Skip to content

19 שנות מאסר לרוצח אשתו ועוברה

וליד יאסין רצח את אשתו װעוברה אחרי שחשד כי היא בוגדת בו, בעקבות עסקת טיעון שינתה הפרקליטות את כתב האישום נגד הרוצח, ובמקום מאסר עולם הוא ירצה מאסר ממנו יוכל לצאת לאחר 13 שנה בלבד בשל התנהגות טובה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

19 שנות מאסר נגזרו היום (שני) בבית המשפט המחוזי בחיפה על וליד יאסין תושב טמרה שבצפון בגין רצח אשתו אמנה יאסין  ואת העובר שבבטנה.  גזר הדין ניתן לאחר עסקת טיעון שנערכה בין התביעה לסנגורו של יאסין, בה שונתה חומרת הרצח לרצח בדרגה נמוכה.

אמינה יאסין ז"ל
אמנה יאסין ז"ל

מכתב האישום וגזר הדין עולה כי יאסין רצח את אשתו מול עניני שני ילדיו, הוציאם מהבית, חסם את הכניסה לביתו ומנע בכך ממשפחתו המורחבת להיכנס ולתת עזרה לאשה שגססה על ריצפת חדר השינה.  שלושת שופטי בית המשפט המחוזי, השופטת דיאנה סלע (אב"ד), השופט אבי לוי והשופט ערן קוטון, פסקו כי על הרוצח לשלם לשני ילדיו א. י בן ה-10 וע.י בת ה-,14  סך של 80 אלף שקלים לכל אחד מהם שישולמו ב-20 תשלומים. הקטינים יקבלו את הכסף לידיהם כשיגיעו לגיל 18. ""הנאשם או מי מטעמו אינו רשאי לפנות אל הילדים בנושא הפיצוי, וויתור על הפיצוי מטעמם לא יפטור אותו מתשלומו", נכתב בהחלטה. למרות דבריו בבית המשפט, שם התנצל לפני לדיו וטען כי הרצח אירע כשהוא היה בטיפול, השופטים קבעו כי הוא "לא הביע חרטה של ממש בגין מעשיו האכזריים ותוצאותיהם הטרגיות".

 על פי עובדות כתב אישום  התגלה סכסוך בינו לבין רעייתו שעבדה כפועלת ניקיון במפעל בעכו ופרנסה ממשכורתה את משפחתה. יאסין דרש ממנה להפסיק לעבוד בשל חשדו כי היא בוגדת בו וכי העובר שבבטן אשתו שהייתה בחודשי הריון מתקדמים אינו שלו.
בתאריך 23.8.16 בסמוך לשעה 03:00, בזמן שהאישה ישנה לבדה במיטה הזוגית בחדר השינה של הבית, נכנס יאסין לבית, לקח מהמטבח סכין גדולה, נכנס לחדר השינה, התנפל על המנוחה שישנה במיטתה, ודקר אותה באמצעות הסכין דקירה עמוקה בבית החזה ודקירה נוספת בצד שמאל של גופה, אמנה דיממה מבית החזה והחלה לצעוק לעזרה . 

זירת הרצח
זירת הרצח

הבן הקטן אשר שמע את צעקות אמו, התעורר ונכנס לחדר וכשהבחין במתרחש החל לצעוק. לשמע צעקותיו התעוררה הבת והגיעה לחדר.  יאסין הוציא את שני הילדים בכוח מהחדר, סגר את דלת החדר והוציא אותם אל מחוץ לבית. בני המשפחה המורחבת, שגרי בבתי הסמוכים ושמעו את זעקות הילדים לעזרה, הגיעו וניסו להיכנס לבית. אבל נתקלו ביאסין  שחסם בגופו את דלת הכניסה לבית ולא אפשר לאיש להיכנס לבית ולהגיש עזרה רפואית למנוחה. רק לאחר מאבק עם יאסין הצליחו בני המשפחה להיכנס לתוך הבית ומצאו את המנוחה כשהיא שרועה על גבה על הרצפה בחדר, דקורה ומתבוססת בדמה. בהמשך הגיעו לבית אמבולנס ורופא ולהם לא נותר אלא לקבוע קבעו את מותה של המנוחה. 

יאסין שאובחן בעברו כסכיזופרן קל, ניסה לטעון לאי שפיות זמנית וטענה זו נדחתה על ידי בית המשפט. השופטים גזרו עליו גם 24 חודשי מאסר על תנאי במידה ויעבור עבירת אלימות 3 שנים מיום שחרורו מהכלא.  

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן