Skip to content

מטען הופעל נגד כוח צה"ל ברצועת עזה

מטען נפץ הופעל כנגד כוח צה"ל בגבול עזה. צה"ל השיב בירי טנק. מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי אין הנחיות מיוחדות לתושבים והשגרה נמשכת. בכיר בצה"ל - האירוע חמור מאוד והתגובה לגביו תגיע בזמן קרוב. צה"ל הזרים כוחות לאזור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטען הופעל אחר הצהריים (שבת) סמוך לכלי רכב צה"לי שהיה בסיור באזור גדר הגבול בדרום רצועת עזה. צה"ל הגיב בירי טנק לעבר עמדת תצפית בדרום הרצועה ששייכת כנראה לג'יהאד האיסלאמי.

מקורות פלסטיניים דיווחו מוקדם יותר על פיצוץ בגבול, שאירע בדרום הרצועה בשטח הישראלי שסמוך לגדר. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל תקף באמצעות טנק עמדת תצפית בדרום רצועת עזה.התקיפה בוצעה בתגובה להפעלת המטען כנגד כוח צה״ל מוקדם יותר".
בצה"ל העריכו כי הג'יהאד האסלאמי ינסה לנקום אחרי פיצוץ מהרת הג'יהאד האסלאמי פלסטיני, בה נהרגו מחבלי הג'יהאד. אך יחד עם זאת יתכן כי מדובר בארגונים קטנים "סוררים", שמבקשים לאתגר גם את החמאס וגם את הג'יהאד האיסלאמי.
מפרטים ראשונים שהותר לפרסם עולה כי כוח של גולני הגיע לאזור בו הונח אתמול במהלך התפרעויות לאורך הגדר דגל פלסטין על הגדר. הכוח פעל בנוהל "זיכוי". נוהל בו מגיע כוח מקום ומוודא כי אין פצצה או מטען תחת הדגל הפרוש על הגדר. בשלב זה הופעל מטען הנפץ לעבר הכוח.
בכיר בצה"ל הדגיש הערב כי מדובר באירוע חמור מאוד שהתגובה לגביו תגיע במן הקרוב וכי צה"ל נערך לכך. בשלב זה הזרים הצבא כוחות רבים לאזור.

 גבול עזה היום
גבול עזה היום
 גבול עזה היום
גבול עזה היום

מדוברות המועצה האזורית אשכול נמסר כי "בהמשך לפניות לגבי האירוע הבטחוני, יודגש כי מדובר באירוע צבאי שהתרחש בגבול. למעט שמיעת פיצוץ עמום בישובים הסמוכים, אין לאירוע כל השלכות על הישובים ואין שינוי בהנחיות לתושבים. אנחנו בשגרה".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן