Skip to content

עיקר החדשות – יום חמישי 22 במרץ 2018 (מהדורת הצהריים)

כותרות המהדורה     תיק 4000: משפחת נתניהו צפויה להיחקר שוב ביום שני בפרשת בזק (פוליטי)     במערב חוששים: ייתכן שסוריה בנתה מתקן גרעיני חדש מתחת לקרקע בגבול לבנון (בטחוני)     דיווח: ממשל טראמפ החליט לדחות את פרסום "עסקת המאה" למועד לא ידוע (מדיני)     בתיווך לבנוני: הסכם פשרה בין אבו מאזן לחמאס – לא יוטלו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    תיק 4000: משפחת נתניהו צפויה להיחקר שוב ביום שני בפרשת בזק (פוליטי)

    במערב חוששים: ייתכן שסוריה בנתה מתקן גרעיני חדש מתחת לקרקע בגבול לבנון (בטחוני)

    דיווח: ממשל טראמפ החליט לדחות את פרסום "עסקת המאה" למועד לא ידוע (מדיני)

    בתיווך לבנוני: הסכם פשרה בין אבו מאזן לחמאס – לא יוטלו סנקציות (מדיני)

    לראשונה: מורדים בפרברי דמשק הסכימו להיכנע ולהתפנות (חוץ)

    רשות המים מאשרת: הזרמת מים מותפלים ליישובים בצפון גרמה לצבע עכור במי הברז (חדשות)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

    היום: הטמפרטורות יעלו במידה ניכרת וייעשה שרבי ברוב אזורי הארץ. הלילה: מעונן חלקית עד מעונן בעננות גבוהה.

    שישי: התחממות נוספת. יוסיף להיות שרבי בכל רחבי הארץ. בשעות הבוקר בצפון הארץ ינשבו רוחות מזרחיות חזקות. משעות הצהרים יתכן אובך. בדרום הארץ תנשבנה רוחות חזקות.

    שבת: מעונן חלקית עד מעונן, הטמפרטורות ירדו במידה משמעותית והלחות תעלה. ינשבו רוחות חזקות, צפוי אובך וייתכנו סופות חול מקומיות בדרום הארץ. ייתכן טפטוף עד גשם קל.

    ראשון: נאה, הטמפרטורות יעלו.

תחזית מזג האוויר: היום ומחר עלייה בטמפרטורות ושרב ברוב חלקי הארץ

מגמת ההתחממות תימשך גם היום, וברוב אזורי הארץ המעלות יעברו את רף ה-30 מעלות. יהיה מעונן חלקית עם עננים בגובה רב. * מחר יגיע השרב לשיאו ויצטרפו אליו אובך ורוחות חזקות * בשבת יישבר החום ותורגש ירידה ניכרת בטמפרטורות, קיים סיכוי לטפטוף עד גשם קל וייתכנו סופות חול בדרום. בראשון שוב מתחמם

חדשות

אין גבול לבושה: כלי תקשורת פולני דיווח היום (ה') כי צעיר ישראלי בן 19 נעצר לחקירת משטרה לאחר שנתפס מטיל את מימיו במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו בעת שהיה בסיור שם. בחקירתו הודה במעשה ואמר כי הוא מוכן לכל עונש * המקרה התרחש אתמול. הצעיר היה עם קבוצת תיירים במחנה ההשמדה. במהלך הסיור הבחינה המדריכה כי הוא מטיל את מימיו ולא בתא השירותים. המדריכה מיהרה להזעיק את המשטרה, שהגיע למקום ולקחה את הצעיר לחקירה * במשרד החוץ אמרו כי הוא שוחרר לאחר כמה שעות של החקירה.

רשות המים מאשרת: הזרמת מים מותפלים ליישובים בצפון גרמה לצבע עכור במי הברז

לאחר שבועות של תלונות תושבים בצפון על מים בגוונים של אדום וצהוב, רשות המים הודיעה כי הם עומדים בתקנים. יחד עם זאת, מסרה כי היא שוקלת לפצות את התושבים הסובלים מכך זמן רב (הארץ)

    הלילה שעון קיץ: המחוגים יוזזו שעה קדימה * הלילה בשעה 2:00 הלילה יוזזו מחוגי השעון שעה אחת קדימה, והשעה תהיה 3:00. שעון הקיץ יימשך שבעה חודשים

    ערי אוהלים ורשימות המתנה לכליאה: פתרונות שב"ס לבעיית שטח המחייה לאסירים * בכירים בשירות בתי הסוהר מזהירים שיישום החלטת בג"ץ להרחבת שטח המחייה תפגע אנושות ביכולת לשקם אסירים. לדבריהם, "יישום הרפורמה יחזיר את שב"ס 40 שנה אחורה" (הארץ)

    בניגוד להבטחות, מבקשי מקלט מעל גיל 67 זומנו לשימוע לפני גירוש * מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה הצהיר כי לא יגורשו מבקשי מקלט מעל גיל העבודה, אולם גברים אלו עומדים בפני כליאה ללא הגבלת זמן בסהרונים, על אף הבעיות הרפואיות שמהן חלקם סובלים (הארץ)

    סאגת אום אל חירן: כשנה וחצי אחרי הפינוי שהסתיים בהרג שוטר ותושב – המדינה תלתה צווי פינוי על כמה עשרות בתי ופחוני הכפר שנותרו והודיעה לתושבים שהבתים יהרסו בחודש הקרוב. * מח"ש עדיין לא פירסמה את ממצאי החקירה של ההרג הכפול. (כאן)

    דיווח: האקרים ישראלים הציעו לחברה שייעצה לטראמפ מידע פרטי על פוליטיקאים בכירים * האקרים ישראלים חדרו בשנת 2015 לחשבונות הדואר האלקטרוני של שני פוליטקאים, המכהנים כיום כראשי מדינה והציעו את הפרטים, לחברת קיימברידג' אנאליטיקה, שמנכ"לה הורה לאנשיו להשתמש במידע בבחירות במדינות אלה * מדובר בנשיא נשיא ניגריה וראש ממשלת סנט קיטס ונוויס. (גרדיאן)

כ – 1500 ק"ג בשר שהובל בניגוד להוראות התברואה וחשוד 'כמוברח', נתפס ע"י השוטרים לפני זמן קצר 'בדופן כפולה' במשאית – עפ"י החשד היה מיועד להפצה באזור ירושלים

הבוקר, התקבל במשטרה מידע אודות משאית העושה דרכה לכיוון מרכז ירושלים דרך מזרח העיר ועפ"י החשד מכילה בשר במשקל רב המובל בניגוד להוראות התברואה.

שוטרי תחנת שלם שנערכו בפעילות חכמה בשילוב פקחי עירייה, איתרו את המשאית בסמוך לעיר העתיקה בירושלים ובה 2 חשודים כבני 40 תושבי מזרח י-ם * 2 החשודים עוכבו לחקירה, הבשר נלקח להשמדה והמשאית ששימשה את החשודים הוחרמה ע"י גורמי האכיפה.

פוליטי

תיק 4000: משפחת נתניהו צפויה להיחקר שוב ביום שני בפרשת בזק

ראש הממשלה ייחקר בתחילת השבוע הבא במעונו שבירושלים, זאת לאחר דחיית חקירתו עקב מחלה. * במקביל ייחקרו במשרדי להב 433 רעייתו שרה, בנו יאיר, בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ ורעייתו * מתשובת היועמ"ש לבג"ץ נראה כי נתניהו אינו חשוד בשלב זה בשוחד

היום הפריימריז לראשות מרצ: במפלגה צופים ניצחון בפער גדול לזנדברג

מפלגת השמאל תגיע היום לשיאו של תהליך הרענון בשורותיה, כש-32 אלף מתפקדים יבחרו יו"ר חדש מבין ארבעה מתמודדים – תמר זנדברג, אבי בוסקילה, אופיר פז ודוד קשני, שיחליף את גלאון בתפקידה. * הקלפיות הראשונות ייפתחו ב-12:00 ובשעה 22:00 תנעל ההצבעה והמנצח יוכרז בהתכנסות בגני התערוכה בת"א * במפלגה מעריכים שניצחונה של זנדברג מובטח, ומגדירים כל תרחיש שאינו ניצחון בפער קולות עצום "רעידת אדמה במפלגה"

בטחוני

במערב חוששים: ייתכן שסוריה בנתה מתקן גרעיני חדש מתחת לקרקע בגבול לבנון

על רקע חשיפת ההפצצה הישראלית בסוריה ב-2007, במערב חוששים כי אסד ממשיך לפתח את תכנית הגרעין. המכון למדע וביטחון בינלאומי (ISIS) פרסם דו"ח בו הוא תוהה אם הסורים בונים מתקן גרעיני תת-קרקעי חדש, באזור קוסייר שבגבול לבנון. * לפי הערכתם, המתקן בקוסייר עשוי לשמש להעשרת אורניום מתחת לקרקע או ככור גרעיני לכל דבר: "על ארה"ב ושותפותיה לדרוש מצפון קוריאה לא להשתתף בפעילות גרעינית או בהפצת נשק גרעיני מכל סוג". * בכותרת הדיווח של המכון צוין כי הראיות הפומביות אינן חד-משמעיות, אך הן מחייבות בדיקה של צוות פקחים בינלאומי מהאו"ם.

מדינות המפרץ על תקיפת הכור הסורי לפני עשור: כך ישראל צריכה לעשות לאיראן

במדינות המפרץ אמרו אמש כי ישראל צריכה לפעול באופן דומה נגד הכור האיראני. * בעבר פורסם כי ישראל אכן שקלה לתקוף מתקני גרעין באיראן, מהלך שקידמו ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון דאז אהוד ברק בניגוד לעמדת מערכת הביטחון. (חדשות10)

    מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התייחס למצב באזור: "ישנו איום על בסיס יומי מצידן של ישראל ואמריקה על חיזבאללה"

    בית משפט בירדן גזר 10 שנות מאסר על שני ירדנים שתכננו לפוצץ את שגרירויות ישראל, רוסיה ואיראן במדינה. השניים משתייכים לדאעש, והתאמנו בהרכבת מטעני חבלה עד שנעצרו לפני כשנתיים (חדשות10)

    הנשק החדש של מג"ב נגד צעדת החמאס: רחפן גז מדמיע * במערכת הביטחון נערכים לקראת צעדת החמאס: ביום שישי הבא צפויים עשרות אלפי פלסטינים לצעוד לעבר גדר הגבול עם ישראל בעזה ולהתעמת עם חיילי צה"ל. * במג"ב פיתחו דרך התמודדות חדשה: רחפן שיכול להטיל כמוסות גז מדמיע לעבר המפגינים – בשלט רחוק (החדשות)

מדיני

דיווח: ממשל טראמפ החליט לדחות את פרסום "עסקת המאה" למועד לא ידוע

העיתון "אל-חיאת" מדווח כי הממונים על "עסקת המאה" מטעמו של הנשיא האמריקני דחו למועד לא ידוע את הפרסום "האמריקאים מעוניינים לבצע בדיקות נוספות לפני ההכרזה על המתווה". * גורמים פלסטינים הסבירו: "הסיבה לעיכוב – המשבר ביחסים עם אבו מאזן"

– מקורות פלסטינים מדווחים כי חמאס חיזק לאחרונה את יחסיו עם איראן וחיזבאללה נוכח "עסקת המאה" שמגבש הממשל האמריקני

– יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ ג'ארד קושנר והשליח האמריקני לתהליך השלום ג'ייסון גרינבלאט נפגשו בוושינגטון עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, ודנו עמו בתכנית השלום המתגבשת של הממשל האמריקני

מזכ"לית אונסק"ו: מצרה על פרישת ארה"ב וישראל מהארגון

מזכלית אונסקו הפורשת, בפורום נגד באנטישמיות בירושלים: "צר לי על החלטת ארה"ב וישראל לפרוש מאונסקו, כי אנחנו זקוקים לכל השותפות כדי לממש את המשימה שלנו – שלום. אונסקו חשובה כיום בעיקר כשיש עלייה בקיצוניות ובטרור. למרות ההחלטה, נמשיך לפעול ולשתף פעולה עם ישראל" (גל"צ)

בתיווך לבנוני: הסכם פשרה בין אבו מאזן לחמאס – לא יוטלו סנקציות

מקורות פלסטינים מדווחים כי יו"ר הפרלמנט הלבנוני הצליח לגבש הסכם פשרה בין ראש הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס לראש הלשכה המדינית של החמאס אסמאעיל הנייה * על פי ההסכם, הרשות לא תטיל סנקציות על עזה בשל ניסיון ההתנקשות ברה"מ הפלסטיני (חדשות10)

מקורות פלסטינים: בידי חמאס חוליה החשודה בניסיון ההתנקשות בעזה

ע"פ דיווחים פלסטינים חמאס עצראת ראש החוליה שעמד מאחורי ניסיון ההתנקשות בראש הממשלה חמדאללה במהלך ביקורו בעזה בשבוע שעבר, כשבמהלך מעצרו נוהלו חילופי אש במחנה הפליטים נוסיראת שבמרכז הרצועה, שבמהלכם נהרגו גם שני שוטרי חמאס. * מוקדם יותר הציע משרד הפנים מענק כספי למי שיסייע ללכידתו "נעניק 5,000 דולר למי שימסור מידע עליו" * מיד לאחר ניסיון ההתנקשות, עצר חמאס לחקירה קרוב ל-30 פלסטינים אולם כעת נותרו ארבעה חשודים שחלקם הודו במעורבות במעשה.

– גורם פלסטיני בכיר בראמאללה מגיב לדיווחים על המעצר: "מדובר בהצגה של חמאס, זה לא יציל את הפיוס. כפי שאמר אבו מאזן – חמאס עומד מאחורי ניסיון החיסול של ראמי חמדאללה"

    בשל מצבו הבריאותי של אבו מאזן: רופא קרדיולוג עבר להתגורר במוקטעה * קרדיולוג גרמני ממוצא פלסטיני בא לרמאללה עם שובו של אבו מאזן מארה"ב לפני חודש והוא שוהה כעת דרך קבע במוקטעה לצד שני רופאיו האישיים של אבו מאזן המתלווים אליו זה שנים

    מפגינים ברצועה שרפו בובה בדמות אבו מאזן * עשרות חברי אחד הארגונים המקורבים לחמאס ברצועה ערכו אתמול הפגנות נגד ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ושרפו בובה ותמונות בדמותו. הם אף קראו "אבו מאזן לא מייצג אותי".

    בשל חולצה עם סמל נאצי: עובד בשגרירות אוסטריה בישראל הושב לווינה * משרד החוץ האוסטרי החזיר לארצו לצורך בירור עובד של השגרירות האוסטרית בישראל. זאת לאחר שהתברר כי העלה תמונה שלו עם חולצה בה הופיע סיסמה של יחידת שריון גרמנית מתקופת המלחמה

חוץ

לראשונה: מורדים בפרברי דמשק הסכימו להיכנע ולהתפנות

בחודש האחרון היה נתון אזור מזרח רוטה ליד דמשק להתקפות כבדות ואתמול נהרגו שם 15 נשים וילדים בתקיפה של חיל האוויר הרוסי. * . על פי ההסכם, המפונים יועברו למחוז בשליטת המורדים בצפון סוריה, ואילו כוחות אסד ישתלטו על העיירה. * דובר המורדים אמר כי ההסכם כולל ערבויות לביטחונם. (AP)

בוקו חראם שחרר 102 נערות שחטף ואיים על הוריהן: אל תשלחו אותן לבתי ספר

אחת החטופות העידה כי חמש מהנערות נחנקו למוות כשהוכנסו בכוח למשאית דחוסה בעת החטיפה, ונערה נוספת לא הוחזרה משום שהיא מסרבת להמיר את דתה לאיסלאם. אביהן של שתי נערות: הם איימו שיחטפו אותן שוב ולא יחזירו לעולם * שר התקשורת של ניגריה אמר כי "לא שולם שום כופר" תמורת הבנות והוסיף כי לא ידוע לו על בנות שמתו * ב-2014 חטף הארגון 276 תלמידות מבית הספר לבנות בצ'יבוק שבצפון מזרח המדינה. כמאה מהן עדיין נמצאות לפי הערכות בידי החוטפים שלהן. כמה מהן הצליחו להימלט, ואחרות שוחררו במסגרת משא ומתן של הצבא מול הארגון.

ב-FBI חקרו אם שר המשפטים בממשל מסר עדות שקר על קשריו עם רוסיה

ב-FBI חקרו אם שר המשפטים של טראמפ, ג'ף סשנס, מסר עדות שקר בשימוע בקונגרס בשנה שעברה, כך דווח הלילה ב'ניו יורק טיימס'. בעדותו אמר סשנס כי אין לו קשר לגורמים ברוסיה, אולם מאוחר יותר הודה כי נפגש עם שגריר רוסיה בארה"ב סרגיי קיסליאק במהלך הקמפיין, וכי היה מודע לכך שיועץ בקמפיין, ג'ורג' פפדופולוס, פיתח קשרים עם רוסיה. * במקביל, ראש ה-CIA לשעבר ג'ון ברנן אמר אמש כי הוא סבור שרוסיה מחזיקה במידע מפליל על הנשיא דונלד טראמפ – "לרוסים, אני חושב, יש ניסיון ארוך עם טראמפ וייתכן שיש להם דברים שהם יכולים לחשוף", אך מאוחר יותר הבהיר כי מדובר בהשערה בלבד "התייחסתי לכניעות המביכה של טראמפ מול פוטין, למרות הראיות לפעולות זדוניות של רוסיה".

הרעלת המרגל הרוסי בבריטניה: בריטניה תבקש ממנהיגי מדינות האיחוד האירופי לגרש סוכני מודיעין רוסים ממדינותיהם

שר החוץ הבריטי, טען בדיון בוועדת יחסי החוץ של הפרלמנט הבריטי, שתזמון ההתנקשות במרגל קשור לבחירות ברוסיה. והוסיף שהוחלט לבצע את הפעולה בבריטניה בגלל שהעבירה בעבר ביקורת על מוסקבה. * גורם רשמי במשרד החוץ הרוסי אומר כי ייתכן ובריטניה היא זו שתכננה את תקיפת בתו של המרגל

צפון קוריאה: היוזמה לשיחות עם ארה"ב – מתוך "ביטחוננו העצמי"

בהתייחסות ראשונה של כלי התקשורת במדינה המבודדת לשינוי במדיניות כלפי וושינגטון, נאמר כי פיונגיאנג לא נכנעה ללחץ הסנקציות אלא "השיגה את מה שהיא צריכה". * נשיא הדרום רוצה לארגן פסגה משולשת עם טראמפ וקים (וואלה)

    הקרמלין: פוטין וטראמפ החלו בהכנות לפגישה שתתקיים בקרוב

    בכיר במשרד החוץ האמריקני: איראן עומדת בהתחייבויות הסכם הגרעין * בריאן הוק, בכיר במשרד החוץ האמריקני, התייחס להסכם הגרעין ואמר: "איראן עומדת בכל ההתחייבויות הטכניות של ההסכם. כמו כן ארצות הברית מכינה תכניות מגירה, למקרה שטראמפ יחליט לצאת ממנו". הוק הוסיף שהוא לא יודע אם יגיעו להסכמות עם האירופאים בנושא, אך השיחות בין הצדדים מעודדות (חדשות10)

    ארה"ב: שלג כבד בארה"ב: אלפי טיסות בוטלו ועוכבו בחוף המזרחי * בארץ נערכים לשרב, אך בארה"ב מתמודדים עם הסופה הקשה הרביעית לעונה ועם עשרות ס"מ של פתיתים לבנים – ששברו שיא של 130 שנים. חברות התעופה ביטלו כ-4,400 טיסות (חדשות10)

    – בתום מרדף נרחב: מניח המטענים הסדרתי בטקסס נהרג * כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי החשוד בן 24 נהרג במהלך מבצע נרחב של ה-FBI ושל המשטרה באוסטין, אחרי שבועות שבהן הטיל אימה על העיר. * הוא נהרג אתמול אחרי שהפעיל מטען רגע לפני שהשוטרים הגיעו אליו. * לפי החשד הוא אחראי לפיצוצים של 6 חבילות נפץ שהתפוצצו ב-19 הימים האחרונים באוסטין שבטקסס וגרמו למותם של שני בני אדם ולפציעתם של ששה נוספים

    סוריה: 16 ילדים וארבעה מבוגרים נהרגו בתקיפה באידליב

    – משרד הביטחון הרוסי: 40 טון נשק כימי נמצאו בשטחי המורדים בסוריה

    – טורקיה: ארדואן וטראמפ ישוחחו היום בטלפון על רקע המתיחות בעפרין

    פרו: נשיא פרו התפטר יום לפני שהפרלמנט הצביע על הדחתו, סגנו יחליפו. * אחרי התפטרותו, הוגשה בקשה לביהמ"ש לאסור עליו לעזוב את המדינה * רמת הכוננות במדינה הועלתה לרמה הגבוהה ביותר

    צרפת: הנשיא לשעבר סרקוזי שוחרר בתנאים מגבילים לאחר יומיים של חקירות * חקירתו של נשיא צרפת לשעבר, סרקוזי, הסתיימה. במהלך החקירה נבדק האם מסע הבחירות שלו ב-2007 מומן במיליונים ע"י שליט לוב לשעבר קדאפי * בית המשפט החליט על פתיחת הליך חקירתי נגד נשיא צרפת לשעבר, שעשוי להוביל לכתב אישום * בחקירתו הכחיש סרקוזי את ההאשמות כי קיבל מיליוני יורו מקדאפי עבור קמפיין הבחירות שלו ב-2007: "מאשימים אותי מבלי שיש ראיות ממשיות"

    סרקוזי: אין שום הוכחה פיזית לשחיתות

    רוסיה: מזכ"ל האו"ם בירך את פוטין על ניצחונו בבחירות

    – טראמפ דוחה את הביקורת: "טוב שהתקשרתי לברך את פוטין" * הנשיא טראמפ הגיב לטענות שהופנו נגדו על כך שהתקשר לברך את פוטין בעקבות בחירתו המחודשת לנשיאות רוסיה: "גם אובמה התקשר לברך אותו"

כלכלה

    היום: טראמפ ימסה מוצרים מיובאים מסין בהיקף של 50 מיליארד דולר * יהיה זה מהלך הסחר הראשון של טראמפ שמכוון ישירות כלפי סין, שמואשמת בגניבת קניין רוחני וטכנולוגיה מארה"ב; סין כבר התחייבה להגיב במכסים משלה (בלומברג)

    תנובה צפויה לצאת מהפצת עופות – ולאבד הכנסות של כ-30 מיליון שקל בשנה * בחברה ניסו לשפר את הסכם ההפצה מול המשחטות ללא הצלחה, ולכן שוקלים לצאת מהפעילות * בנוסף, עלויות ההובלה וההפצה גדלו בגלל הנחיות חדשות של משרד הבריאות * אם תפסיק להפיץ עופות עבור א.ת ועוף הגליל, תנובה תאבד גם חלק מכוחה מול רשתות המזון (דה מרקר)

בעולם

    קוסובו: חברי מפלגת האופוזיציה בקוסובו השליכו גז מדמיע במהלך דיון בבית הנבחרים, כמחאה על צעדי הממשלה * רבים נוהגים להתלונן על התנהגותם של הח"כים בישראל, אך מבט על פרלמנטים בעולם יכול לשמש לפעמים כנחמה. חברי אופוזיציה בבית הנבחרים בקוסובו השליכו רימון גז מדמיע במהלך דיון סוער וגורלי על הסכם גבולות עם מונטנגרו והביאו להפסקתו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן