Skip to content

כתבי אישום: תושבות ישראל תכננו פיגוע ולהצטרף לדאעש סיני

שתי הנשים מלקיה סיירו באוניבסיטת בן גוריון ובמכללת קי בבאר שבע ובדקו את סידורי האבטחה. התעכנון - להכניס מזוודת חומר נפץ. אחת מהן תכננה להנשא ולהצטרף לדאעש סיני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני כתבי האישום בגין עבירות בטחון על רקע הזדהותן עם ארגון דאעש הגישה היום פרקליטות מחוז דרום בבית משפט המחוזי בבאר שבע כנגד 2 אזרחיות ישראל בנות 19, תסנין אל אסד ו-רחמה אלאסד, תושבות לקיה שבדרום. כתבי האישום מייחסים לשתיים עבירות של מגע עם סוכן חוץ, הכנה לביצוע עבירה שהיא מעשה טרור, מסירת ידיעות לאויב, שבועה לעבור עבירה אחרת, ניסיון לשידול לרצח, קשירת קשר לפשע (רצח שהוא מעשה טרור), קשירת קשר לפשע (חברות בארגון טרור) ועבירות נלוות לכל אחת מהשתיים,
כתב אישום נוסף הוגש נגד אחמד אבו רמילה, תושב מזרח ירושלים כבן 24, בגין עבירות מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לפשע (חברות בארגון טרור), שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה.

רחמה ותסנין אלאסד (צילום: תקשורת שב"כ)
רחמה ותסנין אלאסד (צילום: תקשורת שב"כ)

מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד יואב קישון, עולה פעילותן של הנאשמות, תסנין ורחמה, על רקע הזדהותן עם ארגון דאעש, אשר כללה בין היתר שבועת אמונים לארגון המדינה האסלאמית ולעומד בראשו, ניסיון לגיוס תומכות נוספות לדאעש (תסנין), הכנות מקדימות שבוצעו לשם הוצאת פיגוע את הפועל, שידול אדם להוציא לפועל פיגוע ועוד.

על פי כתבי האישום, השתיים החזיקו חשבון ברשת "טלגרם" ובאמצעות חשבון זו היו שתיהן חברות במספר קבוצות המזדהות עם ארגון דעאש, שמטרתן שכנוע המשתתפים בקבוצות שדרכה של דאעש היא הדרך הנכונה, וכן יצרו הנאשמות קשר עם אנשים שונים אשר פועלים ברשת האינטרנט במסגרת ובשם דאעש.

מעצר החשודות (צילום דוברות המשטרה)
מעצר החשודות (צילום דוברות המשטרה)

תסנין שהיתה פעילה בקבוצה פרו דאעש יצרה קשר עם אדם הקרוי שיח' קאסם' שהורה לה לרכוש כרטיס סים כדי שתוכל לשוחח אתו באופן חופשי וללא חשש מעקב. שייח קאסם פנה אל תסנין ושיתף אותה לבדוק את האפשרות לביצוע פיגוע בישראל והיא הביעה נכונות עקרונית לסייע. בהתאם לכך ביקש ממנה שייח קאסם לבחון את הכניסות וסידורי האבטחה של אוניברסיטת בן-גוריון, התחנה המרכזית ומכללת קיי בבאר-שבע כיעדים לביצוע פיגוע.  תסנין מסרה לשייח קאסם כי בתחנה המרכזית ישנם הרבה מוסלמים ועל כן לא ניתן לבצע שם פיגוע משום שאלה עלולים להיפגע.


בשלב מסוים יצרה תסנין קשר עם רחמה שהביעה נכונות לפעול בארגון הטרור והשתיים יצאו לסיור באוניברסיטת בן-גוריון וכן במכללת קיי על מנת לאסוף מידע לצורך ביצוע פיגוע שמטרתו להרוג יהודים על ידי הכנסת מזוודת נפץ למכללת קיי ולאוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע. לאחר הסיור השתיים הגיעו למסקנה כי לא ניתן להכניס מזוודת נפץ משום שסדרי האבטחה במקומות האלו אינם מאפשרים זאת.

עוד מתואר בכתבי האישום כיצד הנאשמות קשרו קשר לשדל את אחמד אבו רמילה לבצע פיגוע מטעם המדינה האסלאמית בתאריך 1/1/2018 בעת חגיגות הסילבסטר שמטרתו רצח ממניעים דתיים, וכן כי השתיים תכננו לצאת לסיני על מנת להצטרף לארגון דאעש ולשם כך ניגשו למשרד הפנים לשם הוצאת דרכונים. לצורך כך החליטו תסנין ואחמד להינשא ואז לצאת מהארץ ולהצטרף לארגון הטרור בסיני.

 

 

 

3 Comments

  1. גורן
    8 בינואר 2018 @ 20:41

    ערבי ישראל הגשר " לשלום"

    • אליק מאור
      8 בינואר 2018 @ 21:09

      הגזענות נוטפת ממך

      • גורן
        9 בינואר 2018 @ 16:23

        אליק האמת כואבת רוצחי החייל רון קוקיא הי"ד יצאו מלקיה כאשר מתנחל מבצע פשע אצלכם כול המתנחלים אשמים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן