Skip to content

משרד המשפטים: המשטרה לא פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לחקור את נתניהו בתיק 3000

"אין שחר לטענה כאילו חוקרי המשטרה העבירו ליועץ המשפטי לממשלה בקשה לגבות את עדותו של ראש הממשלה בפרשה 3000, והוא לא נתן אישור לכך", מכחישים במשרד המשפטים את הידיעה בדבר חקירת ראש הממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עד המדינה מיקי גנור טען כי עו"ד דוד שמרון הבטיח לנצל את קשריו עם ראש הממשלה נתניהו כדי לקדם את עסקת הצוללות – כך פורסם הבוקר (שלישי) ב"ידיעות אחרונות". על פי הפרסום, גנור העיד כי שכר את שירותיו של שמרון, בן דודו של נתניהו, בגלל קשריו בהנהגת המדינה.  
בהמשך לכך משרד המשפטים הפיץ היום הודעה, שבה הוא מבהיר כי המשטרה לא העבירה כל פנייה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בבקשה לגבות עדות מראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 3000.

"בעקבות הפרסום הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות" נבקש להבהיר כי אין שחר לטענה כאילו  חוקרי המשטרה העבירו ליועץ המשפטי לממשלה בקשה לגבות את עדותו של ראש הממשלה בפרשה 3000 (הצוללות וכלי השיט) והוא לא נתן אישור לכך", נמסר ממשרד המשפטים.

"הרינו להבהיר בזאת כי בקשה כזו לא הועברה עד כה ליועץ המשפטי לממשלה מטעם המשטרה, וגם לא  לפרקליט המדינה או לפרקליטות המלווה.  בהקשר זה, הידיעה שפורסמה כוזבת  לחלוטין", נמסר מדוברות המשרד.

גנור, ה"חבר", וה"גיס"
גנור, ה"חבר", וה"גיס"

על פי העדויות שפורסמו בחברת החדשות 2, גנור השתמש בשמות קוד כדי לשמור על חשאיות ולהסתיר את זהות המעורבים. נתניהו כונה "החבר", ועו"ד יצחק מולכו, שותפו של שמרון וגיסו וששימש גם כשליחו של נתניהו כונה "הגיס".

עוד פורסם כי גנור טען כי באחת השיחות שאל את שמרון בנוגע לטיפולו בקידם עסקת טיסנקרופ מול משרד הביטחון, תוך בקשה שיערב בנושא את ראש הממשלה. לדבריו – שמרון השיב תוך שימוש באותם שמות קוד: "אבקש מהגיס, הוא כבר ידבר עם החבר. עוד עניין אותו החוקרים מבקשים לבדוק הוא עדות נוספת שהגיע לידיהם, לפיה התקיימה פגישה בקיסריה בין שמרון לנתניהו בנושא רכישת הצוללות ולאחר מכן שמרון דיווח עליה לגנור.
בהקשר לכך התייחסו במשרד המשפטים ומסרו:  "לגבי יתר הפרטים שהתפרסמו – אנו מציעים להיזהר מפרסומים כאלה ואחרים על מהלך החקירה, שמטבע הדברים הם חלקיים, לעיתים גם מגמתיים,  ולא בהכרח משקפים את המציאות".

"נוכח העובדה שהחקירה מתנהלת ועל מנת שלא לפגוע בה, לא נוכל לפרט מעבר לכך, לעת הזו".

"כך באשר לחומרי חקירה למיניהם, וכך באשר לדברים המיוחסים ל"מקורבים" או "גורמים בסביבתו" של בעל תפקיד כזה או אחר, וכיוצא באלה, היוצרים בציבור רושם שגוי כאילו מדובר במידע המתפרסם מטעם או על דעת הגורמים הנוגעים בדבר, בשעה שאין זה מצב הדברים". אומרים במשרד המשפטים ומציינים כי  הם מבקשים להבהיר "כי כל פרסום הוא באחריות המפרסם בלבד."

בתגובה לפרסום נמסר לתקשורת מטעמו של ראש הממשלה: "ידיעות אחרונות פנו לתגובה בשעה שראש הממשלה היה בטיסה חזרה ממוסקבה, מבלי שאפשר היה להשיג את תגובתו, ולא כי אין לנו תגובה כפי שנכתב. עוד הדלפה מגמתית בניסיון לפגוע בראש הממשלה. ראש הממשלה לא מכיר את גנור ולא ידע דבר על קשר כלשהו בין גנור לדוד שמרון וחברת טיסנקרופ. שמרון ומלכו מעולם לא שוחח עם ראש הממשלה בנושא. כל ההחלטות על הצוללות וכלי השייט התקבלו בתהליכים מוסדרים ומתועדים, והשיקולים היחידים שהנחו את ראש הממשלה בנושאים אלה ואחרים הם בטחון המדינה וטובתה". הפעם חסר היה בתגובה את הסיומת המסורתית של נתניהו – אין כלום כי לא היה כלום ולא יהיה כלום.

מטעם עו"ד שמרון לא נמסרה ופורסמה כל תגובה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן