Skip to content

סטנד-אפ טרג'די : שתי בכורות לרינה שינפלד ולהקתה במוזאון תל אביב

רנה שינפלד, מעמודי התווך של עולם התרבות הישראלי בכלל והמחול הישראלי בפרט, לא נחה לרגע. לפני שהיא עפה להשתתף באופרה של פריז היא יוצאת במופע חדש עם להקתה במוזאון תל אביב. לראשונה, היא משלבת משיריה ביצירת המחול שלה. סטנד אפ טרג'די: מופע פילוסופי על החיים במחול, שירה, מוסיקה, קולות ותמונות בתערוכה. מופע הבכורה ב- 1.2.18 […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 רנה שינפלד, הכהנת הגדולה של המחול הישראלי, יצרה מופע מחול אינטימי "סטנד-אפ טרג'די", שיעלה בבכורה במוזיאון תל אביב באולם שידלובסקי. המופע כולל שתי בכורות. מופע סולו שלה ומופע של הלהקה.

סטנד-אפ טרג'די: לראשונה רינה שינפלד קוראת משיריה במופע החדש. צילום: רוני דדון - RONI DADON.

שינפלד, שרקדה על הבמות החשובות בעולם, זכתה לפרסים רבים, והינה הישראלית הראשונה שנבחרה לקחת חלק באופרה שתעלה באוקטובר 2018 בפאלה גרנייה בפריס, סוגרת מעגל וחוזרת להופיע במוזיאון ת"א, המקום הראשון בו הופיעה לאחר שהקימה את תיאטרון מחול רנה שינפלד.

במופע המחול החדש שלה שואפת שינפלד בת ה-79, לחזור אל הפשטות, אל הדיאלוג האינטימי עם הקהל, ליצור מעין תחושה של חממה ובית, ולכן בחרה להשיק את המופע החדש במוזיאון תל אביב.

לראשונה משולבים שירים שהיא כתבה במופע מחול שלה. שינפלד בחרה 7 משיריה לשבעה קטעי ריקוד והיא מקריאה אותם בפרק הראשון של הערב, פרק הסולו שלה.

מילים, מסיכות, שירה, ורקדנים שיוצאים מתוך התמונות בתערוכה. צילום: רוני דדון- RONI DADON.

 "בחרתי בשם הזה למופע הבכורה מכיוון שהסולו שלי הוא בעצם סוג של סטאנד אפ, אך לא קומדי אלא סוג של טרג'די – קומדי" – אומרת שינפלד . "בדומה לערבי סטנד-אפ, ובניגוד לאולמות הגדולים בהם רקדתי, אני שואפת להסיר את החיץ הקיים בין הבמה לקהל, ולכן בחרתי באולם אינטימי שמדמה סטודיו על מנת להרגיש ולהיות קרוב לקהל, לאנשים, להגיע לעיקר: לקשר ולאהבה".

יצירות המחול של שינפלד, מחוברות לאמנות הפלסטית, לפיסול ולציור הרקדנים במופע של הלהקה. הרקדנים נראים כאילו יצאו מתוך התמונות המוצגות בתערוכות המוזיאון.

"חיפשתי את האדם שמאחורי הרקדן ולאחר מכן הוא הפך לאדם מחופש. נוצרו דמויות שנראות כאילו הגיחו מסרט של פליני או מאיזו תמונה של צייר מתקופה אחרת………השתמשתי בהקראת שירים אותם כתבתי, וגם במלה בודדת …….זו השראה גדולה לרקוד ולאלתר בין המלה שיוצאת מגופך לבין התנועה שהיא מייצרת ולהיפך. בצורת ריקוד כזו יש מקום להפתעות, לספונטניות, ליצירתיות – גם למבצע וגם לקהל". -אומרת שינפלד.

בשתי הבכורות של הערב, נעשה שימוש במסכות בחומרי נייר שונים כולל עטיפות שקיות תה ובחפצים ריאליסטיים כמו מעיל, נעליים וכדו', כתוצאה מכך, דמויות הרקדנים נראים כאילו הגיחו מסרטים ישנים של פליני או מעבודות אמנות של העבר הרחוק.

כמו-כן, משתתפת בשירה גיל מרקוביץ, המאלתרת ושרה על הבמה תוך כדי ריקוד של הלהקה.

פסקול המוסיקה בקולה של הזמרת ורדה קוטלר, שולב בקטעי המחול, ביחד עם המוסיקה הרומנטית והשירה של גדולי המשוררים והמלחינים.

רקדנית וכוריאוגרפית: רנה שינפלד

רקדנים יוצרים: הלהקה

זמרת: ורדה קוטלר (פסקול)

קולות ושירה: גיל מרקוביץ

בכורות המופע במוזיאון תל אביב (שידלובסקי), 1.2.18 יום חמישי בשעה 20:30, 2.2.18 יום שישי בשעה 13:00.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן