Skip to content

XLove : נשים גדולות מהחיים באהבה ובאמנות

רובנס אהב אותן דשנות. רנואר צייר אותן מתרחצות בטבע. בתוניסיה היו מפטמים את הכלות לקראת החתונה בדבש, סולת ושקדים. אשה במידות גדולות נחשבה למודל של יופי... עד שהגיעה טוויגי והפכה סידרי עולם, והאנורקטיות הפכו לאלילות היופי החדשות באופנה, ובקולנוע. התערוכה XLove - מחזירה סדרי עולם ומציגה אפנה במידות גדולות שמבטאת כוח, עוצמה ונוכחות. לרגל יום […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מי לא התייסרה בדיאטות למיניהן? מי לא עמדה מול הראי והיתה מרוצה ממה שהשתקף לה? מי לא חלמה להיות טוויגי? בר רפאלי? או בריג'יט בארדו?….מי לא חשקה בגזרת גוף שדוף כמו בובת ברבי?…

עבודה של עדן סעדון לתערוכת XLOVE צילום תום זואילי

XLove, התערוכה החדשה שמוצגת כחלק מאירועי יום האשה הבינלאומי בגלריית החווה בחולון, באה להילחם בדימויי הגוף ההרסניים שהטמיעו מעצבי האופנה המערבית החל במחצית השניה של המאה העשרים.

אוצרות התערוכה אילנה כרמלי- לנר והסטייליסטית גאלה רחמילביץ' מציגות תערוכה שמעמידה את כוחה ונוכחותה של האישה החדשה והגדולה במרכז, וטוענות כי הגודל לא קובע ובמקום שמנופוביה ואפליה הגיע הזמן לאהבה ובגדול!.

32 יצירות של מיטב המעצבים, מעולם האופנה, הטקסטיל, תקשורת חזותית, תדמית, נייר, צילום, איור – מנכיחות בתערוכה את תפיסת המקום של האישה המודרנית בחברה. אישה נוכחת, גדולה, בקידמת הבמה, שלא מתנצלת על קיומה ולא מתאימה את עצמה לתבנית אידיאל היופי. התערוכה מוצגת במסגרת העונה הישראלית לעיצוב חולון.

עבודה של ירון מינקובסקי לתערוכת XLOVE צילום תום זואילי

אומרים שהגודל לא קובע, אבל בחברה של היום המחקרים מראים אחרת. למרות שהסטטיסטיקה גורסת כי למעלה מ 60% מהנשים מעל גיל 20 במדינת ישראל נחשבות מידות גדולות, הן עדיין מופלות מבחינה תעסוקתית, חברתית ואופנתית. מרבית חנויות ומעצבי האופנה מציגים קולקציות עד מידה 42-המידה הממוצעת של האישה הישראלית. נשים רבות במידה גדולה מכונות 'לא ייצוגיות' ולא מתקבלות לעבודות השונות ונערות גדולות זוכות להחרמות. מערכת הבריאות, עולם האופנה ועולם הפרסום עדיין מקדשים רזון. נדמה שהחברה מתקשה לקבל את הכוח הנשי ככוח חזק ושולט שגודלו הוא כבר הרבה יותר מ-XL.

התערוכה XLove  מנכיחה את תפיסת המקום של האישה המודרנית בחברה ופועלת להעצמתה. לא עוד קטנה, צנועה ומאחורי גבר, אלא אישה נוכחת, גדולה, בקידמת הבמה, שלא מתנצלת על קיומה ולא מתאימה את עצמה לתבנית אידיאל היופי. כי הגודל לא קובע ובמקום שמנופוביה ואפליה הגיע הזמן לאהבה- ובגדול.

השיח הגובר בנושא לא מאפשר יותר להתעלם מהעניין. כתבות על נשים חזקות, נשים שמנות ונשים מובילות מפורסמות חדשות לבקרים בכל פלטפורמה אפשרית. דוגמניות פלאס סייז כובשות קמפיינים ומסלולי תצוגות והגיוון בפרסומות הולך וגדל, הן מבחינת גילאים והן מבחינת מידות. יש מקום להרבה יותר מאשר רק לברבי והכניסה לפוטושופ אסורה.

התערוכה נועדה להגביר שיח זה של דימוי הגוף, אידאל היופי ומעמד האישה גם במידות קיצון, ומציגה אותו מתוך חוזק ולא מתוך חולשה, כפי שנהגו להציגו עד היום.

" נשים אקסטרווגנזיות שיוצאות נגד מוסכמות מעוותות הן הנשים של ה-XLOVE. נשים שתופסות את הזרקור במרכז הבמה ומחוללות שינוי אדיר בחברה, שמתחילה להפנים  שיש מקום לגיוון בגיל ובגודל. הביטוי ששימש עד היום לגנאי, XL, הופך בתערוכה את עורו ומבטא כוח, עוצמה ונוכחות. "גדולה" היא כבר לא מילה שלילית להקנטה, היא מילה המבטאת עוצמה וכוח, וכך גם עבודות התערוכה. גדולות, נוכחות, אקסטרווגנזיות שמאפשרות לכל אחת למלא חלל מבלי לחוש אשמה, המייצגות את האישה החדשה, תפיסתה ומעמדה". – אומרות האוצרות אילנה כרמלי- לנר והסטייליסטית גאלה רחמילביץ' .

עבודה של ירון מינקובסקי לתערוכת XLOVE צילום תום זואילי

האמנים המשתתפים:  ששון קדם(מעצב אופנה ואמן), ירון מינקובסקי (מעצב אופנה ואמן רב תחומי), גיל גורן (אמן אורבני ומומחה למיתוג), אילנה אפרתי (מעצבת אופנה ואמנית), מאוריציו פול'צק (מעצב אופנה היי-סטרייט גברים), טלי שרף חזן (מעצבת אופנה), פיטר באריסן (מעצב אופנה), פדי מרגי (מעצב,אמן חזותי), אמנון אילוז (מעצב גראפי), איתמר שגיא (אמן טקסטיל ואופנה), שי שנידרמן (מעצב טקסטיל ואמן), עידית קפלן (אמנית טקסטיל), גלי כנעני (מעצבת טקסטיל ואמנית), שירי כנעני (מעצבת טקסטיל ואמנית), עדן סעדון (מעצבת טקסטיל), שלי ואילון סתת (מעצבת ואמנית נעלים), ד"ר ולנטינה פנפיליו ,ד"ר עדי בייר ("מעצבי חיוכים",אמנים אדריכלים של הפה), וכרמל שיינר (מעצבת דיגיטלית), אילן גריבי (אמן ומעצב), מירב פלג (מעצבת קונספט הנייר), מירב כהן (אדריכלית ואמנית נייר),סימה לוין ( מעצבת ואמנית נייר), רמה אמיר (מעצבת בפיגמנטים מהטבע), עומרי גורן (מעצב אופנה ותכשיטים), ליקה רמתי(מעצבת ואמנית ויזואל), סשה פרילוצקי (צלם אופנה ואמן ויזואלי), ורד רוזן (אדריכלית מעצבת ואמנית), כרמיה רוטנברט(מעצבת ואמנית )דליה בר אור (היסטוריונית חוקרת מעצבת, מאירת אופנה ומרצה), מימי זיו (אמנית  מעצבת ומרצה), טליה צורף (מאיירת), יואב מאיר  (מעצב ומאייר אופנה), זאב אנגלמייר (אמן וקומיקסאי).

המעצבים יציגו עבודות המתייחסות לגודל  XL כמשמעותי, כנוכח, כקיים, כמסקרן, כמרגש וכעוצמתי. עיצובים שיגרמו לאנשים להתפעם, לעצור, להתרשם, להתרגש, לחשוב על הנושא ולפתוח בשיח שאולי יחולל שינוי במצב הקיים:

לדוגמא: פיטר בסידן-מעצב ואמן  בעבודה הבוחנת את הגוף האידיאלי מחדש. האובייקט, עשוי זכוכית, מתאר את השאיפה לגוף האידיאלי, ומעביר ביקורת על תרבות הסטנדרטיזציה בה  מקדשים את הגוף הנשגב. תנוחת הגוף לקוחה מתוך עולם האומנות, מתוך פסלים וציורים קאנונים של ונוס – שהרי היא במהותה, מייצגת את המושגיות של "גוף אידיאליסטי".

רמה אמיר מעצבת בפיגמנטים מהטבע תציג את העבודה  Dinning Reminder 2018  – תכשיט כף מדידה ומפית מוכתמת בשאריות מהכנת הארוחה, מזכרת מחוויה מוגשמת. "אני מציעה  לענוד את הבד המוכתם על דש הבגד, כי הוא בחירה בחיים, בתשוקה, בחירה בהזדמנות להיות אנושית".

סימה לוין- "ונוס פליאוליטית" מיצב מניפות- נייר בחירור ידני, פרספקס. בתקופה הפליאוליתית והנאוליתית דמות אישה הרה הושוותה לאדמה אשר גם היא מצמיחה יבולים מזרעים. במניפה המחוררת מוצג גוף האישה, מלאה ורכה אשר שוברות את הסטריאוטיפ על אישה שמנה מכוערת.

מאוריסיו פולצ'ק ואיתמר שגיא- "כִּי הָמוֹנוֹ"- דגם קימונו ביצירה משותפת. בחירה בחשיבה היפנית בה הבגדים אינם צמודים באופן המגדיר את הגוף כפי שהוא אלא יוצרים צללית חדשה. הבגד המשותף  עמוס בהמון: המון צבע, המון פרטים, המון שטח בד, המון טקסטורות, המון תאוות חיים, המון ביטוי אישי, כי המון זה נפלא .

מימי זיו -אמנית, מרצה בשנקר- xlargelips#  – אמנות הסלפי ותרבות האינסטגרם מנהלת  את חיינו  ומובילה את הנשים לפולחן יופי אינטנסיבי.דימוי היופי החדש מוביל אותן  לשולחן הניתוחים להזרקות ולהתפחות שפתיים עד למימדים לא אנושיים. מימי זיו בחרה  לצייר ולתפור בכאב את השפתיים הענקיות על הפנים וליצור   xlargelips#

עדן סעדון –מעצבת טקסטיל – FLEXY RED BIG  XL- שמלה קלת משקל בצבע אדום עז שנוצרה בעבודת יד ללא גזרה וללא שימוש בתפרים, תוך שימוש בהדפסת תלת-מימד -עט תלת-מימד- המאפשר חיבור בין עבודת יד לטכנולוגיה, ובעזרתו נוצר עיצוב טקסטיל משולב ברקמה נפחית ואורנמנטים, ומיועד לעטוף ולהדגיש קימורי הגוף הנשי.

אידית קפלן אמנית טקסטיל- " 'מותק את גדולה"- ליבוד צמר אדום כקונטור על גביי צילום. (טכניקה: ליבוד על צילום. צילום- יניב ברנס). מלאכת הליבוד היא מלאכה מסורתית טקסטילית נשית (בדרך כלל עתיקה). בעבודה זו מחברת אותה האמנית לצילום בדרך חדשנית ומקורית. הקונטור מסביב לדמותה של המצולמת  ליז רביניאן, משמש כהילה המדגישה ומעצימה אותה כאשה מיוחדת ובלתי שיגרתית.

גיל גורן- אמן אורבני ומומחה למיתוג-   EXTRA ORDINARY-  צילום, איפור גוף, הדפס, אקריליק ,ולכה על גבי פיסות פורניר.- ביטוי שבשניה הראשונה נראה כמאגד בתוכו שלל תפיסות מיושנות, מקובעות, שמרניות ומאוד לא אופנתיות… ובמחשבה שניה הופך אישה לאשה בלתי רגילה.

גלי כנעני- מעצבת טקסטיל ואמנית -שמלת נקודות- באמצעות הדימוי המודפס והפעולות המורכבות של פרימה ואריגה מחדש, מתפרק הגוף המיוצג על ידיי הבגד ונבנה מחדש כקליפה חלולה, שקופה ושברירית.

מירב פלג-מעצבת קונספט בנייר-  Extra Love -ענק אוברסייז. חומר: נייר,קריסטלים.

שלי ואילון סתת-קומבור מעצבים ובעלים COUPLEOF- Dauble Frame  – עיצוב של ״מבנים קונסטרוקטיבים״ אשר מטשטשים את הגדרות הנעל המסורתית ובוחנים את הגבולות של מושגי הנעל המוכרים מעולם הסנדלרות הקלאסית. הספידה כצורה בסיסית משוכפלת באופן רפטטיבי ויוצרת בדרך זו גפה וסוליה בטכניקה של דו מימד ההופך לתלת מימד. שימוש בחומר לא שיגרתי מעולם התעשייה הופך ל"פסל-נעל" ומציג תפיסה חדשה בעולם הנעליים.

עומרי גורן-מעצב אופנה ותכשיטים. ״צווארון בהגזמה״ . נשים, נשיות, תכתיבים ומסגרות. הצווארון הוא השפתיים של הבגד, עלי הכותרת שאורזים את הצוואר. הוא מוצג באובייקט זה כאנלוגיה לנשיות חזקה עוצמתית ונוכחת. הצווארון בנוי מחלקי אריגים משובצים כאבני חן בקונסטרוקציה צורפותית.

סאשה פרילוצקי- מייסד הDVISION צלם אופנה ואומן ויזואלי : "אני מכסה את הגוף שלי עם אישיותי". "הגוף עצמו כמעט ואינו כלי משחק ברושם אותו אנחנו יוצרים. צילמנו את הגוף של 5 נשים גדולות מהחיים ונתנו להן להביע את עצמן על גופן בעזרת צבע והאישיות שלהן".

עבודה של טלי שרף חזן טליה לתערוכת XLOVE צילום תום זואילי

כמה מילים על אוצרות התערוכה:

אילנה כרמלי- לנר: אוצרת תערוכות, מרצה בכירה למעלה מעשור באקדמיות ומכשירה דור העתיד בעולם האופנה והעיצוב. בעלת תואר ראשון בעיצוב אופנה (שנקר), תואר שני בעיצוב משולב ( HIT- חולון), ולימודי תעודה באוצרות  (אוניברסיטת תל-אביב). במשך השנים שימשה בתפקידי ניהול בכירים בענף האופנה והטקסטיל, הייתה מעצבת אופנה של חברות מובילות בענף, וכיום מרצה למגוון קהלים כולל אקדמי ואוצרת תערוכות. ג'ינג'ית אמיתית ואישה צבעונית ומלאת נוכחות שחותרת לשיווין וקבלה המאמינה בכוחן של נשים להוביל ולהשפיע.

גאלה רחמילביץ'- סטייליסטית בינלאומית הקוראת תיגר על עולם האופנה לאחר שהובהר לה במשך שנים כי כל עוד לא תרזה לא תהיה חלק ממנו. יזמת ומפיקת שבוע האופנה למידות גדולות הגדול בעולם, בעלת שלוחות סטיילינג בברלין ופריז, מרצה ומנחה קבוצות לעוצמה נשית דרך עולם האופנה, עיתונאית ובעלת בית הספר לסטיילינג GALA'STYLE. אישה גדולה וצבעונית שלא חוששת לתפוס מקום ולהוביל שינויים חברתיים.

התערוכה  XLove תוצג בין התאריכים: 7.3.18- 30.4.17 בגלריית החווה  בחולוןץ  הכניסה ללא תשלום!

כתובת הגלריה: רח' הנחושת 1 פינת רח' המלאכה, א.ת חולון

שעות פתיחה: ימים ד', ה' – 17:00 – 20:00, ימים שישי ושבת – 10:00 – 14:00

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן