Skip to content

תלו כרזות ברחבי הגדה המערבית נגד מח"ט שומרון: "גלעד עמית יורה ביהודים"

הכרזות מציגות את תמונתו של המח"ט ומאשימות אותו בירי במתנחלים, ובההתנכלות להתנחלויות חדשות, על רקע עימות בין חיילים למתנחלים בשבת האחרונה בפינוי מבנה בלתי חוקי מראש גבעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני פעילי ימין קיצוני, קטין ובגיר  תושבי השומרון נעצרו הלילה (חמישי)  בחשד כי תלו השבוע כרזות נגד מפקד חטיבת שומרון אל"מ גלעד עמית בתחנות הסעה בצפון הגדה המערבית, שעליהן נכתב כי "גלעד עמית יורה ביהודים". הכרזות נתלו לאחר כמה תקריות אלימות בין הצבא למתנחלים, על רקע פינוי מבנה לא חוקי סמוך לשכם. בכרזות מוצגת תמונתו של עמית, ובאחת מהן נכתב: "בתקופה האחרונה אחראי המח"ט לשורת התנכלויות לנקודות התיישבות חדשות באיזור השומרון. הרס חוזר ונשנה של נקודות, פשיטות והטרדות של תושבים ואף שפיכת חומרים מסריחים (בואש) בבתי התושבים בערב יום כיפור. בשבת האחרונה הגיעו ההתנכלויות לשיא חדש, כך שכוחות צבא ומשטרה בפיקודו בשטח של המח"ט, הגיעו לגבעת ראש יוסף והרסו את המבנה בגבעה, תוך שימוש מאסיבי בגז מדמיע, וירי חי לעבר תושבי הגבעה". השניים נחקרו במשטרת אריאל בחשד להעלבת עובד ציבור ונעצרו עד הערב מוצאי יום העצמאות אז צפוי להתקיים דיון בבימ"ש בעניינם.

ממשטרת ש"י נמסר כי לפנות בוקר, בפעילות של כוחות צה"ל באזור השומרון, הבחינו הכוחות בשני צעירים שתולים שלטים וכרזות  בגנות מפקד חטיבת השומרון. השניים בגיר וקטין תושבי ירושלים נעצרו על ידי הכוחות בשטח והועברו לחקירה במשטרה.  שני החשודים נחקרו ויובאו  בשעות הקרובות לביהמ"ש השלום בראשון לציון לדיון בעניינם.  וכי "משטרת ישראל וכוחות הביטחון רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע בשמם הטוב ובכבודם של כוחות הביטחון הממלאים את תפקידם כדי להגן ושמור על ביטחונם ושלומם של אזרחי מדינת ישראל".

את הנערים מייצג עו"ד נתי רום מטעם ארגון חוננו שמסר כי  "מצער לראות דווקא ביום העצמאות את המשטרה, עוצרת קטין ובגיר, ללא עבר פלילי, תוך ניסיון לסתימת פיות ופגיעה קשה בחופש הביטוי של הנערים. כפי שבימ"ש העליון קבע בעבר, הרי שאין מדובר פה בעבירות ובטח לא בעבירות שיש לעצור בגינם. מדובר בפגיעה קשה בחרותם של הנערים, והמעצר מזכיר התנהלות של משטרים טוטליטריים".  "בנוסף, ידוע מראש שהנערים ישוחררו, המשטרה משתמשת במעצר ככלי ענישה וזאת בניגוד לחוק." הוסיף רום.

מעשה החשודים נעוץ באירועי שבת האחרונה, אז הגיעו מח"ט שומרון, אל"מ גלעד עמית  עם כוח מצומצם לפנות מאחז לא חוקי אותו מכנים המתנחלים "ראש יוסף", ונתקלו בהתנגדות אלימה של המתנחלים ששהו שם לפינויים. התנגדות שבמהלכה יידו המתנחלים אבנים בחיילי צה"ל והתעמתו איתם פיזית.

במהלך התקרית החמורה, קבוצת המתנחלים, נערי גבעות, ניסו להגיע לגבעה סמוך לאיתמר לטובת הקמת מאחז לא חוקי. כוח צהל מחטיבת שומרון, מנה חיילים בודדים אל מול כעשרים נערי גבעות. למקום הגיעו כוחות צה"ל ומשטרה נוספים ועצרו  כאמור שלושה מהמתנחלים בחשד לתקיפת עובד ציבור והפרעה לעובד ציבור במילוי תפקידו. השלושה שהועברו לחקירה הובאו בהמשך היום לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה, שם ביקשה המשטרה לעצרם עד תום הליכים.
דובר צה"ל מסר לאחר התקרית כי "במהלך משימה צבאית  בסמוך לישוב איתמר שבשומרון הותקף כוח צה״ל ששהה במקום על ידי מתפרעים ישראלים במקום באלימות וזריקת אבנים עד כדי סיכון הכוח. הכוח הגיב בשימוש בגז מדמיע, אמצעים לפיזור הפגנות וירי לאוויר להרחקת הפורעים. מאוחר יותר נעצרו שלושה חשודים והועברו לחקירה במשטרת ישראל. צה״ל רואה בחומרה רבה הפעלת אלימות כלפי כוחותיו וימשיכו באכיפת החוק והסדר בשיתוף שאר כוחות הביטחון".


2 Comments

  1. גורן
    23 באפריל 2018 @ 22:39

    אליק ערב טוב השתוללות אזרחי ישראל הבדואים לא בחדשות? מוזר כל המדינה דנה בנושא אבל כתיבת תג מחיר של כמה ילדים מטורפים זה מאוד חשוב אני מבין שיש איפה ואיפה בחדשות היכן העיתונאות א ב של דווח

    • עמית מנדלזון
      24 באפריל 2018 @ 0:49

      גורן אין חדשות יותר היום, לא עניין של איפה ואיפה אלא של בריאות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן