Skip to content

בקרוב יבוצע ניסוי ראשון בדגם מתקדם של ה"חץ"

ניסוי הראשון של מערכת הנשק המשופרת חץ 3, יתקיים בתקופה הקרובה ויבחן את יעילות הטיל המיירט. כך נמסר בכנס טכנולוגיות צבאיות ותעופתיות, שהתקיים שלשום באיירפורט סיטי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הניסוי הראשון של מערכת נשק משופרת 'חץ 3', יתקיים בתקופה הקרובה ויבחן את יעילות הטיל המיירט. קיומם של ניסויים מקבילים בכמה מישורים, תוך זמן קצר, מבססים את רמת האמינות הגבוהה של המערכת", אמר יצחק קאיה, מנהל תכנית "חץ" בתעשייה האווירית, בכנס טכנולוגיות צבאיות ותעופתיות, שהתקיים ביום רביעי ב"אייפורט סיטי", ליד נמל התעופה בן-גוריון.

טיל החץ 3. בקרוב ניסוי ראשון
טיל החץ 3. בקרוב ניסוי ראשון

לדברי קאיה הדגם המשופר, חץ 3, כולל את המכ"ם המשוכלל והמשודרג "אורן אדיר". קאיה: "זוהי מערכת יעילה ומשופרת, בעלת יכולת טובה יותר מתמיד להתמודד עם איומים עתידיים. הניסוי האחרון, שהתקיים לפני כמה שבועות, התרכז במרכיבי מערכת הנשק והוגדר כמוצלח. שיפור הזיהוי של טילים תוקפים על ידי מערכת נשק 'חץ', מגביר את סיכויי ההצלחה ורמת הוודאות של היירוט", הדגיש קאיה.

 

הניסויים – מול השותף האמריקאי

בהתייחסו לתכנית הניסויים של מערכת חץ המתקיימים לאחרונה, אמר קאיה, כי הם מתבצעים בהתאם לתכנית העבודה הרב-שנתית של מערכת הביטחון מול השותף האמריקני. "התכנית ממשיכה להתבצע כסדרה, כאחת התכניות החשובות של מערכת הביטחון ונמצאת בעדיפות גבוהה. לא ידוע לי על כל סכנה להמשכה".

בהתייחסו לאפשרות של עיסקת ייצוא ראשונה של החץ למדינות זרות אמר קאיה: " 'חץ 3' היא מערכת יעילה ביותר וייחודית מסוגה ואין ספק שתוכל להתאים לצורכי מדינות שונות, ולהוות עבורן נכס הגנתי ממדרגה ראשונה. כרגע אין כל עסקת ייצוא על הפרק. בכל מקרה, הנושא יטופל, אם יטופל, ברמה המדינית. עסקאות מסוג זה מצריכות תהליך ממושך ולא מטופלות בערוצי התעשייה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן