Skip to content

חדש בטלוויזיה: שלישי, 17 באפריל, 2018

גלי הדף, אני עדות, סטנד אפ לירח דבש, הבקתה, רומנים קטלניים 3, כלואים: קשורים בשרשרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21:00 גלי הדף | Shockwaves, ערוץ Yes דוקו 

בכל אירוע בטחוני מדמם, תשומת הלב הכמעט מוחלטת מופנית לנפגעים עצמם – בין אם מדובר בלוחמים שנפצעו, או בנפגעי פעולות טרור. אלא שליד הנפגעים עצמם, נמצאים קרוביהם, שגם חייהם שלהם התהפכו לבלי שוב. הסרט מפנה לראשונה את המצלמה לאתגרים המטלטלים העומדים לפתחם של אנשים אלה, לאחר שהאדם הכי קרוב אליהם נפגע. בזמן שהחברה מצפה מהם להפגין תמיכה, תעצומות נפש, ולא לקרוס – הם נאלצים להתמודד עם התסכול והסבל מהשינוי הדרמטי שעבר אהובם לצד התקווה להחלמה: בעלה של ריבקי הישראלי, יהודה, הוא הפצוע הקשה ביותר של מבצע צוק איתן. במשך חודשים ארוכים היה מחוסר הכרה, במהלכם ילדה ריבקי את בנם השני. כשהתעורר לבסוף, עם פגיעה קוגניטיבית, הוא מצא אותה לצדו, והיא המשיכה ללוותו במסע השיקום הארוך. אלא שלאחר שנתיים וחצי של שיקום, החליטה ריבקי להתגרש מיהודה, החלטה שקוממה עליה רבים בישראל. אופק בן ה-18 הוא בנו של אורן, מעצב שיער מצליח שלקה בהלם קרב לאחר שירות ביחידת המסתערבים של מג"ב. אופק גדל בצלו של אב הלום קרב, וכעת, כשהוא עומד לפני גיוסו, השדים שטורפים את לילותיו של אביו מתחזקים, ועל אופק להחליט האם להתגייס לקרבי כמו אביו, כאשר כל יום בחייו הוא חווה את תוצאותיה של החלטה זו, או לבחור בדרך אחרת. בתה של אירנה, אלונה, נפצעה קשה בפיגוע בדולפינריום כשהייתה בת 14. מצעירה יפה ומבטיחה, הפכה לאדם שחייב ליווי צמוד כדי לשרוד. אירנה, שכבר אינה צעירה, צריכה לגדל את בתה בת ה-30 כאילו נולדה מחדש, תוך מאמץ מתמיד להביא אותה למצב שבו היא מתפקדת באופן עצמאי. המטרה הנוכחית שלה – למצוא לה בן-זוג שיקבל אותה על מגבלותיה. הבמאית כנרת חי גילאור, בעצמה בתו של פצוע צה"ל, פותחת צוהר מרגש עד דמעות אל עולמם של אנשים שחייהם השתנו באחת בעקבות פציעתו של האהוב עליהם מכל. 71 דקות, ישראל, 2018.

אני עדות | להיאנס מחדש I am Evidence, סלקום TV

סרט תיעודי בהפקתה ובכיכובה של מרישקה הרגיטאי ("חוק וסדר: מדור מיוחד") ובבימוין של טריש אדלסיק ("גזלנד" 1 ו-2) ו-גיטה גנדביר. למרות כוחן של ראיות ה-DNA לפתור ולמנוע מקרי פשע, מאות אלפי ערכות אונס – הכוללות עדויות וממצאי DNA קריטיים – נשארות נטושות במחסני ראיות של המשטרה בכל רחבי ארצות הברית. מאחורי כל ערכה כזו יש אדם ששרד תקיפה מינית ועדיין ממתין לצדק שייעשה. הסרט חושף את המגמה המדאיגה של מקרי אונס שנותרים בלתי פתורים, דרך תיעוד אנושי ורגיש של הקורבנות מול המערכת הפגומה ששוב ושוב עושה עמם עוול. הסרט מתמקד בארבע נשים אמיצות ונחושות מדטרויט, קליבלנד ולוס אנג'לס שיוצאות למסע בעקבות ערכות האונס שלהן ושבות לקחת חלק פעיל בתהליך הצדק. הדוקו מציג את הפנים האנושיות מאחורי הבעיה, שנותרה בלתי פתורה זמן רב, מחזיר לקורבנות את תחושת המשמעות ומביא אותן צעד אחד קרוב יותר לסגירת מעגל.

סטנד אפ לירח הדבש | The Honeymoon Stand Up Special, נטפליקס | Netflix

חלק ראשון בסדרת הסטנד-אפ. ההורות המשמשת ובאה משפיעה באופן משונה על נטשה לג'רו ו-משה כשר, שבסדרה של שלושה מופיעה סטנד-אפ מנתחים לעומק נושאים כחיי משפחה, מערכות יחסים ועוד.

הבקתה | Le Chalet, נטפליקס | Netflix

סדרת אימה. חברים שהתאספו בבקתה מרוחקת באלפים הצרפתיים בחופשת הקיץ נלכדים במלכודת קטלנית כשסוד אפל מהעבר מתגלה. שחקנים: קלואי למבר, פיליפ דיסו, אמילי דה פרסה.

רומנים קטלניים 3 | Murderous Affairs 3, נטפליקס | Netflix

עונה שלישית. באמצעות שילוב של ראיונות ושחזורים דרמטיים, הסדרה מתמקדת בבגידות קטלניות ובבני זוג שהגיעו לידי רצח.

כלואים: קשורים בשרשרת | Lockup: Chain Linked, נטפליקס | Netflix

סדרה תיעודית על בתי כלא, מאסופת סדרות "כלואים".

מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן