Skip to content

הפגנות מוצאי שבת – אלפים הפגינו בכיכר הבימה, בצמתים וכיכרות ברחבי המדינה

הקור והסערה שחלפה לא מנעו מאלפים לצאת להפגנות כנגד השחיתות השלטונית. אשכנזי: "תחת שלטון מושחת לא יכול להיווצר צדק חברתי". עוזי ארד: " רבותיי, הגיע השעה שבתיק 3000 ייקרא ראש הממשלה לחקירה או לעדות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

למעלה מאלפיים מפגינים הגיעו הערב (מוצ"ש) לכיכר הבימה בתל אביב כדי להשתתף במחאה נגד השחיתות השלטונית. המפגינים קראו בין היתר: "מנדלבליט תתפטר, גם חבר וגם חוקר", "מושחתים הביתה", "הון שלטון עולם תחתון", ו-"מנדלבליט הטייח, לא נשכח ולא נסלח".

מוטי אשכנזי מפקד מוצב בודפשט ביום כיפור שהחל במחאה שהובילה להתפטרותה של גולדה מאיר, ראשת הממשלה דאז, , נאם ואמר כי "לפני 6 שנים הגיעו כחצי מיליון איש להפגין למען צדק חברתי, לא יכול להיות כאן צדק חברתי כשהשלטון מושחת".

עוזי ארד, שהיה בעבר היועץ לביטחון לאומי של נתניהו נאם ואמר כי "באתי לדבר על השחיתות, שהיא כמו חלודה. אוכלת את הברזל לאט לאט, עד שהכל קורס. היא יכולה להפיל את העמודים של הצדק החברתי, של הדמוקרטיה, של כל מה שהמדינה עומדת עליו". ארד הוסיף: "רבותיי, הגיע השעה שבתיק 3000 ייקרא ראש הממשלה לחקירה או לעדות. יש אי סדרים באירוע שבו ראש ההמשלה היה מעורב בישירות – ביטול מכרז לספינות להגנה על אסדות גז בשביל טיסנקרופ. שוב עורך דינו של ראש הממשלה פעל בצורה של מאכער".

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

מני נפתלי שהחל את ההפגנות בכיכר גורן בפתח תקווה אמר: "ראש הממשלה מפחד, הוא מפחד מהפגנות. לכן כל שבוע יש פה פרובוקציה חדשה. נגמרו לו השפנים, ראש הממשלה נדבק לכיסא. אנחנו לא נפסיק להגיע להבימה בכל מוצאי שבת. ראש הממשלה יודע לגנוב, תמיד זה דרך אחרים אבל תפסנו אותו, ראש הממשלה לכאורה מושחת".

כיכר פריז ירושלים
כיכר פריז ירושלים
באר שבע
באר שבע
כפר סבא
כפר סבא
צומת פלוגות קריית גת
צומת פלוגות קריית גת
צומת כרכור
צומת כרכור

זו הפעם השישית ברציפות שבה מגיעים המפגינים לתל אביב, ומאות נוספות לצמתי ערים ברחבי הארץ. מאות מפגינים הגיעו להפגין בצמת כרכור, צמח, נהריה, נס ציונה, ירושלים, חיפה, עפולה, קריית גת, ראש פינה ובאר שבע. בנהרייה הפגין השבוע רטן אאלטמן הפגנת יחיד בסמוך להפגנה אותה ארגן ראש עיריית נהרייה, ז'קי סבג שהוציא כמה עשרות מעובדי העירייה לצומת בדרישה שלא לפגוע באחוזי ההנחה על המס אותם משלמים תושבי נהרייה. אלטמן שהניף שלט: מושחתים הביתה", נדרש מיד להפסיק להפגין וחלק מעובדי העירייה ניסו להוריד ממנו בכוח את השלט. משטרת נהרייה התערבה וחצצה ביניהם לבין המפגין הבודד.

עפולה
עפולה
נהרייה
נהרייה
צומת צמח
צומת צמח


 

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן