Skip to content

האנרג'י אובסרבר – Energy observer

האנרג'י אובסרבר, הספינה הראשונה בעולם המתנייעת על אנרגיות חלופיות, החלה את מסעה מסביב לעולם. שמש רוח ומימן, המיוצר ממי ים, אמורים להביא את הספינה היפהפיה הזו ל- 50 מדינות ו-101 נמלים עם בשורה אקולוגית חשובה

השימוש באנרגיות מתחדשות, יהיה, אם יושג, הנצחון האקולוגי הראשון. פרוייקט ה"אנרג'י אובסרבר" הוא סנונית ראשונה – קטמרן המונע אך ורק על ידי אנרגיות חלופיות, שמש, רוח, ומימן.

האנרג'י אובסרבר בנמל מארסיי - צילום: עמית מנדלזון

בימים אלו החל צוות הפרוייקט במסע הסביב לעולם, בנסיון לשכנע שאין מדובר בחלום אלא בפתרון אקולוגי נקי, הלכה למעשה. המטרה 101 נמלים בחמישים מדינות ברחבי העולם. אחד הנמלים הראשונים הוא נמל מארסיי, שם צולמו תמונות אלו.

the Energy Observer in Marseille - צילום: עמית מנדלזון

החלום של אנרגיה נקיה שעושה שימוש במשאבים טבעיים שאינם מיצרים פסולת ואיננה פולטת זיהום איננו דבר חדש אבל לא רבים לקחו אותו ברצינות עד הסוף. האנרג'י אובסרבר היא הוכחה שהדבר אפשרי. מבחינת צוות הפרוייקט, זו גם פלטפורמת תקשורת לקידום הנושא עצמו ורעיונות קריאטיביים אחרים. מוביל המשימה ג'רום דלפוס אומר: "אנחנו רוצים להוכיח כי האנושות יכולה לחיות בהרמוניה עם הטבע ושהמאבק כנגד אפקט החממה וזיהום האוויר יכול לפתוח דלת לכלכלה אחרת".

טורבינת רוח - צילום: עמית מנדלזון

האנרג'י אובסרבר היתה בעבר  ספינת מרוץ שנבנתה ב- 1983 בקנדה ושימשה למירוצים ובהצלחה רבה. אורכה המקורי 25 מטר. עם סיום ה"קריירה" המפוארת שלה היא עברה שיפוץ ושיקום והתאמה למטרתה החדשה ואורכה היום 30 מטר. היא מייצרת את האנרגיה שלה בעצמה באמצעות מאות קולטי שמש, שתי טורבינות רוח וממפעל לייצור מימן ממי הים.

לוחות סולריים - צילום: עמית מנדלזון

האנרג'י אובסרבר היא הוכחה שכלי רכב כלשהו יכול אכן להתקיים על אנרגיות מתחדשות נקיות. ואכן האנרג'י אובסרבר היא היחידה מסוגה בעולם וכמו כן, היחידה שמסוגלת לייצר מימן ממי ים.

האנרגי אובסרבר - צילום: עמית מנדלזון

האנרג'י אובסרבר היא פרוייקט צרפתי לעילא והצוות מכיל 30 איש, מלחים, עיתונאים, מהנדסים, רופאים ועוד כולם מסורים לרעיון ולמטרה: הפצת רעיון האנרגיות החלופיות ברחבי העולם.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן