Skip to content

תיעוד: קבוצת חיילים בחברון, מכה לפי תור פלסטיני אזוק

בסרטון ווידאו שצולם בידי תושב חברון מתועדת קבוצה גדולה של חיילים מתגודדת סביב צעיר פלסטיני אזוק וכמעט כל חייל מכה, בועט, סוטר לו ללא שום סיבה נראית לעין. דובר צה"ל: התנהגות החיילים בסרטון תתוחקר על ידי המפקדים בהקדם. תחקיר בצלם מעלה כי מתוך 300 תלונות על אלימות חיילים, הוגשו 11 כתבי אישום בלבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה חיילים נדרשים להכות פלסטיני אחד? התשובה נמצאת בסרטון הגיע לידי ארגון "בצלם". בתיעוד וידיאו שהגיע לידי בצלם מתושב חברון שהחל לתעד את האירוע לאחר ששמע את הצעיר זועק מכאב, נראית קבוצה גדולה של חיילים גוררת צעיר פלסטיני אזוק, תוך שימוש באלימות קשה. בצילום נראה בבירור שכמעט כל חייל בקבוצה היכה את הפלסטיני.  בין אם בסטירה, בבעיטה, או בחבטה בראשו.

האירוע האלים התרחש ביום שישי, ה-8.12.17, ברחוב ואדי אל-תופאח בחברון, בזמן שהפגנות רבות התקיימו ברחבי השטחים במחאה על הכרזתו של נשיא ארה"ב טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל.

בארגון "בצלם" מעירים כי ממש לאחרונה, במסגרת סגירת תיק החקירה נגד דובר שוברים שתיקה, ניסתה צמרת פרקליטות המדינה לייצר מצג שווא על פיו אלימות של חיילים כלפי פלסטינים היא דבר חריג שבעטיו נפתחת תמיד חקירה. אולם דו"ח מקיף של בצלם חשף כי 199 תיקי חקירה מתוך 300 מקרים בהם חיילים היכו פלסטינים בין השנים 2000-2015, נסגרו בלי כלום ומבלי שהוגשו בהם כתבי אישום כלשהם.  ב-30 תיקי חקירה לא נפתחה חקירה כלל, ורק ב-11 מקרים הוגשו כתבי אישום נגד החיילים המעורבים.

"מול טענות הפרקליטות הצבאית  שממעיטה ייחס מקרי אלימות של גורמי צה,ל כלפי אוכלוסייה מקומית", אומרים בארגון, " זוהי שגרת הכיבוש האלימה: פיזור אלים של הפגנות, בין אם משתתפיהן נוקטים אלימות ובין אם לאו, ומעצר והעמדה לדין של מארגני הפגנות, הן טכניקות שגורות של כוחות הביטחון הישראליים, המשרתות את תפיסת הרשויות הישראליות לפיה לפלסטינים אין זכות להתנגד לכיבוש ואף לא זכות לחופש ביטוי ולמחאה."

צילום מסרטון הווידאו

מדובר צה"ל נמסר כי "ביום שישי התקיימו הפרות סדר אלימות במרחב העיר חברון. חיילי צה״ל שהיו במקום הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ועצרו חשודים מרכזיים שיידו אבנים ובקבוקי תבערה. בסרטון נראה מעצר של אחד החשודים מהפרת הסדר. התנהגות החיילים בסרטון תתוחקר על ידי המפקדים בהקדם."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן