Skip to content

המרד החילוני: איכילוב, רמב"ם, וולפסון וברזילי לא יאפשרו חיפוש חמץ בכלי הבאים

בהמשך לעתירת הפורום החילוני כנגד המדינה ומשרד הרבנות הראשית, כנגד כפיה דתית המחייבת חיפוש מאבטחים בכלי המבקרים בבתי החולים, הודיעו בתי החולים הגדולים כי יסרבו לחייב את מאבטחים לכפות על הציבור להימנע מהכנסת חמץ בכליהם לתוך בית החולים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהמשך לעתירת הפורום החילוני כנגד משרד הבריאות והרבנות הראשית הנוגעת  לכפיה דתית על ציבור לא יהודי וחילוני שלא להיכנס לשערי בתי חולים עם מזון "חמץ". הודיעו שלשום (שני) ארבעה בתי חולים ברחבי הארץ כי יפרו את הנוהל ולא ינחו את המאבטחים במרכזים הרפואיים לחפש חמץ בתיקי הבאים בשעריהם בזמן החג. מדובר בבתי החולים הגדולים בישראל, איכילוב, רמב"ם, וולפסון וברזילי. העתירה ממתינה כיום להחלטת בג"ץ.

נוהל "בתי חולים" של הרבנות הראשית, קובע כי בעת חג הפסח "יש להורות לשומרים הבודקים בדיקה ביטחונית, שהחל מבוקר ההכשרה ועד סוף ימי החג וסילוק כל כלי הפסח, לאסור הכנסת מוצרי חמץ לבית החולים ללא יוצא מן הכלל". בנוסף לכך נדרשים בתי החולים והמרכזים הרפואיים  לתלות שלטים בשערי בתי החולים ובכניסות למחלקות ולמעליות המבקשים לא להביא מצרכי מזון במשך ימי הפסח.

ארבעת הגדולים משמאל לימין עם כיוון השעון - ברזילי, איכילוב, וולפסון ורמב"ם
ארבעת הגדולים משמאל לימין עם כיוון השעון - ברזילי, איכילוב, וולפסון ורמב"ם

בתשובת המדינה לעתירה, טוענת המדינה כי האיסור להכניס חמץ לבתי חולים בחג הפסח הוא "נוהל סביר וראוי", שנועד להבטיח שהמרכזים הרפואיים יישארו "פתוחים ונגישים" עבור שומרי כשרות בחג ובחול המועד. תוך כך מציינת המדינה כי מעתה יתודרכו מאבטחי בתי החולים להנחות את המבקרים בדבר איסור הכנסת מזון לבית החולים ו"ככל שיימצא, אגב החיפוש הביטחוני, כי בכליהם של המבקרים נמצא מזון, אשר אינו פירות או ירקות טריים ושלמים או מזון ארוז הנושא תווית כשרות לפסח מגורם מוסמך, יופנו המבקרים למקומות נאותים בכניסה, שבהם יוכלו להפקיד את המזון ולקבלו בצאתם מבית החולים".

במרכז הרפואי לגליל שבנהריה, המשרת אוכלוסייה עצומה לא יהודית מהגליל, הגליל המערבי והגליל התחתון , הודיעו כי יפעלו על פני הנחיות משרד הבריאות כל עוד לא נקבע אחרת ויאפשרו חיפוש חמץ. כך גם ינהגו גם בבית החולים לניאדו בנתניה ובית החולים הלל יפה בחדרה, אשר יקפידו בנושא.
בבתי החולים הדסה עין כרם והר הצופים בירושלים תימנע הכנסת חמץ. מבית החולים רמב"ם בחיפה נמסר: "המרכז הרפואי רמב"ם הוא דוגמה ומופת לדו-קיום וסמל לחיים משותפים הלכה למעשה… בבית החולים לא יבוצע בידוק חמץ במהלך החג. אנו מבקשים שמבקרים יימנעו מהכנסת חמץ במהלך החג ממקום של כבוד והתחשבות הדדית".

במרכז הרפואי תל אביב (איכילוב) הובהר כי "אין הנחיה כזו ומעולם לא הייתה. אנחנו לא משגיחי כשרות". בבית החולים ברזילי באשקלון מסרו כי ההנחיה של מנהל בית החולים היא לא לחפש חמץ בתיקים או בארוניות. יחד עם זאת, ציינו בבית החולים כי בתור מוסד ממשלתי הם עומדים על כך שלא יוכנס חמץ לשטח בית החולים בחג.

וכך גם בבית החולים וולפסון שבחולון שהבהירו כי "אין ולא הייתה כל הנחיה המורה למאבטחים שלנו לבדוק בתיקי מטופלים או מבקרים הימצאות חמץ. ייעודם של המאבטחים שלנו הוא לשמור על ביטחון כלל הנמצאים בבית החולים. ביעור חמץ אינו מתפקידם". בבית החולים אף מסרו: "אם נתקלתם במקרה ספציפי של מאבטח שהוציא חמץ מתיק, אנא פנו אלינו עם פרטי המקרה והמאבטח ונדאג לטפל בכך."

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן