Skip to content

דיווחים בתקשורת הסורית: ישראל תקפה מתקן צבאי בסמֹוך לדמשק

על פי הדיווחים מטוסים ירו מספר טילים שחלקם פגע במטרה וחלקם יורט בידי מערכת הגנת הנ.מ הסורית. בסוף השבוע החולף ישראל, כך נטען, תקפה בסיס צבאי שהוכן למגורי כוחות איראניים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כלי תקשורת בסוריה דיווחו אמש (שני) כי ישראל תקפה שוב במדינה, מדובר בדיווחים אודות תקיפה בפעם השנייה בתוך פחות משבוע. לפי הדיווחים, חיל האוויר הישראלי תקף מתקן ביטחוני בפרבר של דמשק. עוד דווח כי מדובר במכון מחקר הממוקם באזור ג'מאריה.  מהדיווחים עולה כי הותקף בניין בג'מראייה שבעיר ע"י מספר טילים ממטוסי הקרב. על פי הפרסומים מערך ההגנה האווירית, כך נטען הופעלה כנגד תקיפה זו והצליחה להפיל 3 טילים. גם סוכנות הידיעות הסורית וערוץ אל-מיאדין, המזוהה עם משטר אסד, דיווחו כי מערכת ההגנה האווירית הסורית יירטה שלושה מתוך סך כל הטילים שנורו לעבר המתקן.

אזור התקיפה הלילה
אזור התקיפה הלילה
 התקיפה (צילום מסך)
התקיפה (צילום מסך)

מטוסי הקרב ירו כ-4 טילים לעבר בנין העוסק ככל הנראה במדעים מדויקים, כך נטען על פי הדיווח.  תוך כך הותקפה מטרה נוספת בהרים סביב העיירה א-דראיג' שם יש מתקנים מיוחדים.
עוד נמסר כי התקיפה אירעה בסביבות השעה 23:30. לדברי עד ראייה, באזור המתקן נשמעו שלושה פיצוצים. עד ראייה נוסף סיפר כי עשן היתמר מעל האזור. ערוץ
RT הרוסי דיווח גם הוא על התקיפה וייחס אותה לישראל. התקיפה בוצעה משטח לבנון מעל ראס בעלבק כך על פי מקורות זרים.


גל ראשון של תקיפה

תקיפה שנייה על פי הדיווחים

בסוף השבוע החולף דיווחה הטלוויזיה הממלכתית בסוריה כי חיל האוויר הישראלי תקף בסיס צבאי בעיר אל-כיסווה הסמוכה לדמשק. לפי דיווחים של כלי תקשורת המזוהים עם המשטר הסורי, מטוסי חיל האוויר תקפו את הבסיס שאיראן מקימה באזור, ולאחר התקיפה נשמעו קולות פיצוץ עזים. לפי דיווחים אלה, התקיפה בוצעה ממרחב שמי לבנון ומערכת ההגנה האווירית הסורית יירטה כמה מהטילים. בחלק מכלי התקשורת דווח גם שישראל שיגרה טילי קרקע-קרקע.

לפני התקיפה
לפני התקיפה
אחרי התקיפה
אחרי התקיפה


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן