Skip to content

כתב אישום: תקף מלצריות, ניתץ חלונות רכב והיכה שוטרים בבעיטות ובאבן

מכתב האישום ומהבקשה למעצר עד תום הליכים שהגישה אתמול פרקליטות מחוז צפון כנגד העבריין אברהים בן אחמד אברהים, עולה סיפור של עבריין אלים במיוחד הצפוי ככל הנראה לחזור ולשוב לכלא כתשעה חודשים אחרי שסיים לרצות עונש בן 15 שנות מאסר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום קשה הוגש אתמול (שני) בבית המשפט המחוזי בנצרת כנגד אברהים בן אחמד אברהים, תושב הכפר כבול שבצפון, אסיר לשעבר ששוחרר מהכלא לפני פחות משנה לאחר 15 שנות מאסר. אברהים מואשם כי בחודש ינואר השנה תקף עובדת מסעדה בה שהה, מאוחר יותר דלק אחריה ברכבו, ניפץ את זגוגית שמשת רכבה, נמלט משוטרים ועשה זאת תוך נסיעה מהירה וסיכון כלי רכב אחרים, תקיפת שוטר ושימוש בנשק קר לשם כך ונהיגה ללא רישיון וביטוח בתוקף. הפרקליטות ביקשה לעצרו עד תום הליכים.

"אני אזיין אותך פה, אני אזיין אותך מול כולם"

מכתב האישום שהוגש בידי פרקליטות מחוז צפון עולה כי באמצע ינואר השנה הגיע אברהים עם בת לוויה למסעדת "ליאלי בירות" המצויה בגוש חלב שבצפון. במהלך שהייתו במסעדה ניגש העבריין למקרר בקבוקי השתייה והוציא 3 בקבוקי בירה תוך שהוא מתווכח עם בת הלוויה, חזנה סארמה ובקבוק אחד נשמט מידיו והתנפץ על הרצפה. במסעדה עבדו באותה עת 2 מלצריות ג'לילה ומג'דולין. ג'לילה נזעקה למקום והחלה לנקות את שברי הזכוכית מהרצפה וחברתה ניגשה למקרר על מנת להוציא שתייה לסועדים. הדבר הכעיס ככל הנראה את אברהים שמיפה שגם היא תכרע ותאסוף את השברים ואמר לה: "למה את עפה על עצמך" וכשזו ענתה לו שלא יעז לדבר אליה כך, ענה לה: "לכי לשולחן של חמודי שיזיין אותך". ג'לילה, נזעקב לעזרת חברתה ואמרה לעבריין שעליו להתבייש בעצמו והוא בתגובה הצמיד אצבע לסנטרה והזהיר אותה: אם את פותחת את הפה שלך, אני אזיין אותך פה, אני אזיין אותך מול כולם".
בעלי המסעדה הצליח להרגיע את העבריין וזה עזב את המסעדה עם בת הלוויה ונסע מהמקום ברכבו שמאוחר יותר הסתבר כי הוא שייך לגרושת וכי הוא עצמו נוהג ללא רישיון נהיגה ובלי ביטוח תקף. באותו הזמן, יצאה גם ג'לילה הנסערת מאזור המסעדה ברכבה ובמהלך הנסיעה עקפה את הרכב בו נהג אברהים. כאשר זיהה הנאשם את ג'לילה, עקף את רכבה והשליך לעברה בקבוק בירה. ג'לילה המבוהלת התקשרה למשטרה ודיווחה על האירוע ותוך ניסיון להימלט מהנאשם נכנסה לאחד הישובים בסביבה, המתינה מספר דקות ולאחר מכן שבה לכיוון המסעדה. בכך לא הסתיים הסיפור. אברהים הסיע את חזנה בת לווייתו  לרכבה שחנה בתחנת דלק ושב לבדו לעבר המסעדה, נסע מספר פעמים ליד המסעדה ואז עצר יצא ממכוניתו כשהוא אוחז במוט ברזל, ניגש לרכב המלצרית וניתץ  את שמשות הרכב האחורי והקדמי.
המלצרית שיצאה מהמסעדה ניסתה להניסו והשליכה לעברו אדנית שהייתה במקום. אברהים החליט להימלט ונסע במהירות מהמקום תוך שהוא כעט דורס צעיר ששהה במקום ונאלץ לזנק הצידה על מנת שלא יידרס. "במעשיו אלה, ידה הנאשם חפץ לעבר כלי תחבורה בנסיעה, במטרה לפגוע  בנוסעת בכלי תחבורה ובאופן שהיה בו כדי לסכן את בטיחותה; פגע במזיד ברכב והרס חלק ממנו; איים על אדם בפגיעה שלא כדין בגופו ובשמו הטוב בכוונה להפחיד את האדם ולהקניטו; נהג רכב בדרך בקלות ראש וברשלנות" ציינה התביעה בכתב האישום.

אך בכך לא הסתיימה סאגת הפשע האלימה. שני שוטרים המשרתים בתחנת צפת שקיבלו את פרטי התקרית האלימה בדיווח ברשת הקשר,  זיהו את אברהים נוהג ברכבו ובאזור חניון נחל עמוד כרזו לעברו לעצור. העבריין האט תחילה ואז האיץ את מהירות המכונית בניסיון להימלט. במהלך הנסיעה חצה קו הפרדה רצוף ואילץ את הנהגים שנסעו מולו לסטות מנתיב הנסיעה לעבר שולי הדרך או להיצמד למעקה הבטיחות בצד הכביש מחשש שיפגע בהם ויגרום לתאונה.

אלוסטרציה - צילום מארכיון דוברות המשטרה
אלוסטרציה - צילום מארכיון דוברות המשטרה

תקף שוטרים באבן ובבעיטות

באזור כפר שמאי איבדו השוטרים קשר עין עם הנאשם, המשיכו בנסיעה, נכנסו לחפשו בחורשה הסמוכה לקיבוץ פרוד, וכשלא מצאו שם את הנמלט המשיכו בסריקות באזור. אזרחים אשר שהו בחניון סמוך מסרו לשוטרים שהבחינו ברכב הנכנס במהירות לקיבוץ פרוד, השוטרים המשיכו בסריקות, נכנסו לקיבוץ פרוד ואיתרו את הרכב עומד בצד הדרך כשהוא מונע ואת אברהים יושב בכיסא הנהג לבדו.  אחד השוטרים ניגש לדלת הרכב השמאלית והשני ניגש לדלת הימנית, כאברהים הבחין בהם הוא ניסה להימלט ומשלא הצליח פתח בחוזקה את דלת תא הנהג ופגע בשוטר. הוא זינק מהרכב והחל להימלט רגלית לכיוון גדר הישוב וניסה לטפס עליה. בשלב זה הגיע אליו אחד השוטרים שרץ אחריו, ושני השוטרים ניסו להשתלט על העבריין. הוא החל לבעוט בהם , להכותם בידיו, וניסה לטפס על הגדר על מנת לברוח. אחד מהם צעק לעברו שהוא מעוכב אך אברהים ניסה להימלט ולקפוץ על הגדר ונפגע בראשו מענף עץ.  המאבק בין השוטרים לעבריים נמשך ובשלב זה הוא הצליח להפיל אחד מהשוטרים על הרצפה, השוטר בתגובה, הצליח להפיל את העבריין ותפס אותו בחגורתו כשהוא שכוב על גבו. אברהים נאבק והרים אבן ובאמצעותה הכה באמצעותה את השוטר ב באוזנו השמאלית, השוטר הצליח להפיל את האבן מידו, וניסה להשתלט על הנמלט שהמשיך להתנגד למעצרו בבעיטות. בשלב הגיע שוטר שלישי עם הרכב המשטרתי, והשלושה השתלטו על העבריין, כבלו את ידיו ונסעו עמו בניידת לתחנת המשטרה.

"במעשיו אלה, טיפל הנאשם בכלי תחבורה, בידיעה שמעשיו מסכנים נוסעים בנתיב התחבורה ומסכנים את בטיחותם, בדרך שהיה בה לפגוע בשימוש החופשי והבטוח בנתיב התחבורה ובבטיחות הנוסעים בו, וכדי לסכן את השימוש והבטיחות האמורים; תקף מספר פעמים שוטרים שמילאו את תפקידם כחוק בכוונה להכשילם ולהפריע להם במילוי תפקידם, בחלק מהפעמים תוך שימוש בנשק קר; עשה מעשה בכוונה להפריע לשוטרים שמלאו את תפקידם כחוק ולהכשילם בכך; עקף כלי רכב תוך חצית קו הפרדה רצוף ולא ציית להוראות שוטרים במדים", סיכמה התביעהאת כתב האישום.

מעבר למאסר הצפוי לאברהים, יתבקש בית המשפט לשלוח אותו לרצות 3 שנות מאסר שעומד ותלוי נגדו על תנאי שלא יבצע כל מעשה אלימות במשך 24 חודש מאז שחרורו מהמאסר הארוך באפריל 2017.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן