Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 17 באפריל 2018 (מהדורת הצהריים)

  כותרות המהדורה     סוריה: מערכות הנ"מ הופעלו בשל מתקפת סייבר של ישראל וארה"ב (בטחוני)     מאמצים איראניים להתבסס אווירית בסוריה על מנת לאפשר פעילות איראנית ישירה מסוריה לישראל (בטחוני)     משלחת משותפת לחמאס תגיע לקהיר לדון על הסכם הפיוס עם הרש"פ ותהלוכות השיבה (מדיני)     היסטוריה בקוריאה: קוריאה הצפונית והדרומית צפויות להכריז על סיום […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    סוריה: מערכות הנ"מ הופעלו בשל מתקפת סייבר של ישראל וארה"ב (בטחוני)

    מאמצים איראניים להתבסס אווירית בסוריה על מנת לאפשר פעילות איראנית ישירה מסוריה לישראל (בטחוני)

    משלחת משותפת לחמאס תגיע לקהיר לדון על הסכם הפיוס עם הרש"פ ותהלוכות השיבה (מדיני)

    היסטוריה בקוריאה: קוריאה הצפונית והדרומית צפויות להכריז על סיום המלחמה (חוץ)

    המלחמה הקרה: ערוץ תקשורת של הקרמלין שיתף הדמיה של פיצוץ גרעיני בבית הלבן (חוץ)

חדשות
ביזיון –  קצינה בצה"ל שאמורה הייתה להקריא את תפילת יזכור בטקס שנערך ביחידתה בפיקוד מרכז, הוחלפה בקצין בהוראת הרבנות הצבאית (מגפון ניוז)

איש הפרסום ויועץ התקשורת, מוטי מורל (66), נהרג היום בתאונת דרכים בעת שמשאית

 סמיטריילר פגעה בו כשרכב על אופניו בסמוך לקניון עזריאלי בדרך מנחם בגין פ' גבעת התחמושת.
מ
וטי מורל ייעץ וייצג את: בנימין נתניהו, יצחק רבין, בוז'י הרצוג, רון חולדאי, זאב בילסקי ורוביק דניאלוביץ. וכן עם משרד האוצר, משרד התיירות, משרד החוץ, משרד ראש הממשלה, צה"ל, עיריית ת"א ועיריית אשדוד. מורל היה זה שהמציא את הסלוגן ׳פרס יחלק את ירושלים׳. היה שותף במשך שנים של יועץ התקשורת רונן צור.
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאסון ואמר כי: "
"שמעתי בצער רב על מותו הטראגי של מוטי מורל.  מוטי עמד בשורה הראשונה של יועצי התקשורת בישראל. הוא בלט במקצועיותו, בתבונתו, בחדות מחשבתו ובמרצו הבלתי נלאה * רעייתי ואני מוסרים את תנחומינו העמוקים למשפחתו. יהי זכרו ברוך"

משרד הנגב והגליל יקים גני משחקים בפריפריה בעלות 70 מיליון שקל *  היוזמה להקמת גני השעשועים עלתה לאור סקר שקיים המשרד ובחן את צרכי המשפחות המתגוררות באזורי הפריפריה הגאוגרפית והחברתית. לפי התכנון, יוקמו 300 מתקנים לטובת הציבור. (וואלה)

חוקרי משטרת ישראל עצרו אימא אשר התעללה  בבנה בן העשר כשהכתה אותו עם מקל בכפות רגליו ובית המשפט האריך את מעצרה בארבעה ימים. בעקבות דיווח שהתקבל השבוע ובתיאום עם רשויות הרווחה נעצרה אתמול ( שני) בשעות הערב אישה(35 תושבת כפר בגליל) אשר תקפה לפני כחודש את בנה בן העשר באמצעות מקל במכות על כפות רגליו. האישה שהינה אם חד הורית ובחזקתה שלושת ילדיה(2,4,10) נעצרה לאחר תיאום עם מחלקת הרווחה והעברת ילדיה למשמורת בני משפחתה.

מחוז מרכז: ילדה בת 4 נכוותה ממים רותחים (סיר עם מים רותחים נשפך עליה וגרם לה לכוויות בפלג גוף עליון) בביתה בפתח תקווה. מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה סניף פתח תקווה העניקו לה טיפול רפואי ראשוני ומצבה מוגדר בינוני. נסיבות המקרה בבדיקה

פוליטי

    קציני משטרה בכירים ייבדקו בפוליגרף על הדלפות לתקשורת * ועדת הפנים של הכנסת אישרה את הבדיקות במכונת האמת למועמדים לתפקיד בכיר בשורות המשטרה (מעריב)

בטחוני

דיווחים באירן על הובלת סוללות טילים רבות תחת אבטחה כבדה למקום לא ידוע (תקשורת זרה)

בחיל האוויר הוחלט לבטל את השתתפות מטוסי הקרב הf15 בתרגיל הרד פלאג השנתי שייערך באלסקה בשל המצב הביטחוני. במקומם ישתתפו רק מטוסי הראם. בשל איומי אירן בצה״ל לא לוקחים סיכונים ושומרים על כוננות גבוהה, ומעדיפים להשאיר את מטוסי הקרב בזמינות (גלי צה"ל)

סוריה: מערכות הנ"מ הופעלו בשל מתקפת סייבר של ישראל וארה"ב

מפקד בשורות הכוחות התומכים במשטר אסד הבהיר כי לא הותקפו בסיסים בחומס ובדמשק כפי שדווח לפני כן, וכי בדיקת מומחים רוסים העלתה כי הפעלת מערכות ההגנה האווירית הלילה היא כתוצאה ממתקפת סייבר של ישראל וארה"ב

מאמצים איראניים להתבסס אווירית בסוריה על מנת לאפשר פעילות איראנית ישירה מסוריה לישראל

לאחר תקיפת הבסיס האיראני בסוריה, נחשפים פרטים חדשים על המערך האיראני בסוריה: "התחום המרכזי אותו מקדמת איראן הינה ההתבססות האווירית בסוריה שתאפשר פעילות איראנית ישירה מסוריה לישראל". * לדברי גורם צבאי מ-2015 איראן מעבירה אמצעי לחימה רבים בכסות של ציוד הומניטרי * גורמים ביטחוניים: חיל האוויר האיראני נערך לפעילות נקמה נגד ישראל בתגובה לתקיפה שיוחסה לישראל והריגת חיילי צבא איראן על אדמת סוריה. * ההערכה היא שאירן מתכננת מתקפת טילים מסוריה או שימוש במל"טים חמושים.

    חשד לטרור העפיפונים: שריפה ביער בארי ליד הגבול * בצל "יום האסיר הפלסטיני", שריפה פרצה ביער בדרום הארץ ונבדקת האפשרות שהאש נגרמה כתוצאה מעפיפון תבערה שנשלח משטח הרצועה (חדשות10)

מדיני

משלחת משותפת לחמאס תגיע לקהיר לדון על הסכם הפיוס עם הרש"פ ותהלוכות השיבה

בכיר חמאס חליל אל-חייה: משלחת משותפת לחמאס עזה וחמאס חוץ תגיע היום לקהיר ותיפגש עם בכירים מצריים. על סדר היום הפיוס הפנים פלסטיני, ו"תהלוכות השיבה" על גבול הרצועה (חדשות10)

    צרפת במחאה נגד ישראל: אפשרו לנבחרי ציבור צרפתים להיכנס לישראל ולרשות במסגרת תפקידם * דוברת משרד החוץ הצרפתי טענה כי ראש העיר ז'נווילייה שכניסתו לישראל נאסרה, תכנן לבקר ברשות כחלק מהפיקוח על הוצאתם לפועל של תכניות שיתופי פעולה בינלאומיים בשטחים הפלסטיניים

חוץ

היסטוריה בקוריאה: קוריאה הצפונית והדרומית צפויות להכריז על סיום המלחמה

אחרי יותר מחצי מאה של עימות בחצי האי הקוריאני, דווח כי נציגים של שתי המדינות קרובים להצהרה משותפת על סיום רשמי של העוינות ביניהן * לראשונה: קו ישיר שיחבר בין 2 מנהיגי הקוריאות יופעל החל מיום שישי הקרוב "כדי שיוכלו לתאם ולשוחח ביניהם"; שליט קוריאה הצפונית ג'ונג און ונשיא קוריאה הדרומית מון ייפגשו בסוף החודש לועידת פסגה ראשונה

המלחמה הקרה: ערוץ תקשורת של הקרמלין שיתף הדמיה של פיצוץ גרעיני בבית הלבן

באתר ספוטניק תואר תרחיש שבו פצצה, המכילה חמישה קילו אורניום מועשר, פוגעת בוושינגטון. האתר הסתמך על סרטון של מגזין סיינס, ותיאר את ההרוגים וההרס (הארץ)

    מקרון מזהיר: המחלוקות הפוליטיות באירופה – כמו מלחמת אזרחים * בנאום בפני הפרלמנט האירופי, קרא נשיא צרפת להגן על הדמוקרטיה הליברלית לנוכח התחזקות הכוחות הלאומניים ביבשת. "עלינו להיאבק במגמה שעולה להוביל את היבשת לכאוס" (וואלה)

    הסכם הגרעין: סגן שר החוץ של רוסיה בפגישה עם שגריר איראן: מדיניותה של מוסקבה לא השתנתה והיא תומכת בשימור הסכם הגרעין של המעצמות עם איראן, ללא שום שינויים

    ארמניה: אלפים הפגינו בבירה נגד מינוי הנשיא לשעבר לראש הממשלה * המחאה נגד המהלך של סרז' סרקזיאן להישאר השליט הפכה אלימה, והמשטרה הורתה לפעילי האופוזיציה להתפנות ממרכז הבירה. במסגרת שינויים בחוקה, הנשיא היוצא יוכל להמשיך להיות האיש החזק במדינה שבדרום הקווקז (וואלה)

    סוריה: פקחי הארגון הבין-לאומי למניעת שימוש בנשק כימי הגיעו לדומא * אחרי עיכוב של יממה, נציגי הארגון למניעת הפצת נשק כימי הגיעו לפרבר של דמשק. זאת ברקע החשש כי צבא רוסיה השמיד ראיות בשטח. (וואלה)

    – נשיא איראן, ומקבילו הטורקי, סיכמו על המשך שיתוף הפעולה של איראן, טורקיה ורוסיה למציאת פתרון פוליטי לסכסוך בסוריה. ארדואן ציין שיש להימנע מפעולות העלולות להגביר את המתיחות באזור

    – פוטין שוחח עם מרקל בעקבות התקיפה בסוריה * נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שוחח בטלפון עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, בעקבות תקיפת המערב בסוריה ואמר: "ארה"ב הפרה את החוק הבין-לאומי ופגעה בהליך השלום" * קאנצלרית גרמניה אמרה כי "רוסיה נושאת באחריות משותפת למעשים של המשטר הסורי". * מרקל הוסיפה כי היא מצפה לפגוש את פוטין בעתיד הקרוב * שר החוץ הגרמני: לגרמניה יש תפקיד מיוחד, המאפשר להשאיר פתח לדיאלוג עם רוסיה בנוגע לנעשה בסוריה

כלכלה

    שערים יציגים (17/04/18): דולר = 3.527 ; ליש"ט = 5.0476 ▲; אירו = 4.3623 ; פרנק שוויצרי = 3.6644

    סין תבטל את ההגבלות על בעלות מפעלי מכוניות במדינה * סין תאפשר ליצרניות מכוניות זרות החל מפולקסווגן ועד פורד להחזיק ביותר מ-50% ממיזם הייצור המשותף שלהן בסין, בכך מסירה המדינה מגבלות שהוטלו במשך שני עשורים על חברות זרות ומעודדות חברות להיכנס לשוק המכוניות הגדול ביותר בעולם. * ההגבלה על בעלות מיזמים לייצור מכוניות מסחריות תחוסל עד 2020 והמגבלה על מכוניות פרטיות תוסר לגמרי ב-2022 (בלומברג)

    ארה"ב תחרים את ענקית הטכנולוגיה והטלפונים הסינית ZTE ל-7 שנים, בגין שבירת האמברגו על איראן * החברה הסינית מכרה ציוד מתוצרת אמריקאית לאיראן וצפפון קוריאה, נקנסה על כך לפני שנתיים – והמשיכה למכור; עתה ייאסר על חברות אמריקאיות לספק לה רכיבים ולעבוד איתה

בריאות

משרד הבריאות מודיע על השמדת מוצרי בשר, עופות ודגים במרכול "סופר תורג'מן" במרכז מסחרי, שבהתנחלות נווה דניאל, גוש עציון. בתאריך ה – 17.4.18, נערכה ביקורת על ידי מפקחי משרד הבריאות מלשכת הבריאות המחוזית ירושלים ביחד עם וטרינר רשותי ממועצה אזורית גוש עציון.במהלך הביקורת נמצאו מוצרי בשר, עופות ודגים פגי תוקף, שהוקפאו והופשרו ללא תנאים נאותים ולא רישיון יצרן, שלא סומנו כנדרש ושהוחזקו בתנאי תברואה ירודים.הטיפול במוצרי הבשר, עופות ודגים, אחסונם ושיווקם ללא התנאים הנדרשים בחקיקה עלול להזיק לבריאות הציבור.בהוראת הרופאה הווטרינרית המחוזית הושמדו כ- 460 ק"ג מוצרי בשר, עופות ודגים

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן