Skip to content

גם ילדי מהגרים זכאים לקורת גג

קבוצה של ילדי מהגרים חסרי מעמד חוקי, פלשה לכנסיה הקתולית בנמל הישן במארסיי כדי לבקש מקלט ולמחות על הזנחתם והשלכתם לרחובות. הסיפור ייצר תסבוכת פוליטית לא קטנה ברמה העירונית והבינלאומית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני כשלושה ימים נכנסו קבוצה של ילדי מהגרים לכנסייה הקתולית בנמל הישן במארסיי ומאז הם מאכלסים אותה במחאה על היותם זרוקים ברחוב ומבודדים מהוריהם. הילדים נתמכים על ידי כל ארגוני השמאל במארסיי ומאות אזרחים שאכפת להם ומתייצבים מדי יום כדי לוודא שהמשטרה לא נכנסה לפעולה.

הצעירים בכנסיה - צילום: עמית מנדלזון

מדובר במהלך מבריק מכל הבחינות. למרות התנגדות הכומר של הכנסיה ורצונו לסלק את הצעירים ברור ומובן שאין לו תמיכה מלאה מהוואתיקן. לממשלת צרפת אין כל רצון להתעמת עם האפיפיור בנושא רגיש כל כך, שברור ומובן מאליו שיגרום לגלי הדף שיגרמו נזק עצום לצרפת. למרות שמדובר כביכול במהגרים לא חוקיים הרי שעדיין מדובר בילדים והממשלה איננה יכולה להרשות לעצמה לטפל בהם באותה צורה כמו בהוריהם.

מאות אזרחים מתייצבים לתמוך - צילום: עמית מנדלזון

מבחינת העיריה מדובר בכנסיה הממוקמת בלב ליבו של אזור התיירות העירוני, ממש אל ממול לשוק חג המולד. פינוי אלים של כנסיה חודש לפני חג המולד בנוכחות תיירים רבים יגרום לפיצוץ מקומי מזיק לא פחות מברמה הארצית.

המשטרה בהיכון ועשרות שוטרים נמצאים בעיר על מנת לפנות את הכנסייה, נציגת המשטרה ניהלה היום אחרה"צ מגעים עם הצעירים ותומכיהם, שהסתיימו ללא תוצאות. שרת השיכון נעלמה מן האופק. והכנסיה מוקפת אזרחים כל שעות היום. החשש הוא שהמשטרה תבצע את הפינוי בשעות הקטנות של הלילה באין רואה.

המשטרה מוכנה - צילום: עמית מנדלזון

נושא ההגירה הלא חוקים הוא בעייה רצינית בצרפת אבל מעבר לבעיה החוקית קיימת בעיית הקטינים שאי אפשר להכניסם למחנות המעצר שכן הם קטינים והם נשארים מופרדים מהוריהם לזרוקים ברחובות. וכל זאת כשהחורף הקשה בפתח.

 

1 Comment

  1. גורן
    28 בנובמבר 2017 @ 0:25

    נו אז אנחנו בחברה טובה אירופה לא רוצה מהגרים אירופה הבינה לקח לה זמן להבין שאותם מהגרים לא באים להשתלב אלה באים לחיות את החיים שחיו באותן מדינות מהם באו פשע סמים זנות עוני טרור וחיים על חשבון הרווחה של המדינה המארחת את האורח הלא רצוי ועבודות שחרות הם חשבו שהם הגיעו לאירופה כדאי לעבוד בעבודות עם צווארון לבן הם טועים הם באו להיות שוואבי המים וחוטבי העצים גזענות קיימת בכול עם בכול מדינה לא רק בישראל

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן