Skip to content

נשיא המדינה קורא למנוע את סגירת ערוץ 10

 "ערוץ  מסחרי נוסף הוא חיוני למדינה, לחברה ולחיזוק הדמוקרטיה בישראל", אמר נשיא המדינה, שמעון פרס. "ערוץ מסחרי נוסף כערוץ עשר הוא חיוני למדינה, לחברה ולתוכנה של הדמוקרטיה בישראל"  מאת צבי זינגר נשיא המדינה, שמעון פרס, מתנגד לסגירת ערוץ 10 ומבטיח להנהלת הערוץ ולעובדיו לעשות ככל יכולתו כדי למנוע את החשכת המסך. הנשיא אמר זאת במהלך […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 "ערוץ  מסחרי נוסף הוא חיוני למדינה, לחברה ולחיזוק הדמוקרטיה בישראל", אמר נשיא המדינה, שמעון פרס. "ערוץ מסחרי נוסף כערוץ עשר הוא חיוני למדינה, לחברה ולתוכנה של הדמוקרטיה בישראל" 

מאת צבי זינגר

נשיא המדינה, שמעון פרס, מתנגד לסגירת ערוץ 10 ומבטיח להנהלת הערוץ ולעובדיו לעשות ככל יכולתו כדי למנוע את החשכת המסך. הנשיא אמר זאת במהלך מפגש עם בכירי הערוץ ונציגי העובדים במשכן הנשיא. בין המשתתפים בפגישה היו מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי, מנכ"ל החדשות, אורי רוזן, העיתונאי מוטי קירשנבאום, כתבים, מפיקי שטח, צלמים ועורכים.

הנשיא אמר לנציגי ערוץ 10: "לאורך ההיסטוריה מדינת ישראל הגיעה להסדרים במיליארדי שקלים, למשל במשבר הבנקים שנקלעו לגירעון של 7 מיליארד דולר והמדינה שילמה. תקשורת זה פחות חשוב? יש לשמור כאן על חוש פרופורציה גם לגבי המספרים. התקשורת בכל העולם מצויה בקשיים וממשלות מנסות למצוא דרכים להקל עליה. למשל הנשיא סרקוזי פועל להוזלת מחירי הנייר כדי להקל על העיתונות הכתובה. תקשורת היא לא פחות חשובה, אלא מוסד חיוני."

הנשיא הוסיף: " אני רואה במאבקכם מאבק על אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל. אף אחד מאיתנו, ודאי שלא אני, אינו יכול להישאר ניטראלי מול מאבק כזה.דמוקרטיה נשענת על שתי כנפיים – פעולת הממשלה והפעולה הביקורתית של עיתונות חופשית. לא ניתן להפריד בין השתיים ועדיין להישאר דמוקרטים. ציפור אינה יכולה לעוף עם כנף אחת…."

הנשיא: "אתם נאבקים על אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל". צילום: מארק ניימן/לע"מ

הנשיא הדגיש: "אני חרד מאד מכך שמדובר כאן לא רק על 3000 עובדים שפרנסתם עלולה להיפגע, אלא גם מההשלכות שיהיו לסגירת הערוץ על כל ענף התקשורת בישראל. זה עלול להחליש את המעמד של כל מי העוסקים בתקשורת ולטעת ספק לגבי היכולת להתפרנס ממקצוע התקשורת והעיתונאות וזו פגיעה חמורה."

הנשיא קרא לכל הנוגעים בדבר להירתם להמשך קיומו של הערוץ וציין כי ישנן הצעות לפתרון ובראשן הפתרון שהעלו היוצרים והרשות השנייה, להמרת החוב בהשקעה נוספת בהפקות ובתכני מקור, דרמה והפקות דוקומנטריות.

"אני קורא לכל האנשים הנוגעים בדבר לעשות את כל המאמצים כדי להתגבר על המשבר החולף הזה", אמר הנשיא פרס. "ערוץ מסחרי נוסף כערוץ עשר הוא חיוני למדינה, לחברה ולתוכנה של הדמוקרטיה בישראל. אני כמובן אעשה כל הניתן במסגרת הכלים שיש בידיי כדי לסייע לכם. אני יודע שניתן למצוא פתרון, אני יודע שגם שר התקשורת כחלון אמר שניתן למצוא פתרון ועל כן אני קורא לכל הנוגעים בדבר לפעול נגד סגירת הערוץ. זהו מבחן ערכי במסגרת הדמוקרטית."

מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, הדגיש בפגישה כי הערוץ אינו מבקש למחוק את החוב, של 60 מיליון השקלים – אלא לדחות את מועד התשלום, על מנת שהערוץ יוכל להמשיך ולשדר. העיתונאי מוטי קירשנבאום הזהיר כי סגירת הערוץ תגרום אובדן פרנסה של כ-3000 עובדים מתוכם 500 עובדי ערוץ 10 וכ2500 עובדים המעגל השני שמתפרנסים מהפקות ערוץ עשר .

1 Comment

  1. חגי קמרט
    6 בינואר 2012 @ 17:28

    אין שום סיבה שבעולם שהמשכורות בערוץ 10 יעברו את גבולהטעם הטוב. שיפחיתו במשכורות ויכסו חובות.
    בגלל המדינה חייבת לתת דעתה על מעגל הקסמים הזה שלא ניתן לעצירה בפער המשכורות בין העשירים למעמד הבינוני ומטה. חייביות לעצור את העגלה ואולי להחליף את הסוסים.

    פעם חשבנו שהמדינה מיוחדת, שאנחנו שונים לאט לאט המציאות העגומה טופחת על פנינו ומכיוונים שונים.
    נקווה לטוב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן