Skip to content

אנסו חיילת ולא ישבו יום אחד נוסף למעט תקופת מעצרם

פרשת אונס החיילת בבסיס שייטת 13 הסתיימה בגזר דין מקל מאוד, בו הודו שני חיילים כי אנסו בנסיבות מחמירות חיילת אך ישוחררו עם עונשי מאסר של מספר חודשים בלבד, ולאחר ניכוי ימי מעצרם ושליש בגין התנהגות טובה, הם לא ישבו ולו יום אחד נוסף מאחורי סורג ובריח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

פרשת אונס החיילת בשייטת 13 הגיעה היום (שלישי) לסיומה. 2 שני החיילים,  סמ"ר שי שלום רפאילוב וסמל דוד סוויסה, שהודו בכתב אישום מתוקן באונס והתעללות קשה בחיילת ירצו עונשי מאסר בני 8 ו 9 חודשים כשבהפחתת שליש מגזר דינם ובהפחתת מעצרם בפועל הם ישוחררו לאלתר מהכלא.
"אין מחלוקת כי המעשים המתוארים בכתב האישום המתוקן חמורים הם… המעשים הללו חייבו בהחלט ענישה חמורה בדמות מאסר בכליאה ממשית לחודשים ארוכים", כתב אלוף משנה, אחסן חלבי, אב בית הדין הצבאי בגזר הדין. "אולם במקרה דנן השתלבו להם מספר שיקולים כבדי משקל, אשר חלקם עמדו לנגד עינינו במהלך ניהול המשפט, על כן לא ניתן לומר כי מלאכת גיבוש ההסדר במקרה זה לא היתה סבירה". ולכן החליטו שופטי בית הדין רס"ן רעות בן לולו, רס"ן דני קרייטמן ואב בית הדין אל"מ חלבי לקבל את הסדר הטיעון שנערך באמצעות סנגוריהם של החיילים עו"ד צחי מצרי ממשרד עורכי הדין שי לוי ועו"ד שאדי סרוג'י ממשרדה של עורכת הדין תמי אולמן.

אילוסטרצית אונס - צילום מהיוטיוב
אילוסטרצית אונס - צילום מהיוטיוב

מכתב האישום החמור , עולה כי ב-27 במרץ 2017, הסיעו שני האנסים את החיילת ברכב צבאי שהיה באחריותם מתוקף תפקידם ונדברו להיפגש מאוחר יותר. בסמוך לחצות, אספו השניים את החיילת והסיעו אותה לאזור לא פעיל של מטווחי השייטת. הם הכינו מבעוד מועד 2 מזרונים בחלקו האחורי של הרכב ולאחר שחנו, נשכבו עליהם. החיילת התיישבה בקרבת מקום וסמל סוויסה סגר את דלת הרכב האחורית והותיר את חברו עם החיילת. רפאילוב ניסה גרום לחיילת לעשות בו מעשה מגונה והיא התנגדה. לאחר מכן הוא קרא לסוויסה ושניהם הפשילו את מכנסיהם ונשכבו משני צדדי הנאנסת והחלו למששה באזורים אינטימיים למרות התנגדותה "וחזרו ועשו זאת לאחר שהזיזה את ידיהם ממנה".
מאחר והחיילת הסכימה להסדר הטיעון ולאחר שמיעת עדותה וקשיים ראייתיים שעלו במהלך העדות ולאחר תסקיר מסוכנות מינית הצביע על מסוכנות נמוכה ומאחר ושני החיילים היו ללא עבר פלילי, אשרר בית הדין את ההסדר בין הפרקליטות לנאשמים ודחה את תחילת מועד ריצוי עונשם ל 15 באפריל 2018, עד אז יטפלו הסנגורים בעניין הפחת השליש והשניים לא ירצו ולו מאסר של יום אחד בכלא. שני החיילים הורדו לדרגת טוראי ועל שניהם הוטל לשלם לחיילת פיצוי של שלושת אלפי שקלים, כל אחד.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן