Skip to content

פיגוע דקירה בירושלים: מאבטח נדקר בסכין שפגעה בליבו

מאבטח נדקר בכניסה לתחנה המרכזית בבירה בידי מחבל בן 24 מאזור שכם שככל הנראה שהה בישראל ללא אישור. הוא נותח אך מצבו עוד קשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאבטח ישראלי נדקר היום ( ראשון) ברחוב יפו, סמוך לתחנה המרכזית בירושלים. הפצוע שנדקר בידי מחבל צעיר בפלג גופו העליון טופל על ידי צוות מד"א ופונה לבית החולים שערי צדק. מבית החולים נמסק כי מצבו הוגדר קשה מאוד, וכי הוא מורדם ומונשם.

מפרטים ראשונים עולה כי בסמוך לשעה 14:10 מחבל שהגיע לכניסה הראשית של התחנה המרכזית שלף סכין שהייתה ברשותו , דקר את המאבטח ונמלט כשהוא רץ לאורך רחוב יפו. אזרח שהבחין בו כשהוא נמלט רץ אחריו יחד עם שוטר שהיה בסמוך למקום והם השתלטו עליו. המאבטח פונה במצב קשה על ידי מד"א לבית החולים שערי צדק. המחבל, המחבל, יאסין אבו אל-קרעה (24), תושב טלוזה מאזור שכם, נעצר והובא לחקירה בימ"ר ירושלים. במקביל, המשטרה מחפשת אחר חשוד שסייע למפגע.
בסרטון ממצלמות האבטחה נראה הסייען מעביר משהו למחבל, ומשם המחבל יוצא לבצע את הפיגוע. "למען אללה קמנו, להחזיר את תהילת הדת ולקדש את אל-אקצא" – כך כתב בפייסבוק המחבל שביצע היום (ראשון) את פיגוע הדקירה בכניסה לתחנה המרכזית בירושלים, שעות לפני שתקף מאבטח ופצע אותו באורח קשה. המחבל, יאסין אבו קרעה, בן 24 מאזור שכם, לא החזיק בהיתר כניסה לישראל. הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון והועבר לחקירת שב"כ. "הדם יזרום מאתנו, דמנו זול בשבילך מולדתנו", כתב.

ממד"א נמסר כי בשעה 14:15 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על פצוע מדקירה ברחוב יפו סמוך לתחנה המרכזית בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לגבר כבן 25 בהכרה כשהוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון.  ופינו אותו  במצב קשה כשהוא דקור בפלג גופו העליון. משערי צדק נמסר כי הפצוע הובהל למרכז הטראומה במצב מאוד קשה, כשהוא מונשם ומורדם.

המחבל - צילום: חדשות לפני כולם
המחבל - צילום: חדשות לפני כולם
מחבל - יאסין אבו קרעה (צילום מסך מטוויטר)
מחבל - יאסין אבו קרעה (צילום מסך מטוויטר)

חובש בכיר במד"א חננאל אלבו סיפר: "כשהגעתי למקום הייתה מחוץ לתחנה המרכזית המולה גדולה, סמוך לכניסה שכב גבר כבן 30 מעורפל הכרה כשהוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. הענקתי לו טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישה ועצירת דימומים והוא פונה במהירות תוך כדי המשך טיפול רפואי מציל חיים לבי"ח שערי צדק כשמצבו קשה. הצוותים הגדולים שלנו שהגיעו למקום מטפלים במקום במספר נפגעי חרדה שהיו עדים לאירוע"

ח

סכין הדקירה (צילום: משטרת ישראל)
סכין הדקירה (צילום: משטרת ישראל)

ובשת בכירה במד"א רבקה אור ופרמדיק מד"א פנחס מאיר סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 35 שוכב על המדרכה סמוך לכניסה לתחנה המרכזית בירושלים. הוא היה בהכרה מעורפלת וסבל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ במהירות כשהמטרה היא להביא אותו בדחיפות לחדר הניתוח. בדרך לבית החולים הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ובתוך פחות מ 5 דקות היינו אתו בחדר הטראומה בבית החולים שערי צדק כשמצבו הוגדר קשה".

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי שניהל את זירת הפיגוע אמר:  "מדובר במחבל שוהה בלתי חוקי שככל שידוע לנו תכנן לבצע את  הפיגוע. ערנות המאבטחים, ותגובתם המהירה של האזרחים והשוטרים הביאו למעצרו של המחבל תוך שניות ובכך מנעו פגיעה נוספת בחפים מפשע.

ההערכות ופריסת השוטרים נמשכת מזה תקופה ארוכה בירושלים ובדגש לימים האחרונים בהם התמודדנו עם אירועי הפרות סדר אלימים תוך מוכנות לאירועי טרור , והפיגוע של היום הוא דוגמא לכך. נמשיך להימצא במקומות המהווים פוטנציאל לפיגוע. כל ניסיון של מפגע לבצע פגיעה באזרחים ובכוחות הביטחון יתקל בתגובה קשה, מידית ונחושה של שוטרים ואזרחים".

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן: "פיגוע הדקירה בירושלים הוא תוצאה ישירה של ההסתה ברשות הפלשתינית שפועלת יחד עם החמאס להבעיר את השטח. אבו מאזן מוכיח שוב ושוב שהוא אינו פרטנר לשלום וכיום הוא גם נושא באחריות להסתה הרצחנית של החמאס אתו הוא יושב בממשלת האחדות. אני מתפלל לשלומו ולהחלמתו של המאבטח הפצוע".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת בעקבות פיגוע הדקירה: "אויבי ישראל אינם זקוקים לתירוצים לפגוע בנו ולכן אין שום הצדקה ולגיטימציה לאלימות וטרור. התשובה לטרור היא חיזוק הריבונות, פיתוח ובנייה בכל חלקי ירושלים המאוחדת. האזרח, השוטר והמאבטח שעצרו בגופם בגבורה את המחבל מנעו פיגוע גדול יותר ועל כן על האזרחים להמשיך ולגלות ערנות ולעדכן את כוחות הביטחון במידת הצורך כדי לסכל כל ניסיון נוסף. כולנו מאחלים רפואה שלמה ומתפללים להחלמתו המהירה של הפצוע."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן