Skip to content

מזכ"לית ארגון הנכים: חוק ההמלצות הוא רק ההתפרצות של מחלה

מיכל חסון, פנתה היום לחברי האופוזיציה וביקשה שיקריאו בשמה בעת הפיליבסטר את דבריה המתפרסמים לראשונה במגפון. לגבי חוק הנכים היא מסבירה לחברי הכנסת כי כי " חוק הנכים הבזוי כשלעצמו, שמחלק ל-250,000 אנשים, 340 שקלים בחודש" ומסבירה לח"כים: "אתם הנכים. לא אנחנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברי כנסת נכבדים, שמי מיכל חסון ואני מזכ"ל ארגון הנכים. אנחנו רק קבוצה בפייסבוק עם 21,400 חברים סה"כ. אני נכה נחשפתי למאבק הנכים לפני שנה והצטרפתי למאבק. בתוך כך נחשפתי לכל כך הרבה עוולות שנעשים פה לאזרחים. לא בטעות, אלא כחלק ממדיניות הממשלה. מדיניות שפוגעים באופן שיטתי  בחלשים, ומחלישה אותם עוד יותר. כולאת אותם בכלא שקוף, כלא כלכלי. חוק לרון הוא רק אחד מהם.

מיכל חסון בעת הפגנה (צילום באדיבות המצולמת)
מיכל חסון בעת הפגנה (צילום באדיבות המצולמת)

נחשפתי לחוקים שנחקקו בכנסת שפוגעים בדמוקרטיה ובאזרחים באופן שיטתי ואנוש. חוק ההמלצות הוא רק ההתפרצות של מחלה שהתפתחה לאט ובשקט יחסי מתחת לפני השטח במשך שנים. ההסתה,  הפילוג, ההרס המתמשך של מוסדות ותשתיות ציבוריות. דו"ח העוני מראה עד כמה הממשלה הזו לא ממלאת את תפקידה. אין תחום אחד שהממשלה לא פגעה בו בצורה זו או אחרת.  במי שאמון על ביטחוננו – השוטרים, החיילים, ולוחמי האש במאבק מתמיד על מעמדם ומחייתם.

חוק הקח"ן הבזוי מכולם

העוול המתמשך הכי ארוך, הכי קשה והכי בזוי נעשה ב 2003 כשחוקק חוק הקח"ן. חוק שלמעשה עוקף את חוק הביטוח הלאומי, ומפלה בין נכה לנכה, לפי סוג המחלה שלו. הנכים "השקופים", אלה שמחלתם לא נראית לעין מקבלים פחות קצבת מחייה מנכים בכיסא גלגלים. ולא אני לא מתייחסת לתוספת של קצבת השירותים המיוחדים שנכנסים גפיים נזקק להם. אלה נאלצים לשלם שכר מינימום לעובד זר + ביטוח + חופשות+ אש"ל, 11,000 שקלים בממוצע בחודש, כשקצבת  השר"מ המקסימלית עומדת היום על 5050.

בשנת 2002 קצבת הנכות הייתה 2200 שקלים והייתה מוצמדת לשכר הממוצע במשק. עם חוק הקח"ן, שר האוצר דאז, בניינים נתניהו, הקפיא את הקצבאות. כשהן הופשרו 10 שנים לאחר מכן שונתה ההצמדה מהשכר הממוצע במשק למדד המחירים לצרכן. מדד שאותו קובע בנק ישראל ששמר על ריבית נמוכה. הקצבה היום 2342 שקלים. קו העוני 3200. הקצבה הזו מוגדרת כקצבת מחייה ואמורה לאפשר קיום בכבוד. גם 5300 לא מאפשר קיום בכבוד, אבל הוא מאפשר קיום.

 

שיהיה לכם ברור – אנחנו לא שותקים יותר

חוק הנכים הבזוי כשלעצמו, שנותן  (לחלק ל 250,000 אנשים יוצא 340 שקלים בחודש, 11 שקלים ליום.) 1,4 מיליארד בקח"ן, ממשיך את האפליה בין הנכים ותוקע את הקצבאות הנוספות כגון השר"מ, בלי עידכון ריאלי, שכן הן מתעדכנות לפי קצבת הבסיס, שלא  עלתה ולא עודכנה כבר 16 שנים. הסכום הדרוש לתיקון זה  הוא 15 מיליארד (חישבתי בעצמי ואז ראיתי שזו גם המסכנה של פרופ' זליכה). בני אדם הם לא מספרים בטבלאות אקסל! נכים מתאבדים או מתים כי אין מי שישגיח על מכונת הנשמה שלהם בלילה! מנכ"ל משרד האוצר אולי לא אמר לשר הרווחה שהנכים על הזין שלו אבל החוקים הפיסקלים של האיחוד האירופי מעניינים ומחייבים אותו הרבה יותר.

הממשלה עסוקה בלחוקק חוקים אנטי דמוקרטיים להגן על ראש הממשלה? אין כסף לנכים? אנחנו שילמנו ביטוח לאומי כל החיים. רובנו שירתנו בצבא, תרמנו את חלקנו למדינה, והיום אנחנו צריכים לבחור בין אוכל לתרופות!  אנחנו יודעים שיש כסף. אנחנו יודעים גם על 260 מיליארד שקלים של עודפי גבייה בביטוח לאומי! הכסף הזה מגיע לנו בזכות ולא בחסד! מתוך צדק ולא מרחמים!

 שיהיה לכם ברור. אנחנו לא שותקים יותר! מי שייתן יד לפארסה העצובה הזו שנקראת ממשלת ישראל, או שלא ירים את היד לשים לה סוף, לא יקבל את קולות הנכים בבחירות! רבע מיליון אנשים מחכים וצופים בכם. אתם הנכים האמתיים! עיוורים חרשים ואילמים לפשעים המבוצעים בחסות החוק!

 

1 Comment

  1. גורן
    28 בדצמבר 2017 @ 10:51

    הנכים צודקים במאבק אבל יש כול כך הרבה ארגוני נכים שאני לא מבין מי שם אותה כמנכ"ל ארגוני הנכים הבעיה היא שחלק מארגוני הנכים הסכימו להצעת הממשלה וחלק לא מוזר האם ההצעה טובה או לא

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן