Skip to content

כמה פורנו אתם צורכים? יש הסבר פילוסופי לכך

הזמנה קצת שונה לאוהבי הז'אנר: בגלרית המדרשה ידונו ביום שני הקרוב בהיבט הפילוסופי של הפורנוגרפיה. ההרצאה על "פורנו - גילום האידאות הארוטיות" תלווה בצפייה בסרטים פורנוגרפיים. הכניסה חופשית. יום שני, 30.4.2018 בשעה 19:30 יום שני, 30.4.2018 בשעה 19:30
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פורנוגרפיה היא אחד מתחומי הייצור התרבותי הענפים ביותר בימינו: תעשייה גלובאלית בעלת הכנסה שנתית של כמאה מיליארד דולר, המפיקה בשנה פי שלושה יותר זמן מסך מהוליווד. נגישותו חסרת התקדים והלגיטימציה החוקית והחברתית שלו במערב היא תולדה של עידן האינטרנט, אשר כונן את התחום מחדש ברבדיו היסודיים ביותר: המבנים הז'אנריים, תנאיי הייצור, ופרקטיקות הצריכה.

העיסוק הפילוסופי בפורנו נע לרוב סביב שני מוקדים תיאורטיים מרכזיים: הגדרתה של פורנוגרפיה (הרבה פעמים בניסיון להבחינהּ מ"אמנות ארוטית"); ומעמדה האתי-פוליטי, הנמצא תחת מתקפה מתמדת כפולה של הביקורת הפמיניסטית והימין השמרני. עניינה של הרצאה זו הוא בהצעת גישה פנומנולוגית  לפורנוגרפיה, המדגישה את חשיבות החוויה בחיי האדם, אשר מציבה אלטרנטיבה למתודולוגיות השונות ומבחינה בין גישת היומיומיים שלנו לפורנו (צפייה בפורנו, התוודעות למקומו של פורנו בחיי בן או בת זוג, וכו') ומבני היסוד המכוננים את הניסיון הפורנוגרפי היומיומי בתור פורנוגרפי.

בהרצאה ידון פיוטר שמוגליאקוב, משורר רוסי-עברי ותיאורטיקן של אמנות, גם באופני הצריכה של פורנוגרפיה, אשר השתנתה ללא היכר בעשור האחרון – צריכה שיתופית וקהילתית שהחליפה את שיטת הסחר.

*ההרצאה כוללת צפייה בסרטונים פורנוגרפיים.

מתי?  יום שני, 30.4.2018 בשעה 19:30

הכניסה ללא תשלום, בהרשמה מראש בכתובת: כאן

גלריית המדרשה  – הירקון 19 תל אביב

שרה פלד, גיר על עיתון מודפס

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן