Skip to content

עיקר החדשות – יום רביעי 07 פברואר 2018 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה     משבר במפלגת יש עתיד: ח"כ יעקב פרי עתיד הודיע על התפטרותו מהכנסת (פוליטי)     היום: המפכ"ל יקיים בלשכתו פגישה מכרעת לגבי נוסח סיכום חקירות רה"מ; בשבוע הבא: המשטרה תפרסם ככל הנראה את המלצותיה (פוליטי)     דיווח: ישראל תקפה משטח לבנון מתקן צבאי ליד דמשק, צבא סוריה: רוב הטילים יורטו (בטחוני)     פיגוע […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    משבר במפלגת יש עתיד: ח"כ יעקב פרי עתיד הודיע על התפטרותו מהכנסת (פוליטי)

    היום: המפכ"ל יקיים בלשכתו פגישה מכרעת לגבי נוסח סיכום חקירות רה"מ; בשבוע הבא: המשטרה תפרסם ככל הנראה את המלצותיה (פוליטי)

    דיווח: ישראל תקפה משטח לבנון מתקן צבאי ליד דמשק, צבא סוריה: רוב הטילים יורטו (בטחוני)

    פיגוע דקירה בכרמי צור: מאבטח בן 34 נפצע קל, המחבל חוסל (בטחוני)

    אבו מאזן: "אם הוצאתם את ירושלים והפליטים מהמו"מ, אז על מה נדבר?" (מדיני)

    דיווח: פוטין ואבו מאזן ידונו במתווה חדש שיחליף את הקוורטט  (מדיני)

    דיווח: הושג הסכם להקמת קואליציה חדשה בגרמניה; טיוטת ההסכם הקואליציוני המתגבש כוללת סעיף נגד ההתנחלויות (חוץ)

    ח"כ רז ממרץ: 40% מחייבי הגיוס בוחרים שלא להתגייס, הגיע הזמן שיבוטל חוק גיוס חובה (חרדים)

חדשות

    פולין לישראל: נשגר משלחת רשמית כדי לחדש הדיאלוג על חוק השואה

    פולין העבירה אתמול לישראל איגרת רשמית ובה הצעה לשגר משלחת בראשות סגן שר החוץ והיועמ"ש של משרד רה"מ בוורשה לירושלים כדי לחדש את הדיאלוג בנושא חוק השואה * גורם רשמי במשרד החוץ: "אנחנו מקווים שעד הכרעת ביהמ"ש הפולני ניתן יהיה להגיע בדיאלוג לתיקונים בחוק הפולני"

    – מזכיר המדינה האמריקני: "מאוכזבים מאישור 'חוק השואה' בפולין"

    – הפרלמנט האוקראיני גינה את החוק הפולני: "יפגע ביחסי שתי המדינות"

    מזעזע: כך לומדים ברשות הפלסטינית ליב"ה: "כמה שהידים מתו בשתי האינתפאדות?"

    לימודי מתמטיקה באמצעות "ספירת שהידים מהאינתיפאדות" – מתאם פעולות הממשלה בשטחים פרסם קטעים מספרי לימוד לתלמידים בכיתה ד' ברשות הפלסטינית "מספר השהידים באינתיפאדה הראשונה, אינתיפאדת האבנים, הגיע ל-2026 שהידים, ומספר השהידים באינתיפאדת אלאקצא, הגיע ל-5050 שהידים. מהו הוא מספר השהידים בשתי האינתפאדות?"

    5,000 דולר עבור כל ילד: לפני 50 שנה נחשף פרשת חטיפת ילדי תימן * השבועון 'העולם הזה' הצביע על האדם שסחר בתינוקות. הרשויות לא עשו אז דבר, אבל כנראה שלא רצו. (מעריב)

    תחרות לאל על: טיסה ישירה בין הודו לישראל תעבור מעל סעודיה  בשש שעות בלבד * סעודיה אישרה לראשונה למטוסים בקו ישראל-הודו לעבור מעל שטחה, מה שייקצר את זמן הטיסה ל-6 שעות בלבד. את הקו תתחיל להפעיל חברת אייר אינדיאה. קיצור זמן הנסיעה יביא גם לירידה בעלויות הדלק לחברת התעופה והוזלת כרטיסי הטיסה לנוסעים * הטיסות תפעלנה החל מעוד מעט יותר מחודש, בתדירות של 3 פעמים בשבוע בימים ראשון, שלישי וחמישי * אל על: "אפשרו תחרות הוגנת ופתחו את הטיסות מעל ערב הסעודית גם לחברות התעופה הישראליות"

    אלפי מבקשי מקלט מפגינים נגד מבצע הגירוש מול שגרירות רואנדה * המפגינים קוראים לרואנדה שלא לשתף פעולה עם הגירוש: "גם שם אין זכויות אדם". * באופן פומבי הרואנדים מכחישים שהם מסכימים לקבל אנשים בכפייה, אבל ממשלת ישראל מתעקשת שהרואנדים הסכימו ושהם משקרים, ולכן ממשיכה בשלה. לדברי המפגינים, במידה ו"ממשלת רואנדה תודיע לממשלת ישראל שהיא אינה מוכנה לקבל אליה אנשים שישלחו מכאן בכפייה. אם רואנדה תסרב לקבל אנשים מהכלא – מבצע המעצרים והגירוש יקרוס"

    האפשרות להגדיל את מספר שופטי העליון שוב על הפרק: בביהמ"ש מכהנים 15 שופטים, אך אם חברי הוועדה לבחירת שופטים לא יגיעו להסכמות על זהות הנבחרים, יתכן ששרת המשפטים שקד תקדם מהלך של הגדלת המספר ל-17 (כאן)

    ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לתקן את פקודת התעבורה ולאפשר למשטרה לבצע אכיפה נגד רכבים שחונים גם בחניונים פרטיים, בתים משותפים ומקומות אחרים המשמשים את הציבור וחוסמים רכבים אחרים

    היועצת המשפטית של מג"ב הפיצה לאחרונה הנחייה שאוסרת על שוטרים להקליט את מפקדיהם. בין השאר נכתב כי הקלטות כאלה נחשבות "התנהגות בלתי הולמת" (כאן)

פוליטי

משבר במפלגת יש עתיד: ח"כ יעקב פרי עתיד הודיע על התפטרותו מהכנסת

פרי צפוי הגיש את מכתב ההתפטרות ההערב: "בחודשים האחרונים מנסים גורמים שונים לקעקע את אמינותי ופועלי רב השנים למען מדינת ישראל. החלטתי לקחת פסק זמן מפעילותי הציבורית ולהגיש את התפטרותי מהכנסת". שמועות אומרות כי התפטרותו באה לפני פרסום פרשיה בה הוא "מככב".
פרי בתגובה:
"מעולם לא הסתרתי את העובדה כי בעיות לב מנעו ממני להשלים שירות צבאי מלא. בחודשים האחרונים מנסים גורמים שונים לקעקע את אמינותי ופועלי רב השנים למען מדינת ישראל.  כל חיי נלחמתי, פעלתי ואף נפצעתי במסגרת תפקידי  בשירות הבטחון הכללי. לאור העובדה כי הפרסומים המגמתיים מטילים צל כבד על פועלי רב השנים למען ביצור בטחונה של מדינת ישראל וכמו כן על הערכים אותם מייצגת מפלגת יש עתיד, החלטתי לקחת פסק זמן מפעילותי הציבורית ולהגיש את התפטרותי מהכנסת".
לפיד בתגובה: "
אנו מכבדים את החלטתו של פרי להתפטר מהכנסת. פרי שירת יותר מ 30 שנים בשב"כ במהלכן אף נפצע קשה וחזר לשרות. תרומתו של פרי למאבק בטרור ולביצור בטחונה של מדינת ישראל עוד יעמדו לזכותו שנים רבות...תרומתו של חבר הכנסת פרי למען בטחונה ישראל היא מהחשובות שידעה מדינת ישראל.  אני מעריך את החלטתו של יעקב פרי המשקפת את ערכי יש עתיד והנורמות הציבוריות שחרטה על דגלה".
במקומו של פרי תיכנס לכנסת חברת הכנסת לשעבר פנינה תמנו-שטה.

היום: המפכ"ל יקיים בלשכתו פגישה מכרעת לגבי נוסח סיכום חקירות רה"מ; בשבוע הבא: המשטרה תפרסם ככל הנראה את המלצותיה

היום יכנס המפכ"ל ישיבת סיכום עם בכירי אגף החקירות ובסיומה יוחלט אם התגבשה תשתית ראייתית להעמדתו לדין של נתניהו בתיקי 1000 ו-2000. * בשבוע הבא יתפרסמו ההמלצות נגד נתניהו ויועברו לפרקליטות. בכוונת המשטרה להמליץ להעמיד לדין את רה"מ, כנראה גם בעבירת שוחד. * ההחלטה על הגשת כתב אישום במידה ותהיה, מוטלת על היועמ"ש מנדלבליט

– פעילים נגד נתניהו: "נערכים להתבצרות אזרחית מול בלפור עם פרסום ההמלצות" * "ברגע שיפורסמו ההמלצות המשטרה, נעלה לירושלים ונחסום את שלושת הכניסות והיציאות של נתניהו מבלפור עד שיתפטר"

    במסגרת הסכם רוטציה: חבר כנסת חדש ברשימה המשותפת * ח"כ יוסף עטאונה, נציג חד"ש ברשימה המשותפת, הגיש היום את מכתב התפטרותו ליו"ר הכנסת. מי שנכנס במקומו במסגרת הסכם הרוטציה הוא איש העסקים ואיל יונס, נציג תע"ל

    פרשת הצוללות: נציגים מישראל ותיסנקרופ השיקו הבוקר במספנה בקיל את בניית כלי השיט מסוג "סער 6 (חדשות10)

בטחוני

דיווח: ישראל תקפה משטח לבנון מתקן צבאי ליד דמשק, צבא סוריה: רוב הטילים יורטו

ע"פ סוריה: לפנות בוקר תקפו מטוסים של חיל האוויר הישראלי מרכז מחקר מדעי באזור ג'מאריא ליד דמשק. ישנם דיווחים כי מדובר בבסיס איראני. * ע"פ הודעה רשמית של צבא אסד התקיפה בוצע מהמרחב האווירי הלבנוני. ומערך ההגנה האווירית הסורית השמידה את רוב הטילים. הצבא ציין כי "ישראל נושאת באחריות המלאה להשלכות התוקפנות שלה", וכי הוא "מוכן לכל תרחיש" * לפני כחודשיים אירעה תקיפה נוספת בעיר ג'מראיה, שבה בוצעה הלילה התקיפה. שירותי המודיעין במערב זיהו את האתר כמפעל סורי לפיתוח טילים ונשק בלתי קונבנציונאלי

פיגוע דקירה בכרמי צור: מאבטח בן 34 נפצע קל, המחבל חוסל

מחבל פלסטיני בן 19 מחלחול שמצפון לחברון הגיע לשער היישוב שבאזור יהודה ושומרון ודקר איש אבטחה ישראלי כבן 34 ופצעו באורח קל. מאבטח נוסף שהיה במקום חיסל את המחבל * לפי דיווחים כוחות פשטו על העיירה חלחול ועצרו את אביו

נמשך המצוד אחר המחבל מאריאל: כוחות מיוחדים פרצו לביתו של אביו של המחבל

כוחות הקיפו את בית אביו של המחבל מתגורר בעיר שכם, במהלך המצוד נפתחו עימותים בין תושבים לחיילים, ועשרות פלסטינים נפצעו * במקביל נודע, כי יום לפני הרצח הגיע המחבל שטרם לצומת וככל הנראה קילל חיילים במקום. הוא עוכב ושוחרר לאחר שנבדקה תעודת הזהות הישראלית שלו

    כלי תקשורת של חמאס: מצרים החליטה לפתוח את מעבר רפיח היום בצהריים. המסוף יהיה פתוח לשלושה ימים למעבר אנשים בשני הכיוונים (כאן)

    בחסדי שמים: סוכל ניסיון פיגוע בשומרון * פלסטיני נעצר בכניסה לבית המשפט הצבאי בסאלם לאחר שנמצא בבגדיו חפץ החשוד כמטען צינור

מדיני

אבו מאזן: "אם הוצאתם את ירושלים והפליטים מהמו"מ, אז על מה נדבר?"

אבו מאזן בנאום ברמאללה: "ארה"ב הורידה מהשולחן את ירושלים ודיברה על אונר"א כדי להוריד מהשולחן את סוגיית הפליטים. על מה נדבר? החזון שלנו הוא פתרון שתי המדינות כשמזרח ירושלים בירתה: אם אתה מסכים אז נדבר איתך אם לא – אז לא.  אנחנו בעלי זכות ההחלטה בנושא המו"מ וזה העט איתו נחתום. אף אחד לא יכול להסכים במקומנו"

דיווח: פוטין ואבו מאזן ידונו במתווה חדש שיחליף את הקוורטט

פוטין ואבו-מאזן ידונו בשבוע הבא בסוצ'י על מכניזם חדש לתיווך במזרח התיכון שיחליף את הקוורטט, כך מדווחת סוכנות הידיעות אינטרפקס

המועצה הצבאית העליונה של לבנון: "בניית הגדר בגבול – פעולה תוקפנית"

הקבינט הביטחוני הלבנוני: הוחלט להמשיך לפעול בכל המישורים, האזורי והבינלאומי, כדי לשמור על זכויותיה של לבנון. בנוסף ניתנו הנחיות כדי למנוע את הקמת הגדר הישראלית בשטח לבנון

חוץ

דיווח: הושג הסכם להקמת קואליציה חדשה בגרמניה; טיוטת ההסכם הקואליציוני המתגבש כוללת סעיף נגד ההתנחלויות

ארבעה חודשים לאחר הבחירות במדינה, הצליחה מפלגתה של הקנצלרית אנגלה מרקל להגיע להסדר קואליציוני עם עם שותפתה הקודמת, המפלגה הסוציאל־דמוקרטית, שתחילה שללה כניסה לממשלתה. עם זאת, עדיין נדרשת הסכמת המתפקדים * שר החוץ המיועד, מרטין שולץ * בסעיף חדש שכלולה בטיוטת ההסכם הקואליציוני נכתב כי "מדיניות ההתנחלויות הנוכחית של ישראל סותרת את החוק הבינלאומי ולא תזכה לתמיכתנו, מכיוון שתקשה על פתרון שתי המדינות". עוד נאמר כי מעמד ירושלים ייקבע במו"מ

4 הרוגים 219 פצועים ו-145 נעדרים ברעידת אדמה בטיוואן

4 הרוגים, למעלה מ-200 פצועים ולמעלה מ-140 נעדרים ברעידת אדמה חזקה שפקדה את העיר הואליאן בחופו המזרחי של האי טאיוון וגרמה להרס כבד בעיר. * בעקבות הרעידה: חמישה בניינים, בהם שלושה מלונות ובית חולים צבאי, נטו על צדם ושני גשרים נסדקו * מנהיג האי מטעם ממשלת סין קרא "להפעיל מיידית את מנגנון החירום"

    האקרים רוסיים פרצו למידע סודי בארה"ב * תחקיר של סוכנות הידיעות AP חשף כי מרגלי סייבר רוסיים גנבו מידע הקשור למל"טים צבאיים וטכנולוגיות הגנה רגישות של ארה"ב, בכך שהערימו על אנשים שעבדו על הפרויקטים (חדשות10)

    "כמו בצרפת": טראמפ הורה לתכנן מצעד צבאי בוושינגטון * לפני מספר שבועות קיים נשיא ארה"ב פגישה סודית עם בכירי הפנטגון, בה ביקש להתחיל בתוכניות לקיום מצעד צבאי מפואר "כמו זה שיש בצרפת", אשר יתקיים מאוחר יותר השנה ויציג את כוחם של הכוחות המזוינים האמריקאים. * הבית הלבן: רוצים חגיגה בה יוכל הציבור להביע תמיכתו בצבא * גורם צבאי אמר כי כעת דנים במערכת הביטחונית, בעלות הפרוייקט ובפרטיו (וושינגטון פוסט)

    על רקע עזיבת בריטניה והתחזקות רוסיה: האיחוד האירופי פותח את הדלת לכניסת מדינות הבלקן * האיחוד האירופי הודיע אתמול כי כמה ממדינות הבלקן עשויות להצטרף לגוש בתוך שבע שנים. * בכירים באיחוד אמרו כי סרביה ומונטנגרו עשויות להפוך לחברות מלאות ב-2025, וזאת במסגרת שינוי אסטרטגיה על רקע עזיבת בריטניה את האיחוד והתחזקות רוסיה.

    שר החוץ הטורקי צ'אבושאולו יבקר באיראן ביום רביעי, וייפגש עם מקבילו זריף ועם הנשיא רוחאני

    הסכם הגרעין: נשיא איראן: "מדובר בהסכם שלא ניתן לנהל עליו משא ומתן או לתקנו. הוא הושג לאחר 30 חודשים של עבודה מאומצת והוא אושר ע"י מועצת הביטחון של האו"ם" (חדשות10)

    שכר של 20 דולר בחודש: תושבי דרום סודאן חיים באינפלציה מתמדת * האינפלציה בדרום סודאן היא כ–700 אחוזים בשנה. אך במדינה שבה שישה מיליון סובלים מרעב חמור, חלק גדול מהעובדים מסכימים לעבוד ללא שכר במשך חודשים – בתקווה לא להפוך למובטלים (הארץ)

    ארגוני סיוע מזהירים כי מדינות לוחצות על הפליטים הסורים לשוב הביתה * מדינות שונות החלו להקשיח את היחס לפליטים הנמצאים בשטחן, בעוד שהקרבות בסוריה עדיין נמשכים. האו"ם צופה כי עוד כמיליון וחצי בני אדם ייאלצו לברוח מבתיהם במדינה במהלך 2018 (הארץ)

    ארה"ב: הקונגרס מונע את השבתת הממשל הפדרלי ומנסה להעביר תקציב דו-שנתי בארה"ב * בית הנבחרים אישר הצעת חוק למימון הממשל הפדרלי עד ה-23 במארס וכן מימון לפנטגון עד ספטמבר – הסנאט צריך לאשר את ההצעה עד מחר בחצות * המחוקקים הרפובליקאים והדמוקרטים דנים כעת על הצעת חוק לתקציב דו שנתי (בלומברג)

    – הבית הלבן: טראמפ קרא את מזכר הדמוקרטים על המעורבות הרוסית בבחירות

    – טראמפ חתם על הקמת מרכז לבדיקת איומים שנשקפים ממבקשי כניסה לארה"ב

    – תאונת שרשרת ענקית בארה"ב. כ-100 מכוניות, משאיות וכלי רכב שונים החליקו על הכביש בשל תנאי מזג האוויר הקשים והתנגשו. לפחות אדם נהרג כתוצאה מהתאונה (החדשות)

    טורקיה: ארה"ב לטורקיה: הפסיקו את מצב החירום במדינה ושמרו על שלטון החוק * ארה"ב קראה לטורקיה לשחרר את יו"ר "אמנסטי" שנעצר על אדמתה

    סוריה: לפחות 23 הרוגים במתקפה אווירית של צבא אסד בפרברי דמשק

    – משרד החוץ הרוסי מוסר כי בניין נציגות הסחר הרוסית בדמשק הופצץ אתמול, אך לא היו נפגעים בתקרית (רויטרס)

    – צרפת: "טורקיה ואיראן מפרות את החוק הבינלאומי בסוריה" * שר החוץ הצרפתי: כל הסימנים מצביעים על כך שנעשה שימוש בגז כלור כנשק בסוריה. עוד הוסיף שעל כל המיליציות האיראניות, כולל חיזבאללה, לעזוב את המדינה

    – נשיא איראן רוחאני: שיתוף הפעולה בין איראן, רוסיה וטורקיה הכרחי עבור סוריה. אין ספק שארה"ב מחפשת ליצור בעיות עבור הממשלה והעם האיראני

    – יועצו של חמינאי: "איראן לא תקבל ולא תסכים לכל תקיפה בסוריה"

    קוריאה: הבית הלבן: טראמפ ומיי הסכימו להגביר את הלחצים על פיונגיאנג * נשיא ארה"ב טראמפ וראש ממשלת בריטניה מיי שוחחו בטלפון וסיכמו שכל המדינות האחראיות חייבות להגביר את הלחץ על קוריאה הצפונית בשל תכניתה הגרעינית. * שני המנהיגים גם הסכימו ששיתוף יותר מידע מודיעיני יועיל לשתי המדינות * סגן נשיא ארה"ב פנס בביקור ביפן: ארה"ב תטיל בקרוב את הסנקציות החזקות ביותר עד כה על קוריאה הצפונית, נמשיך לבודד אותה עד שתזנח את תכנית הגרעין והטילים. כל האופציות על השולחן

    – צפון קוריאה ביקשה מדרום קוריאה דלק עבור הספינה שהביאה את המשלחת למדינה * קוריאה הצפונית ביקשתה משכנתה הדרומית דלק כדי שהספינה שהביאה את המשלחת תוכל לשוב לצפון. בקוריאה הדרומית בוחנים את הבקשה

    – אחותו של קים ג'ונג און תגיע לטקס פתיחת אירוע בינלאומי בדרום קוריאה * קים יו-ג'ונג, הנחשבת לאחד האנשים המקורבים ביותר למנהיג ולדמות משפיעה בפיונגיאנג, תגיע לטקס עם ראש אסיפת העם העליונה

    – פנס: לא שולל מפגש עם נציגי צפון קוריאה * סגן נשיא ארצות הברית אמר את הדברים בפתח מסע בין 6 ימים באסיה שתחילתו בטוקיו ושיאו יהיה באירוע בינלאומי בפיונצ'אנג שבדרום קוריאה. "נראה מה יקרה" * מחלקת המדינה האמריקאית: "מייק פנס לא מתכנן להיפגש עם בכירים מקוריאה הצפונית"

צרכנות

    יו"ר ועדת הכספים תומך בהעלאת מחיר הלחם * ועדת הכספים של הכנסת דנה בדרישת המאפיות הגדולות, אנג'ל, ברמן, ענבר ואחרות, לאפשר להן להעלות את מחיר הלחם האחיד שנמצא בפיקוח * ח"כ גפני: "אם המאפיות הגדולות יקרסו יצטרכו לייצר או לייבא לחם הרבה יותר יקר" * משרד האוצר: "עלייה של ארבעה אחוזים במחיר מוצר יסוד לא מאשרים בקלות דעת. יש לקחת בחשבון את המשמעויות של המהלך כי מדובר באוכלוסיות חלשות" (News1)

נדל"ן

    רשות המסים פרסמה חוזר המפרט את השיקולים לאורם יש לבחון את סיווג ההכנסה מהשכרת דירות. ע"פ עמדת הרשות, הכנסה מהשכרה של 10 דירות מגורים ומעלה תסווג כהכנסה מעסק

כלכלה

    שערים יציגים (07/02/18): דולר = 3.486 ; ליש"ט = 4.846 ; אירו = 4.3015 ; פרנק שוויצרי = 3.7051

טכנולוגיה

    SpaceX שיגרה בהצלחה טיל ענק, ועליו מכונית חשמלית שעתה משוטטת בחלל * 8 דקות בדיוק לאחר השיגור חזר הטיל לאתר השיגור לשימוש חוזר. * ה-Falcon Heavy הוא הטיל העוצמתי ביותר ששיגרה חברית פרטית לחלל.  * לפי היזם מדובר באבן דרך לקראת יצירת טילים אדירים שיוכלו לשלוח נוסעים למאדים

    בסין נעזרים במשקפיים חכמים לזיהוי אנשים וחשודים * זה לא מדע בדיוני: שוטרים סינים בתחנת רכבת בעיר ז'אונגז'או נעזרים במשקפיים חכמים לזיהוי אנשים וחשודים. לפני 5 ימים קיבלו השוטרים את המשקפיים החכמים ועד כה נעצרו 7 פושעים נמלטים, ו-26 אזרחים שהחזיקו בתעודות זהות מזוייפות (כאן)

חרדים

ח"כ רז: 40% מחייבי הגיוס בוחרים שלא להתגייס, הגיע הזמן שיבוטל חוק גיוס חובה

על רקע עיכוב אישה חרדית שהגיעה לארץ מבלגיה יחד עם בנה התינוק ועוכבה במשך ארבע שעות בשדה התעופה בנתב"ג בתואנה כי היא עריקה מצה"ל, כשלדבריה "מעולם לא נעשתה אליי פניה מטעם צה"ל, אף אחד מהפקידים לא ידע לתת לי מענה באשר לאופן הסדרת המעמד או מה עתיד להתרחש. באופן פתאומי הוחלט לשחרר אותי וכעת אני חוששת ממעצר", הפנה ח"כ מוסי רז ממרץ שאילתה לשר המשטרה, "מדוע עוכבה הגברת?; האם הורים לילדים מעוכבים כעניין שבשגרה?; מהי מדיניות המעצרים והטלת הסנקציות למי שלא הסדיר את הפטור מצה"ל ועד איזה גיל?". לדבריו, "אין הצדקה שהמדינה תבזבז משאבים על מרדפים אחרי מי שלא שירת בצבא שנים לאחר שעבר את גיל השירות". עוד הוא הוסיף כי "הגיע הזמן שיבוטל חוק גיוס חובה והמדינה תפסיק את המצוד אחר 40% מחייבי הגיוס הבוחרים שלא להתגייס". (אידישע פוסט)

   

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן