Skip to content

סקר: רוב הציבור לא מאמין לנתניהו וחושב שהוא צריך להתפטר כנגד כתב אישום

מסקר מדד השלום של אוניברסיטת תל אביב והמכון הישראלי לדמוקרטיה עולה כי יתר ממחצית הציבור בישראל חושב שעל ראש הממשלה להתפטר עם הגשת כתב אישום. רוב הישראלים נגד אפשרות לחנינה לנתניהו כנגד פרישה; חשש כבד בציבור להסלמה עם פתיחת השגרירות בירושלים. למרות התקפות נתניהו על המשטרה והפרקליטות – רוב הציבור מאמין בזרועות החוק והמשפט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

55 אחוזים מכלל הציבור חושבים שעל נתניהו להתפטר ברגע שיוגש נגדו כתב אישום. שני שליש מהציבור מתנגדים לרעיון שיוצע לנתניהו חנינה אם יודה בהאשמות נגדו ויתפטר. ואילו רוב מוחלט – 62.5% מקרב הציבור בישראל לא מאמינים לאמירתו של ראש הממשלה כי "לא יהיה כלום כי אין כלום".

נתונים אלו עלו מסקר מדד השלום החודשי של המכון הישראלי לדמוקרטיה ואוניברסיטת תל-אביב, שפורסם היום (חמישי). מהסקר שערכו המוסדות עולה כי בסך הכל הציבור הישראלי נותן אמון בשומרי הסף בנושא חקירות נתניהו. הישראלים גם סבורים שישנו סיכוי גבוה לפרוץ אלימות בעקבות פתיחת השגרירות בירושלים ושהנושא הבוער ביותר לטיפול במדינה הוא הפערים הכלכליים-חברתיים.

הסקר נערך על ידי פרופ' אפרים יער מאוניברסיטת תל-אביב ופרופ' תמר הרמן מהמכון הישראלי לדמוקרטיה בין התאריכים 13 ל-14 במרץ 2018 בקרב 600 מרואיינים המהווים מדגם ארצי מייצג.

מנתוני הסקר עולה כי רוב הציבור אינו תומך בעמדות ראש הממשלה – מחצית מהציבור (55%) סבורים שאם יוגש כתב אישום נגד ראש הממשלה, עליו להתפטר. שני שליש מתנגדים לרעיון שיוצע לנתניהו חנינה אם יודה בהאשמות נגדו ויתפטר. ואילו 62.5% לא מאמינים לאמירתו של ראש הממשלה כי "לא יהיה כלום כי אין כלום".

אלשיך ונתניהו (צילומי ארכיון)
אלשיך ונתניהו (צילומי ארכיון)

מרבית הציבור נותן אמון הציבור במשטרה ובפרקליטות

בכל הקשור למתקפת נתניהו כנגד המשטרה והפרקליטות שאמורה לפגוע באמון בשומרי הסף עולה כי  50% מהישראלים סומכים על מקצועיות המשטרה בניהול החקירות נגד נתניהו (לעומת 45% שאינם סומכים עליה). בנוסף, 54% סומכים על היועץ המשפטי לממשלה שיכריע באופן מקצועי בנושא תיקי נתניהו ו-55% סומכים על המקצועיות והיושרה של מערכת המשפט בישראל.

האם מעבר השגרירות האמריקאית יביא להתפרצות אלימה ביותר – הציבור היהודי חושב שכן

לשאלה : מה יכול לגרום להתפרצות אלימות מהצד הפלסטיני? על רקע הדיווחים על ההידרדרות במצבו הבריאותי של אבו מאזן,  עולה כי הציבור הישראלי חצוי בשאלה האם לאחר שיעזוב תפרוץ אלימות נגד ישראל (40.5% סבורים שהסיכוי לכך נמוך ו-42.5% סבורים שהסיכוי גבוה). דווקא הנסקרים הערבים, סבורים ברובם (70%) שהסיכוי להתפרצות אלימה עם לכתו של אבו מאזן נמוך. לעומת זאת, 61% מהישראלים סבורים שעם ההעברה המתוכננת של השגרירות האמריקאית לירושלים, קיים סיכוי גבוה להתפרצות אלימה. עם זאת, 59.5% מאלו שענו כי יש סבירות גבוהה שפתיחת השגרירות תוביל לאלימות, סבורים שלא כדאי לדחות את פתיחתה מסיבה זו.

41% מכלל הציבור חושב שעל הממשלה לטפל בסגירת הפערים החברתיים כלכליים לפני הכל

בנושא סדרי העדיפויות שעל הממשלה לטפל בהן  עולה כי בראש סדר עדיפויות- הסוגיה הבוערת ביותר היא שעל הממשלה לטפל בה לפי הסקר, היא סגירת הפערים החברתיים-כלכליים בחברה הישראלית. 41% סבורים שזוהי המשימה החשובה ביותר לטיפול במדינה בעוד ש-23% חושבים שהמאבק בשחיתות צריך לקבל עדיפות עליונה. רק 14.5% סברו שהאיום האיראני הוא הנושא החשוב ביותר לטיפול, 10% סבורים שהמשא ומתן עם הפלסטינים הוא הנושא החשוב ביותר ו- 7% ציינו את שילוב החרדים בצבא ובתעסוקה.

 לקריאת סקר המדד המלא לחצו כאן

1 Comment

  1. קורן נאוה טבריה
    22 במרץ 2018 @ 17:53

    מי מאמין לסקרים מגויסים של השמאל?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן