ר ועד הרופאים, " מגיעים אלינו כל יום לפחות 2 עד 3 פצועים סוריים ונדמה לי שעד היום טיפלנו ב כ 1600 פצועים".
לקראת שעות הערב הודיע ועד האחים והאחיות בבית החולים כי הוא מצטרף לשביתת האזהרה ובעקבות כך נמסר מבית החולים  "כי בשל החלטה זו, יהיו כל מרפאות החוץ סגורות", וכי "לא יתקיימו ניתוחים אלקטיביים אלא רק ניתוחים דחופים" בוועדי הרופאים, האחים והאחיות ובהנהלת בית החולים מבקשים להדגיש כי למרות השביתה "פעילות מצילת חיים כגון טיפולי דיאליזה ואונקולוגיה תתקיים כסדרה".
בחודש יוני האחרון, פרץ משבר קשה בין רשויות בגליל המערבי, הנהלת בית החולים בראשות מנכ"ל בית החולים ד"ר מסעד ברהום למשרד הבריאות ושר הבריאות  יעקב ליצמן באופן אישי, בדרישה לתקציבים גבוהים יותר לבית החולים. טענה מרכזית שהועלתה מצד הרשויות היא שתושבי הגליל המערבי מתים בגיל צעיר יותר עקב אפליה מתמשכת מצד המשרד.
ליצמן זעם. לדבריו המרכז הרפואי לגליל בנהריה קיבל בשמונה השנים האחרונות "תקציב אקסטרה" של 287 מיליון שקל עבור בינוי ופיתוח, ובתקופה האחרונה עוד 247 מיליון שקל עבור רכש.

"למרות זאת, אני ממשיך לקרוא כי אני לא פועל מספיק עבור הפריפריה, ואף אני גורם למות אזרחים לפי הפרסומים", כתב ליצמן במכתב ששלח לברהום. "למרות הוספת התקציב, בית החולים ממשיך לשקוע בגירעון", כתב השר, והאשים את ד"ר ברהום כי הוא זורק "אבן לבור שמשקה את בית החולים בצורה יוצאת דופן, למען המטופלים תושבי הפריפריה".
בכל הנוגע לפצועים מסוריה טען השר כי הטיפול בהם אינו הגורם לגירעון הכספי – כפי שטענו אז ראשי הרשויות בגליל המערבי. לדבריו, הם מהווים 5.5% מכלל המטופלים ובית החולים אף קיבל 18 מיליון שקל נוספים עבור הטיפול בהם. "וניתן לראות כי בבית החולים זיו בצפת, שמטפל אף הוא בפצועים סורים, לא נרשמה חריגה וחוסר איזון תקציבי", כתב ליצמן.
אלא שלמרות דברי שרה הבריאות, מצוקת בית החולים בנהריה לא נפתרה.
"אי אפשר להמשיך כך", מזהיר יו"ר ועד הרופאים , אלא שנראה כי במשרד הבריאות מסרבים להתרגש ומגיבים: "משרד הבריאות השקיע ומשקיע רבות בקידומו של בית החולים נהריה ובקידום תחומי השירות בו", נמסר מהמשרד והדגישו לגבי טענת הרופאים לחוסר תקינה חמור: כי "נוסיף ונציין כי נושא התקינה בבית החולים שווה לשאר בתי החולים הממשלתיים".

 חיידק  שהתגלה באוגר מים חמים הביא לסגירת הרחצה במים חמים במספר מחלקות

ובעניין אחר תקלה התגלתה היום באחד ממכלי אגירת המים החמים שבאחד ממבני המרכז הרפואי. בשל כך המחלקות בבניין החדש בו נמצאה התקלה ובהן כירורגית ילדים, הריון וסיכון, ילדים ונשים, נותרו היום ללא מים חמים והמאושפזים נאלצו להתקלח ולרחוץ במחלקות אחרות.
מבית החולים נמסר כי ״במהלך בדיקות שגרתיות שהתבצעו נמצאו רמות חריגות של ליגיונלה באחד האוגרים". לכן בבית החולים הוחלט במידית לאסור על השימוש במערכת המים החמים בלבד באותו הבניין בו נמצאה החריגה וכי "בוצעה שטיפה וחיטוי באוגר של אותו מבנה ובצנרת".  במרכז הרפואי לגליל מדגישים ש"לא נמצא מטופל שנדבק בחיידק".
"דיווח הועבר כמקובל למשרד הבריאות. נמצאו מקלחות חלופיות למטופלים ואנו פועלים בהתאם לנוהל בתאום מלא עם לשכת הבריאות הנפתית ומשרד הבריאות", נמסר מבית החולים.

נלחמים בזהומים - ד"ר מסעד ברהום במודעת פרסום למלחמה בזיהומים
נלחמים בזהומים - ד"ר מסעד ברהום במודעת פרסום למלחמה בזיהומים
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן