Skip to content

קוסרא: ילדים הותקפו באבנים ופלסטיני נורה למוות בטענה להגנה עצמית

תקרית חמורה אירעה באזור הכפר קוסרא כשקבוצת נוער הגיעה לטיול באדמות הכפר. לטענת המתנחלים הם נרגמו באבנים, נאלצו למצוא מסתור במערה ובעימות שהתפתח, נורה נפגע ונהרג מחמוד זעל עודה תושב קוסרא. צה"ל חילץ את המתנחלים. הפלסטינים: להד"מ, רק לאחר שאביו נורה, הזעיק בנו את תושבי הכפר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תקרית קשה: פלסטיני תושב הכפר קוסרא, בשנות ה-40 לחייו, נורה היום (חמישי) למוות באדמות הכפר מאש שנפתחה כלפיו על ידי מתנחל מתוך קבוצת מתנחלים שירדה לעבר הקוצרא שבאזור שכם. לטענת המתנחלים הם יצאו לטיול בר מצווה פרטי ונקלעו למטחי אבנים שיידו בהם הפלסטינים.
כאן המקום לציין שטיולים בשטח המדובר נדרשים לתיאום ואישור שלטונות הצבא. לדברי הפלסטינים  קבוצת המתנחלים ובה גם בני נוער התקרבה לאדמות הכפר מכיוון המאחז הבלתי מורשה אש קודש, בזמן שמחמוד זעל עודה, פלסטיני תושב הכפר קוסרא, בשנות ה-40 לחייו עיבד את אדמתו יחד עם בני משפחתו. לאחר הירי התפתחו במקום עימותים בין תושבי הכפר לכוחות צבא ומתנחלים. משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי הפלסטיני נֹורה ונהרג מהירי.

אזור התקרית באדמות קוסרא (גוגל מפ'ס)
אזור התקרית באדמות קוסרא (גוגל מפ'ס)
החילוץ
החילוץ
צילום: יש דין
צילום: יש דין

דובר צה"ל מסר כי " לפני זמן קצר טיילו עשרים נערים ישראלים בליווי מבוגר, סמוך לכפר קוסרא.
במהלך הטיול, התפתחה הפרת סדר של עשרות פלסטינים סמוך לכפר, במהלכה התבצע ירי של אחד המטיילים לעבר מפרי הסדר למטרת הגנה עצמית.
המטיילים התבצרו במערה סמוכה לכפר, כוחות צה״ל הגיעו למקום וחלצו את כלל המטיילים.
מירי המטיילים נפגע אחד ממפרי הסדר. כוחות צה״ל שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ומאוחר יותר מת מפצעיו. שני מטיילים נפצעו באורח קל כתוצאה מהפרת הסדר ומפונים לבית חולים בילינסון. האירוע יתוחקר"
ממשטרת ישראל נמסר כי "בהמשך לאירוע בכפר קוסרא שבשומרון. משטרת ישראל פתחה בחקירת נסיבות האירוע". יציין כי למעלה מ 80% מתיקי החקירה כנגד מתנחלים נסגרו או נמצאים עדין בטיפול בידי המשטרה.


ארגון חוננו הימני קיצוני פרסם את הסבר המתנחלים לאירוע הקשה וטען כי: קבוצת ילדים מהשומרון אשר יצאה הבוקר, לטיול מתוכנן ומאושר ע"י צה"ל סמוך ליישוב מגדלים ולכביש אלון הותקפה ע"י המון ערבי, אשר ניסון לעשות בהם לינץ. בטיול אשר עבר בתוואי אשר אושר ע"י הצבא, הרחק מכפרים ערבים, ובסמוך לכביש אלון השתתפו כ-25 ילדים ו2 מבוגרים אשר ליווי את הקבוצה. בשלב מסוים בעת שטיול עבר בסמוך למצוקים ומדרון קשה, החלו 'פורעים' ערבים לתקוף את הטיול ממארב מתוכנן, מעדויות מהשטח עולה כי בלינץ השתתפו עשרות רבות של 'פורעים'.

הארגון טוען כי הפלסטינים "השליכו במשך דקות ארוכות אבנים וסלעים לעבר הילדים, קבוצת הילדים נאלצה להידחק אל עבר המדרון והמצוקים עד לסכנת חיים של ממש, גם מהסלעים שהושלכו לעברם וגם מהמדרון והצוקים במקום".

את הסיבה להריגת הפלסטיני מסבירים בארגון כי לאחר שהקבוצה מצאה מסתור בתוך מערה בשטח, ניסו הפלסטינים "לחדור למערה ולבצע לינץ של ממש בילדים". ולכן  "מלווי הקבוצה המבוגרים נאלצו לירות ירי הרתעתי באוויר, ירי אשר לא הרתיע את המחבלים במשך דקות ארוכות תוך שהם ממשיכים לתקוף את חברי הקבוצה ללא רחם". בארגון דורשים מהמשטרה "לעצור את כלל הפורעים אשר ניסו לרצוח את הילדים".

גרסת פלסטינים תושבי קוסרא לתקרית הירי; כפי שנמסרה למנהל מחלקת השטח של רבנים למען זכויות האדם, זאכריה סדה, מספרת סיפור שונה לחלוטין. לדברי תושבי הכפר קוסרא בעת הירי שהה החקלאי הפלסטיני שנורה ונהרג, במטע פרטי השייך לו. עוד טוענים התושבים כי בעת שנורה החקלאי עבד באדמתו יחד עם משפחתו בלבד, כולל בנו בן ה-6,  ובאותו הזמן לא נכחו המוני פלסטינים במקום. לטענתם הילד התקשר מהסלולרי של אביו לתושבים בכפר להודיע על הירי באביו (שבעת ההיא היה פצוע ואף בהכרה). לאחר הירי חשו למקום המוני פלסטינים והחל במקום יידויי אבנים. כך לפי עדויות ראשוניות שנמסרו מתושבי הכפר.

רבנים למען זכויות האדם קוראים לכוחות הביטחון למצות את כל אמצעי החקירה כדי לרדת לשורש הנסיבות של תקרית מצערת זו. מספיק פרטים עלו כדי לאפשר כיווני חקירה מועילים ובירור העובדות. למען הסר ספק, אנו מתנגדים בחריפות לאלימות, ובפרט כנגד אזרחים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן