Skip to content

התפתחות חמורה: צה"ל הפיל מל"ט אירני בשמי הארץ. מטוס קרב נפל בצפון – לטייסים שלום

ישראל מזהירה את סוריה ואת איראן כי אירן גוררת את האזור כולו להסלמה. הטלוויזיה הסורית: ישראל תקפה בסיס סורי. מקורות לבנוניים: ישראל השמידה משגרי המל"ט וכלים נוספים הקשורים בשיגור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התפתחות חמורה בצפון. מסוק קרבי של צה"ל הפיל הבוקר (שבת) מטוס ללא טייס מתוצרת איראן שהוטס לשטח ישראל מסוריה. קודם לכל נשמעו אזעקות בעמק בית שאן ולאחר מכך ברמת הגולן. בתגובה תקף צה"ל מטרות איראניות בתחום סוריה. תוך כך נפל מטוס קרב F-16 באזור עמק בית נטופה. שני טייסי המטוס נטשו את המטוס, צנחו בשלום ופונו לבית חולים לבדיקות.
דובר צה"ל מסר כי צה"ל באמצעות מסוק קרב יירט בהצלחה מטוס איראני ללא טייס ששוגר מסוריה וחדר לשטח ישראל. כלי הטיס זוהה במערכות ההגנה האוויריות בשלב מוקדם והיה במעקב עד להפלתו.
לגבי הפלת המל"ט ציין דובר צה"ל כי "המשימה מסתכמת בהצלחה רבה מאוד, המל"ט נפל איפה שרצינו ושרידו בידינו. האירוע נמצא בשליטה מלאה בכל שלביו".
בתגובה, צה"ל תקף מטרות איראניות בסוריה. דובר צה"ל הסביר כי האזעקות שנשמעו ברמת הגולן הינן כתוצאה מירי סורי נגד מטוסים וכי האירוע עודנו נמשך.  דובר צה"ל הוסיף כי זו התקפה חמורה של איראן על הריבונות הישראלית. והזהיר כי איראן גוררת את האזור להסלמה. רואים בחומרה את התגובה הסורית.
למגפון נודע כי כלי המטוס ללא טייס האיראני יצא משדה התעופה
T-4 באזור תדמור שבסוריה, הוא נמצא במעקב והושמד ע"י אפאצ'י, נפל בשטחנו ונמצא כעת בידי צה"ל. .בתגובה תקף חיל האוויר את קרון השליטה האיראני והשמיד אותו, כמו גם את שאר האמצעים שהיו מעורבים בשיגור כלי הטיס הלא מאויש.

דובר צה"ל פרסם בהקשר לכך כי " דובר צה"ל מוסר כי צה"ל באמצעות מטוסי קרב תקף מטרות איראניות בשטח סוריה בהמשך ליירוט המל"ט האיראני לפנות בוקר. צה"ל תקף את רכיבי השיגור של המטוס האיראני בעומק סוריה. במהלך תקיפת חיל האוויר שוגרו טילי נ"מ לעבר מטוסי צה"ל. טייסי אחד המטוסים הפעילו נוהל נטישה. הטייסים נחתו בשטח ישראל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. צה"ל רואה בתקיפה האיראנית ובתגובה הסורית הפרה חמורה וחריגה של הריבונות הישראלית. צה"ל עוקב ונמצא במוכנות מלאה להמשך פעולה על פי החלטה וצורך".


אזור נפילת המטוס
אזור נפילת המטוס
אזור נפילת המטוס
אזור נפילת המטוס

האירוע החל עם אזעקה שנשמעה בשעה 4:25 בבית שאן ובמועצות האזוריות גלבוע ועמק המעיינות. מצה"ל נמסר בתחילה כי הסיבה לאזעקה לא הייתה זיהוי ירי לעבר ישראל, ובהמשך נמסרה ההודעה כי צה"ל באמצעות מסוק קרב יירט בהצלחה מטוס איראני ללא טייס ששוגר מסוריה.
5:45בסמוך ל 05:45 נשמעו אזעקות  ברמת הגולן ובאופן חריג במיוחד גם בצפון עמק הירדן. שם דיווחו תושבים על פיצוצים וכן על פעילות ולאחר מכן מוקד ההפעלה של המועצה האזורית הודיע כי התושבים מורשים לצאת ונדרשים להיות קשובים להוראות ולהישמע להנחיות הביטחון. הדי פיצוצים נשמעו גם באזור חיפה והקרית.

פעילות בשמי הצפון
פעילות בשמי הצפון
פעילות בשמי הצפון
פעילות בשמי הצפון

אלי מלכה, ראש המועצה האזורית רמת הגולן מסר בתגובה כי הבוקר הם התעוררו לקול האזעקה במרחבי רמת הגולן ולקול הדי הפיצוצים והנפילות "נערכנו מבעוד מועד והתושבים התבקשו להיכנס למרחב מוגן". מלכה הוסיף כי המצב השתנה כעת ומשתנה מל עינינו עקב כניסה של ארגונים פרו איראניים לאזור. ראש המועצה ציין כי כעת התושבים התבקשו לחזור לשגרה וכל אתרי הנופש ומסלולי הטיולים פתוחים לקהל המבקרים כרגיל, אם כי המועצה ביקשה מתושביה להישאר ערניים לאפשרות של התפתחות.

החיזבאללה הורה ללוחמיו להיכנס לכוננות ספיגה
החיזבאללה הורה ללוחמיו להיכנס לכוננות ספיגה

אתר החדשות הלבנוני "א-נשרה" דיווח כי חיל האוויר הישראלי ביצע מספר תקיפות בשטחי סוריה, ובסמוך לגבול עם לבנון. הדי הפיצוצים נשמעו באזור בקעת הלבנון. בסוריה ירו טילי נ"מ, דווח, ועוד לפני כן נמסר על תנועה מוגברת של מטוסי חיל האוויר בשמי דרום לבנון והגולן.
הטלוויזיה הסורית מסרה לפני שעה קלה מפי גורם צבאי כי סוריה רואה בחומרה תקיפה ישראלית של בסיס צבאי בסוריה. הדובר הסורי לא התייחס למל"ט ולנפילת ה
F-16 בישראל.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן