Skip to content

2012 Fresh AgroMashov – התערוכה הבינלאומית לייצור ולשיווק תוצרת חקלאית טרייה

התערוכה הבינלאומית לייצור ולשיווק תוצרת חקלאית טרייה, 2012 Fresh AgroMashov, התקיימה השבוע, זו השנה ה-22 ברציפות, במרכז הירידים, גני התערוכה בתל אביב. כתבה וצילמה: מירה-בל גזית תערוכת פרש אגרומשוב היא נקודת מפגש שנתית לחקלאים, סיטונאים, יצואנים ויבואנים של תוצרת חקלאית טרייה (ירקות, פירות, פרחים ותוצרת מן החי). הציגו בתערוכה, השתתפו וביקרו בה אורחים מקצועיים ממדינות שונות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התערוכה הבינלאומית לייצור ולשיווק תוצרת חקלאית טרייה, 2012 Fresh AgroMashov, התקיימה השבוע, זו השנה ה-22 ברציפות, במרכז הירידים, גני התערוכה בתל אביב.

כתבה וצילמה: מירה-בל גזית

תערוכת פרש אגרומשוב היא נקודת מפגש שנתית לחקלאים, סיטונאים, יצואנים ויבואנים של תוצרת חקלאית טרייה (ירקות, פירות, פרחים ותוצרת מן החי). הציגו בתערוכה, השתתפו וביקרו בה אורחים מקצועיים ממדינות שונות וביניהן ירדן, תורכיה, קפריסין, רוסיה, איטליה, רומניה, וייטנאם, אוקראינה, הולנד, הודו, אתיופיה, גרמניה, גאנה וסנגל.

תערוכת אגרומשוב 2012

קבוצת סטודנטים ממדינות שונות באסיה, שלומדים לימודי חקלאות במסגרת חילופי סטודנטים במכללת רופין. תערוכת אגרומשוב 2012
מצטלמים. קבוצת סטודנטים ממדינות שונות באסיה, שלומדים לימודי חקלאות במסגרת חילופי סטודנטים במכללת רופין. תערוכת אגרומשוב 2012

כנס מקצועי בדגש על שיווק התוצרת 

במקביל לתערוכה התקיים כנס מקצועי שהתמקד בפיתוח יכולות החקלאים לשווק את תוצרתם. אם בעבר התמקדו החקלאים הישראלים בגידול והתמקצעות חקלאית בלבד והסתמכו על מערכות שיווק גדולות וריכוזיות, כמו אלה של "תנובה", "אגרסקו", השוק הסיטונאי ואחרים, הרי שבשנים האחרונות ישנה מגמה הולכת וגוברת של מעבר לפיתוח יכולות שיווק של החקלאים עצמם ולפעילות באמצעות יחידות שיווק עצמאיות. המגמה המסתמנת היא פתיחת ערוצי שיווק רבים ככל שאפשר, כדי שהחקלאי הישראלי יוכל לבחור למי לשווק את תוצרתו ובאיזה מחיר (מחיר הוגן).

מודל מוצלח של פעילות שיווקית מסוג זה הוא התאגיד הספרדי "אנקואופ" (Anecoop), שנציגיו הוזמנו לתערוכה. אנקואופ הוקם בשנת 1975 על-ידי קבוצת קואופרטיבים של מגדלי פירות הדר ספרדים, תחת הסיסמא "אחדות היא כוח". אנקואופ הוא, למעשה, קואופרטיב של קואופרטיבים, שהוקם במטרה לשפר את כוח המיקוח של החקלאים מול המשווקים הגדולים. כיום אנקואופ מורכב משבעים ותשעה קואופרטיבים חקלאים: מגדלי פירות, פרי הדר וירקות. אנקואופ הוא יצרן הפירות המוביל באזור הים התיכון, מייצא לחמישים ושתיים מדינות ומשווק פירות ההדר השני בגודלו בעולם. פרנציסקו בוראס (Francisco Borrás), המשנה למנכ"ל אנקואופ, הרצה במסגרת הכנס המקצועי והסביר כיצד הוקם התאגיד והתפתח במהלך השנים.

תמונות מהתערוכה. אגרומשוב 2012

אתגר חדש – הגדלת הצריכה של פירות וירקות טריים

אתגר חדש עומד עכשיו בפני אנקואופ ויתר החקלאים והמשווקים במדינות האיחוד האירופי, נוכח שפל חסר תקדים בצריכת פירות וירקות באיחוד האירופי. חוזה אנטוניו גרסיה פרננדז (Jose Antonio Garcia Fernandez), ראש קבוצת פרי הדר בעמותת Europe  Freshfel, הציג בכנס המקצועי את תחזית הארגון לענף פרי ההדר באיחוד האירופי לשנים הקרובות. הנתונים אותם הציג גרסיה אינם מעודדים: בשנתיים האחרונות חלה ירידה דרמטית בצריכת ירקות ופירות טריים. על מנת לשנות מגמה זו, פתחה Freshfel Europe, עמותה ללא כוונת רווח שחברים בה יחידים ותאגידים של מגדלים ומשווקים של פירות וירקות טריים (לרבות אנקואופ), בקמפיין פרסומי בשם Enjoy Fresh, שמטרתו להעלות את מודעות הציבור לחשיבות שילוב ירקות ופירות טריים בתפריט היומי.

תמונות מהתערוכה. אגרומשוב 2012

ביתן החידושים בתוצרת חקלאית טרייה

ביתן החידושים בתערוכה הציג פירות וירקות פרי פיתוח מקומי לצד יבוא. חלק מהמוצגים כבר ניתן לראות בשווקים וברשתות השיווק, כמו עגבניות במבחר גדלים צורות וצבעים, תפוחי אדמה סגולים מזן ויולט וגזרים בגדלים ובצבעים שונים. חלקם עדיין בשלבי פיתוח או בבדיקות לקראת שילובם בשוק המקומי.

גזרים צבעוניים. משק אורי רבינוביץ, צופית. תערוכת אגרומשוב 2012
גזרים צבעוניים. משק אורי רבינוביץ, צופית
פנינה ורודה - זן חדש של תות שדה. משק יוסף, הוד השרון. תערוכת אגרומשוב 2012
פנינה ורודה - זן חדש של תות שדה. פיתוח של משק יוסף, הוד השרון. צמח רב שנתי שמתאים לגידול בעציץ או באדנית בבית וגם לשתילה בגינה
עגבניות מסוג לב השור (Beefsteak/Coeur De Boeuf). נדיה ג'נטיקס, הוד השרון. תערוכת אגרומשוב 2012
עגבניות מסוג לב השור (Beefsteak/Coeur De Boeuf). פיתוח של חברת נדיה ג'נטיקס, הוד השרון
דלעת מיניפאם. אורג'ין זרעים, גבעת ברנר. תערוכת אגרומשוב 2012
דלעת מיניפאם. פיתוח של חברת אורג'ין זרעים, גבעת ברנר. דלעת מיני לבישול ולאפייה
דלעת ספגטי. פיתוח של אוריג'ין זרעים, גבעת ברנר. תערוכת אגרומשוב 2012
דלעת ספגטי. פיתוח של אוריג'ין זרעים, גבעת ברנר. חלקו הפנימי של הפרי הופך לאטריות ארוכות ומתוקות. מצטיין בתכולת פרו ויטמין A (בטא קרוטן)
Bee Peppers, פלפל פארן. קיבוץ פארן, ערבה. תערוכת אגרומשוב 2012
Bee Peppers, פלפל פארן. פלפלים לייצוא, תוצרת קיבוץ פארן, ערבה. בחברת פלפל פארן עושים שימוש בדבורים על מנת להקטין את השימוש בחומרי הדברה
מונסטרה דליסיוזה - Monstera Deliciosa. תערוכת אגרומשוב 2012
מונסטרה דליסיוזה - Monstera Deliciosa. סוג של גפן מטפס שמוצאו ביערות הגשם במקסיקו. לפרי טעם שמזכיר אננס ואנונה. האם ישווק בישראל?

ביתן הרשות הפלשתינאית

בביתן הרשות הפלשתינאית הציגו חקלאים ועסקים שונים. חלקם כבר מייצאים לישראל ומעוניינים להרחיב את היקף הפעילות, כמו מבשלת טייבה. חלקם מעוניינים להתחיל ולייצא לישראל, לאחר שהתנסו בייצוא למדינות אחרות, כמו כנען פייר טרייד וג'ריקו דייטס (נחיל).

Cannan Fair Trade Company, ג'נין. תערוכת אגרומשוב 2012
Cannan Fair Trade Company, ג'נין. קונים תוצרת של חקלאים מקומיים במחיר הוגן, ומייצרים שמן זית מסוגים שונים, ממרחים, סבונים משמן זית ותבלינים מיובשים.
Nakheel Palestine, יריחו. תערוכת אגרומשוב 2012
Jericho Dates - Nakheel Palestine, יריחו. גידול ושיווק תמר מסוג מג'הול
מבשלת טייבה Taybeh. טייבה, ליד רמאללה. תערוכת אגרומשוב 2012
מבשלת טייבה Taybeh Brewery. טייבה, ליד רמאללה. מבשלת הבירה הראשונה שהוקמה ברשות הפלשתינאית. בעליה הקימו בית בד ומציעים עכשיו גם שמן זית מזן סורי. בימים אלה מוקם במקום גם יקב

* * *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן