Skip to content

פורעים מתנחלים פרצו לכפר קוסרא שבשומרון לבצע שפטים

עשרות פורעים מתנחלים פרצו הערב לקוסרא וביקשו לעשות שפטים בתושבי הכפר. צה"ל נאלץ להדוף את המתנחלים מהכפר הפלסטני והתעמת עם המתנחלים אך איש מהם לא נעצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות מתנחלים שהגיעו בשעות הערב (חמישי) לכניסה לכפר קוסרא החלו ליידות אבנים, והרסו שמשות של אמבלונס פלסטיני במקום. עוד מדווחים הפלסטינים כי אחד הבתים הוצת בידי התוקפים וכן ישנם פגועים בקרב הפלסטינים מרימוני גז והלם בהם עושה שימוש הצבא שהגיע לשטח, כולל ילדים שנפגעו כששהו בבתים אליהם נזרקו רימונים. בשלב זה לא ידוע על פגיעות חמורות. הדיווחים נאספו על ידי מנהל השטח של רבנים למען זכויות האדם, זאכריה סדה.
האירועים הקשעים החלו הבוקר כשחקלאי פלסטיני תושב קוסרא נורה ונהרג

ההרוג מפֹנה מהשטח
ההרוג מפֹנה מהשטח

מירי מתנחל ופלסטיני נוסף נפצע. לטענת המתנחלים הירי בא בהקשר של תקיפה אלימה ויידוי אבנים מצד פלסטינים כנגד טיול של מתנחלים וילדיהם במקום, וכמו כן מה מתנחלים נפצעו. לפי הדיווח הפלסטיני התקיפה ארעה בשטח חקלאי בבעלות פרטית של פלסטינים. והירי בוצע כלפי אב בן 48 שעבד עם בנו הקטין בשטח. הפלסטינים מסרו עדות לפיה יידויי האבנים באו לאחר הירי ולאחר שהם הוזעקו לשטח על ידי הבן שראה את אביב נפגע ומתמוטט.
מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר החלה הפרת סדר אלימה בין מתיישבים שמנסים להיכנס לכפר קוצרא שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון" לבין פלסטינים במקום. במהלך האירוע נפצע חייל צה"ל באורח קל מבקבוק תבערה. לחייל הוענק טיפול רפואי בנקודה. כוחות צה"ל ומשטרה בנקודה משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות על מנת לסיים את האירוע".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן