Skip to content

המחזמר Soul Doctor מגיע לישראל

הפקת הברודווי על חייו של הרב שלמה קרליבך אבי מוזיקת הנשמה היהודית ויחסיו הלא ידועים עם ידידתו הזמרת נינה סימון בכיכובם של ג'וש יאנג בתפקיד הרבי ואסתר רדא בתפקיד נינה. כל הפרטים.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ג'וש ואסתר, בעקבות הרבי קרליבך ונינה סימון. צילום: יח"צ
ג'וש ואסתר, בעקבות הרבי קרליבך ונינה סימון. צילום: יח"צ

אחרי  מופעים בברודווי וסיבוב הופעות ברחבי ארצות הברית וקנדה, יגיע לישראל בחודש יוני הקרוב המחזמר האמריקני, "Soul Doctor", חגיגה מוזיקלית מלאת נשמה המגוללת את סיפור חייו יוצא הדופן של הרב שלמה קרליבך, אבי המוזיקה היהודית העכשווית, שיצר גשר בין דורות וסחף מיליוני מעריצים ברחבי העולם .

את ההפקה מובילים כוכב ברודווי, ג'וש יאנג ("ישו כוכב עליון", "אוויטה") בתפקיד הרב קרליבך ולצדו הזמרת המוסיקאית והשחקנית הישראלית, אסתר רדא, בתפקיד נינה סימון. רדא  אשר בשנים האחרונות ממריאה עם יצירתה, זוכה להצלחה מקומית ובינלאומית רבה ומופיעה בכל העולם, קוטפת כעת הישג נוסף עם תפקיד ראשי זה ולאחר שהוזמנה על ידי המפיקים האמריקאים לגלם את נינה סימון .

את סיבוב ההופעות בארץ יפתח המחזמר במופע חגיגי במסגרת פסטיבל ישראל בבית שמואל בירושלים ( 7 ביוני , 8 ביוני, 9 ביוני, בית שמואל) ואחר כך ימשיך המחזמר לעלות בבית שמואל במשך 6 שבועות רצופים עד ה- 23 ביוני.

המחזמר מספר את סיפורו המרתק של קרליבך, שזכה לכינויים "הרבי המרקד" ו"רוקנרול רבי" ועוסק במערכת היחסים המיוחדת שאולי לא היתה סוד שמור אבל ודאי גם לא היתה ידועה מדי: זו שבין הרב שלמה קרליבך לזמרת נינה סימון. לכאורה, היו אלה יחסים בלתי אפשריים בין בנו של רב לבתה של אשת כמורה, ששינתה את שמה מיוניס ויימון לנינה סימון כדי שאמה לא תדע כי היא מנגנת במועדונים. בפועל, היה בסיפוריהם של השניים הרבה מן המשותף. “הסיפור של קרליבך הוא סיפור התחדשותה של היהדות לאחר השואה ובתקופת ילדי הפרחים. קרליבך היה הקול של התחדשות זו”, אומר הבמאי דניאל וייס  “ואילו סימון היתה קולו של המאבק לזכויות האזרח, קול התקופה של 'שחור זה יפה'”.

בהשראת סימון יצר קרליבך צליל חדש של ניגונים משמחים שהשתרגו בשורשיו היהודיים ובשורשי המוזיקה האמריקנית הפופולארית. קרליבך הלך לעולמו בשנת 1994 והותיר אחריו כ-25 אלבומים שנמכרו במיליוני עותקים בכל רחבי העולם.

 "Soul Doctor" מלווה בביצוע מרהיב ללהיטיו הנצחיים של הרב שלמה קרליבך ("עושה שלום", "אשא עיניי", "בראשית", "עוד יישמע", "השמיעני", "למען אחיי", "לא תבושי", "אנא השם", "עם ישראל חי"). את המחזה כתב וביים דניאל ס. וויז ועל מילות השירים חתום, לצדו של קרליבך, דויד שכטר.

מכירת כרטיסים במשרד בימות בטלפון 6226*

המחירים: 255 – 380 ₪ בהתאם למושבים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן