Skip to content

אלפים בהפגנות המחאה כנגד השחיתות

הקור שהשתרר הערב לא הבריח אלפי מפגינים מהפגנות מוצאי שבת בכיכרות וצמתים ברחבי המדינה. אלפים צעדו ברוטשילד והתכנסו בכיכר הבימה בתל אביב. "נתניהו - לכלא מעשיהו", קראו המפגינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוב – למעלה מ 10 אלפי מפגינים השתתפו הערב (מוצאי שבת) בהפגנת המחאה החמישית שנערכת ברציפות מידי מוצאי שבת בשדרות רוטשילד בעיר ומסתיימת בכיכר הבימה. המחאה נערכת ברקע הדיווחים שלפיהם המלצות המשטרה בתיק 1000, שבמרכזו החשד כי ראש הממשלה קיבל טובות הנאה מאנשי עסקים, יפורסמו רק בעוד חודש עד חודש וחצי. "נתניהו – לכלא מעשיהו", קראו המפגינים. אלדד יניב, אחד ממארגני המחאה, אמר הערב כי "זו תמונת הניצחון. תשמיעו לנתניהו את מה שהוא שונא לשמוע: 'ביבי הביתה'. כל האידיוטים שהגיעו עם גרדומים, עם חרבות, עם פטישים, תורידו את השלטים האלה. אל תתנו להם להרוס לנו את ההפגנה, אל תתנו להם להטריל אותנו. לקרוא ביבי הביתה, ביבי ביזיון – אפשר. לקרוא פחות קריאות על מנדלבליט, הוא יושב שבעה על אימא שלו ואנחנו מכבדים את זה".
המפגינים הניפו שלטים בהם נכתב: "מושחתים הביתה", "העם הוא הריבון", "מנדלבליט הטייח, לא נשכח ולא נסלח". הם קראו: "ביבי נתניהו לכלא מעשיהו", "הון שלטון, עולים תחתון", "אנחנו אומרים לביבי נתניהו – לך הביתה. אתה כישלון".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
נהרייה - צילום: רון אלטמן
נהרייה - צילום: רון אלטמן

אחד המפגינים הניף הערב שלט שעליו נכתב מצדו האחד "בוגדיהו" ומצדו השני "טפיליהו", ועורר תגובות זועמות מימין. יו"ר הקואליציה החדש, דוד אמסלם (הליכוד), העלה את התמונה לדף הפייסבוק שלו, גינה את השלט, וכתב כי "המפגינים ברוטשילד רוצים להחליף שלטון שלא באמצעות הקלפי ובדרך הם חוצים קווים אדומים פעם אחר פעם". לדבריו "הפגנות השמאל התחילו בלחץ פסול נגד גורמי האכיפה, המשיכו בתמונות שלי ושל ביטן כקופים וצ'חצ'חים, הגיעו בשבוע שעבר לגיליוטינה והסתה לרצח והערב – שלט 'בוגדיהו' נגד ראש הממשלה".

קומץ מפגינים בעד הליכוד ונתניהו ניצבו הערב ממול קיללו בזעם את המפגינים וביקשו להתעמת איתם פיזית, אך המשטרה מנעה זאת מהם.
תוך כך, מאות של מפגינים הפגינו כנגד השחיתות ונתניהו בעפולה, ירושלים, צומת צמח, קריית שמונה, נהריה ועוד.

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן