Skip to content

פעילי מחאה: המאבק במחירי הדלק רק החל. מחר תיחסם הכניסה לירושלים

הבוקר נחסמו נתיבי איילון בפקקי תנועה לאורך מאות מטרים, צומת שילת במודיעין נחסם לשלושת רבעי שעה וגם צומת בית ליד נחסם לדקות ארוכות; מחר ירושלים והיד נטויה. מפגין: "מצטער, אין לי כסף לדלק, אני לא נוסע? שהממשלה לא תיסע"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר נחסמו נתיבי איילון בפקקי תנועה לאורך מאות מטרים, צומת שילת במודיעין נחסם לשלושת רבעי שעה וגם צומת בית ליד נחסם לדקות ארוכות; מחר בדרך לירושלים והיד נטויה. מפגין: "מצטער, אין לי כסף לדלק, אני לא נוסע? שהממשלה לא תיסע"

מאת אליק מאור

מפגין נגד מחירי הדלק (צילום: אליק מאור)
שודדים אותנו. מפגין נגד מחירי הדלק (צילום: אליק מאור)

הבוקר, בין השעות שמונה לתשע, הופתעו נהגים לגלות כי דרכם פקוקה ומסיבות לא צפויות. פעילי מחאה החליטו לצאת לדרכים ולאותת לממשלה שהמחאה בעניין הדלק רק החלה. שבע מכוניות ירדו לאיילון דרום, עצרו למספר דקות, ואז, כשכל מכונית חוסמת נתיב באורות מהבהבים, פתחו בנסיעה מבוקרת ואטית. במהרה השתרכו אחריהן טורי מכוניות ונתיבי איילון נחסמו לתנועה. באזור פי גלילות המתינה להם המשטרה. לשניים מכלי הרכב נרשמו דוחות על הפרעה לתנועה בליווי קנס של 500 שקלים.

עדי מגורי, פעילת מחאה מרכזית, אמרה שהדוח שקיבלה הוא המחיר שהמדינה גובה ממי שמבקש למחות על גזל הכיס של האזרחים באמצעות הדלק. "הממשלה האנטי-חברתית הזאת" אמרה מגורי, "עושקת את האזרח בתירוץ של עליית מחירי הדלק בעולם. המחיר אחרי האמרת מחירי הדלק יכול וצריך לעמוד על 5 שקלים לליטר ולא יותר". יצוין כי הפער בין 5 שקלים לליטר לבין המחיר הנוכחי של 7.95 שקלים לליטר, זהו המס שהמדינה גובה לכיסה והרווח שחברות הדלק מבקשות לגבות לעצמן. "שודדים אותנו לאור היום," התבטא אחד מהמוחים שהתלבש לצורך העניין כשודד.

בבית ליד חסמו המוחים את הצומת, וכששוטרים ביקשו מאחד המוחים לא להפריע לנוסעים בדרכם, ענה: "אין לי כבר כסף לדלק. אני לא נוסע? שהממשלה כולה לא תיסע". צומת שילת במודיעין נחסם על ידי רכבי המוחים לשלושת רבעי שעה, בשני הכיוונים.

חרדים, ששמעו על מחאת הדלק החברתית של הבוקר, החליטו להצטרף והודיעו לא מזמן קבל עם ועדה, ברשתות התקשורת של הקהילה החרדית, "מחר חוסמים את הכניסה לירושלים". הם מתכננים לצאת מחר מצומת גלילות בנסיעה אטית, דרך נתיבי איילון ועד משרדי הממשלה בירושלים. ב-11:00 בבוקר הם מתכוונים לעצור את התנועה בכניסה לירושלים לשבע דקות ועשרים ושבע שניות, כמחיר הדלק לאחר הנחה בתחנות הדלק. מארגני השיירה טוענים, שמשטרת ישראל אישרה להם את הנסיעה אך לא את החסימה בכניסה לירושלים.

1 Comment

  1. חן
    1 במרץ 2012 @ 23:40

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן