Skip to content

צה"ל מגן על פורעים יהודים: פעלנו לחצוץ בין תוקפים למותקפים

תחקיר מגפון מעלה כי כוח צה"ל שהגיע למנוע תקיפת פלסטינים באבנים וסכינים על ידי פורעים שהגיעו מיצהר, פעל בעצם להגן על התוקפים, התערב בין שורות הפורעים וירה רימוני גז לעבר המותקפים. איש מהפורעים לא נעצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתמול (שלישי) בשעות הבוקר הגיעו כעשרים פורעים יהודים מתוך התנחלות יצהר לאדמות הכפר עין עבוס הסמוך להתנחלות ותקפו במטחי אבנים טרטור JCB שעבד במקום. נהג הטרקטור סיפר כי חשש שהפורעים היו מצוידים לדבריו בסכינים ינסו לדקור אותו ולכן העדיף שלא להגיב, למטר האבנים ולצאת מטרקטור שספג נזקים רבים. למקום הוזעקו קציני המנהל האזרחי שהחלו ל"חקור" את הנושא. כוח צה"ל שהגיע למקום, התפזר בין שורת הפורעים ופעל בירי נגד המותקפים.

המשטרה וצה"ל יודעים מי התוקפים ואינם עושים דבר

זו איננה הפעם הראשונה בה מגיעים מתנחלים לישוב ערבי סמוך ופורעים בפלסטינים. זו איננה הפעם הראשונה שצה"ל והמנהל האזרחי מוזעקים לעצור את התקיפות האלימות בסמוך לישובים אלו.  אין ספק כי לצה"ל ולמשטרה ידועה זהות התוקפים ודבר לא נעשה.

הפלסטינים טוענים לא פעם ביחס מפלה לרעה של כוחות הביטחון המגיעים לעזרתם כביכול ובסופו של דבר מונעים מהם להגיב לעבר תוקפיהם תוך שימוש ברימוני גז, רימוני הלם וכדורי מתכת עטופים גומי. כך ארע אתמול.  לאחר שהטרקטור נפגע קשות מאבני התוקפים שאף דקרו את צמיגיו. הזעיק נהג הטרקטור את אנשי המנהל האזרחי ואת צה"ל בבקשת עזרה. כוח צה"ל שהגיע למקום מצא לפניו על גבעה את הפורעים שירדו מההתנחלות ובמורדותיה, בוואדי קטן מספר פלסטינים שהחלו להתגודד על מנת להגיב לתוקפנות הפורעים ולמנוע מהם להגיע למבואות הכפר, כפי שאירע לא פעם בעבר, אז הותקפו בתי תושבים ועוד במטחי אבנים.

מפקד הכוח מציב את חייליו להגנת הפורעים
מפקד הכוח מציב את חייליו להגנת הפורעים

 

ידויי אבנים
ידויי אבנים
שניים מהפורעים בפנים חשופות
שניים מהפורעים בפנים חשופות

כוח צה"ל הגיע מהר  ופעל.. להגנת הפורעים

אם הפלסטינים ציפו שכוח צה"ל יפעל כמצופה, יעצור את התוקפים, יאזקם ויפעל להרגעת המצב והשבת ביטחון הפלסטינים. צה"ל לא אכזב גם הפעם – ופעל מייד לעצור כל התנגדות של פלסטינים כלפי תוקפיהם. כוח צה"ל ומפקדו התפרסו כחוצץ בין שורות הפורעים היהודים, וירו רימוני גז וכדורי מתכת אל הפלסטינים. בעוד החיילים "מגנים" על התוקפים, המשיכו אלו בידויי אבנים לעבר הפלסטינים כשחיילי צה"ל המצויים בתוך שורת הפורעים, מפזרים את – הפלסטינים ובכך "מונעים חיכוך".

הטרקטור שהותקף
הטרקטור שהותקף
צמיגי הטרקטור נדקרו בסכינים
צמיגי הטרקטור נדקרו בסכינים


 דובר צה"ל: הפורעים תקפו והכוח נאלץ להשתמש באמצעי פיזור הפגנות …נגד המותקפים

לשאלת מגפון מדוע לא פעל צה"ל למנוע  מהפורעים לפגוע בפלסטינים וברכושם ומדוע הכח הצבאי פעל חד סטרית לצד הפורעים היהודים מיצהר כנגד הפלסטינים הגיב דובר צה"ל ומסר: "אתמול מספר מתיישבים יידו אבנים לעבר טרקטור פלסטיני סמוך לכפר עינבוס שבמרחב החטיבה המרחבית "שומרון". בנקודה החל חיכוך בין הפלסטינים למתיישבים.  כוח צה"ל שהגיע לנקודה השתמש באמצעים לפיזור הפגנות. בהמשך הגיעו כוחות תגבור נוספים לנקודה והוזעקו כוחות משטרה".
דובר צה"ל בחר להתעלם מהשאלה הקריטית הנוגעת לפעילות הכוח הצבאי שעל ידי חוסר תגובה כנגד התוקפים עודד את הפורעים לפרוע בפלסטינים, השתמש באורח חד סטרי ב"אמצעים לפיזור הפגנות"  לעבר הפלסטינים על מנת שאלו לא יגיבו כלפי הפורעים ובכך "חצץ" בין הצדדים. דובר צה"ל התעלם גם מכך שצה"ל בפעילותו זו מעודד את הפורעים היהודים הלכה למעשה ואלו יפעלו שוב כנגד פלסטינים בידיעה שכוח צבאי שיוזעק להבא למקום פורענות על ידי פלסטינים יעזור בסופו של דבר לפורעים ולא למותקפים.

 

 

1 Comment

  1. גורן
    8 במרץ 2018 @ 9:32

    אתמול בלילה ערביים יידו אבנים לעבר אוטובוס בלובן א שרקייה צפונית מזרחית לרמאללה וכן לעבר אוטובוס סמוך לאום צפא לא היו נפגעים בשני המקרים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן