Skip to content

חוסם ג'רושי הוא החשוד מעולם הפשיעה שכיסה לכאורה את חובותיו של ביטן

הפרשה מסתעפת: איש עולם הפשע חשוד כי כיסה את חובות ח"כ ביטן שתפחו ל-17 מיליון שקל בשוק האפור. התקשרותו של אייל ברקוביץ' לקבוצת הכדורגל שנרכשה מראשון לציון תיבדק לעומקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

חוסאם ג'רושי, חבר ארגון פשע, הוא החשוד ששיחד את דוד ביטן בעת שזה כיהן כסגן ראש העיר  ראשון לציון, כך הותר לפרסום.  הבכיר מעיריית תל אביב שנעצר, הוא חבר בוועדת הבניה של תל אביב, וגם יועץ בשכר לראשון לציון. כך הותר לפני זמן קצר (שני) לפרסום.

פרקליטיו של ג'רושי, עורכי הדין בראנסי נדיר ואורי בר עוז, מסרו כי הוא מכחיש את כל העבירות המיוחסות לו, וכל קשר לביטן. "החשוד אינו בכיר בארגון פשיעה ומעולם לא הורשע בעבירות של ארגון פשיעה. מדובר באדם עם עבר פלילי מינורי, בעבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, והוא מכחיש כל קשר לעבירות שיוחסו לו".

סנגורו של הבכיר בעיריית תל אביב, עורך הדין אריה שרעבי, מסר כי "הוא לא יודע מה רוצים ממנו. הוא מעולם לא עבר עבירה פלילית, והוא מופתע. בחמש וחצי לפנות בוקר, לפני שפקח עיניו, לקחו אותו לחקירה. אני לא מבין מה בער כל כך. כל הקשר שלו עם ביטן היה ידידותי בלבד, שניהם משתייכים לאותו זרם פוליטי. הוא לא יודע מה רוצים ממנו, אין לו שום קשר לפרשה".

מימין לשמאל: חוסם ג'רושי, דב צור ודוד ביטן
מימין לשמאל: חוסם ג'רושי, דב צור ודוד ביטן

חובות הכספיים אליהם נקלע דוד ביטן הם בסכום של כ- 16 מיליון שקלים ולא 7 מיליון כפי שפורסם תחילה. כך חשפה העיתונאית עדי מאירי ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. לדברי מאירי, על פי החשד כיסה ביטן את הסכום תוך שנתיים בלבד, באמצעות כמה עסקאות שנחקרות כעת. "בין השאר מדובר על עסקת הנדל"ן במערב ראשון לציון, על פי החשד חלק גדול מהעסקה הגיעה ישירות לכיסוי חובותיו של ביטן. בידי המשטרה ורשויות המס תרשים מלא של גיוס הכספים וצפויים נחקרים נוספים בפרשה", הוסיפה מאירי.

עורך דינו של ביטן, אפרים דמרי, הגיב לטענות: "ביטן ביקש שיזמנו אותו לחקירה כדי להתייחס לכל השמועות בעניינו. אני מנוע מלפרט מה ביטן הגיב אבל מאחר והעניין בחקירה חוקית אסור לי. אני יכול לומר שהוא שיתף פעולה וענה לשאלות החוקרים במשך כ-14 שעות. יש לו הסבר שמניח את הדעת לכל אחת מהטענות, ליהה כלום כי כלום לא היה" אמר הפרקליט

בכיר נוסף באחת החברות העירוניות של ראשון לציון הובהל גם הוא לחקירה. גורמים במערכת אכיפת החוק וגורמים בכירים בעיריית תל אביב מעריכים כי "החקירה הזאת מתגלגלת בקצב מהיר מאז נחשפה, היא מגיעה אל גורמים מגופים שונים ואין ספק שהיא תחלוש גם עד התגלגלות ניהול קבוצת הכדורגל הפועל ראשון לציון". כזכור הקבוצה הייתה בהחזקתו ובניהולו של ח"כ ביטן ונלקחה מידיו לאחר שצבר חובות כבדים וכחלק מניסיון לסייע לו להיחלץ מהחובות. בשנים האחרונות היא נמצאת בניהול של הכדורגלן לשעבר ושדר הרדיו אייל ברקוביץ'. לדברי מקור כל ההתקשרויות הקשורות אליו ייבחנו על ידי גורמי האכיפה. גורמי חקירה האריכו הבוקר כי פרשת השחיתות בעיריית ראשון לציון  עוד תתעצם עם התפתחויות החקירה. לדברי הגורמים, מעצרים נוספים צפויים בפרשה וייתכן כי ייחשפו דמויות נוספות מוכרות בחברה הישראלית.


 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן