Skip to content

להרגיש בבית: טיול בארץ הצבעונים

מה מיוחד לישראלים כשהם בחו"ל? ... סיגל גליל כתבת התיירות, האמנות והתרבות של מגפון, שחזרה לפני שבוע מטיול חלומי בעקבות ואן גוך בהולנד, מגלה את הסוד... בפגישה אישית עם גל עפרון באמסטרדם היא נחשפת לחברת טיולי קונצפט בעברית לכל רחבי ארץ השפלה. וגם העברות משער המלון ובחזרה ועד לנמל התעופה עם מדריכים ישראלים . הולנד […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 מה הדבר הראשון שאתם צריכים כשאתם נוחתים בנמל תעופה זר ומנוכר בחו"ל?…

קודם כל מחפשים מונית, או איזו שהיא דרך העברה נוחה ואמינה למלון/מקום הלינה שלכם.  עדיף שיהיה זה מישהו שלא ישחט אתכם במחיר ולא יעשה עליכם קופה כתיירים תמימים שלא מכירים את תעריפי הנסיעות המקומיות. נחמד שמישהו יקבל את פניכם עם חיוך, והכי חלומי שיהיה זה ישראלי שדובר עברית.

שדות של צבעוניים לא לנצח. בגני הפרחים של קוקנוף בהולנד. צילום באדיבות ארכיון איזי ריידר אמסטרדם

חברת איזי ריידר אמסטרדם עלתה על הרעיון שבדיוק עונה על הצורך הזה. במקום להשתרך עם המזוודות והתיקים בין כל ערוצי התחבורה המסובכת בהולנד: רכבות, אוטובוסים, טראם, ומטרו. השירות המפנק הזה מביא את התייר הישראלי בהולנד מסכיפול, עם קופסת הפתעות של צ'ופרים רבים בדרך, עד לפתח המלון.

סיגל גליל כתבת התיירות, האמנות והתרבות של מגפון, שחוותה את השירות החלומי הזה בנמל התעופה בסכיפול, נפגשה עם גל עפרון, ממנהלי חברת איזי ריידר בהולנד יחד עם בתיה טן ברינק, שמציעה טיולים ברחבי הולנד משער המלון ובחזרה עם צוות ישראלי מקסים.

מירון טן ברינק מייסד החברה איזי ריידר. קרא לחברה על שם הסרט שאהב

 בשבוע שעבר במהלך גיחת מוזיאונים קצרה וטיול אמנות וטבע בהולנד חיפשתי אמצעי העברה למלון שלי באיזור כפרי נידח בדרום אמסטרדם, המנותק ומרוחק מתחבורה ציבורית.  תוך התלבטויות איך להגיע למלון שלי נזכרתי בחברה של ישראלים שפועלת בהולנד ויכולה לספק לי את השירות הזה. יצרתי קשר עם החברה והזמנתי העברה מסכיפול למלון שלי. בשדה התעופה חיכה לי אלון עם השלט של החברה, יחד עם עוד כמה ישראלים שהגיעו להולנד. הוא הוביל אותנו לרכב מצוחצח עם מושבים נוחים, והתחיל בנסיעת ההסעה לפזר אותנו במלונות השונים באמסטרדם.

בין הצ'ופרים של הטיולים לראות את אמסטרדם בשיט תעלות. הצילום באדיבות ארכיון איזי ריידר

האמת שתיכננתי להקדיש את היום הראשון לביקור במוזאון ואן גוך, אליו קיוויתי להגיע בשעות הצהרים לאחר נחיתה בשעה 9 בבוקר. יצא שהמסלול התארך וכלל הסעה למלונות במרכז העיר, וכך אני שנותרתי אחרונה ברשימת ההורדה למלון, זכיתי כצ'ופר בסיור מודרך באמסטרדם.

אלון, המדריך בעל הידע השימושי שמכיר כל פינה סודית באמסטרדם, עם קבוצת מטיילים

במהלך הדרך התגלה לנו מדריך מדהים בעל ידע חשוב ויעיל להתמצאות בהולנד ובאמסטרדם. אלון לא חסך טיפים מאיתנו הנוסעים איתו ברכב. החל בהמלצות על מסעדות טובות, עבור דרך סיור מודרך באמסטרדם באתרים החשובים שעברנו דרכם, וכלה בטיפים לנהיגה ברכב פרטי בהולנד, שאני באופן אישי הייתי זקוקה להם באופן נואש. כמה כיף היה להרגיש בבית בארץ הזרה… ושהישראליות מלווה אותי עוד קצת , עד שהגעתי לפתח המלון.

מסתבר שחברת איזי ריידר גם מציעה טיולים בעברית לתיירים הישראליים שמגיעים להולנד, ואפילו בילוי לילי וחוויות תרבותיות .

גל עפרון, מנהל את איזי ריידר יחד עם בתיה טן ברינק באמסטרדם. הצילום באדיבות חברת איזיריידר.

כל כך התרשמתי מן השירות מסביר הפנים הזה שהחלטתי לפגוש את גל עפרון אחד ממנהלי החברה ולראיין אותו על היוזמה הישראלית המצויינת הזאת. הראיון עם גל נערך במסעדת המלון שבו התארחתי, בלב נוף כפרי הולנדי פסטורלי הצופה אל הנהר.

 איך נולדה החברה הישראלית איזיריידר בהולנד?

החברה הוקמה בשנת 2001-2. התחיל אותה מירון טן ברינק יליד הולנד שעלה לארץ, ועוסק בתיירות כמורה דרך.  ובעקבות משבר התיירות בארץ בתקופה זאת חזר להולנד, ויחד עם רעייתו בתיה הקים את החברה.

איך אתה הגעת לכאן?

אני הגעתי להולנד בעקבות האהבה. בעקבות זוגתי ההולנדית. למדתי תיירות באנגליה בבירמינגהם. לימים ניהלתי בארץ  את חברת מצוקי דרגות. וגרתי במצפה שלם בים המלח. היא באה לגור איתי בקיבוץ. לאור משבר התיירות יצאנו לטייל בעולם. ועברנו דרך הארץ שלה. מצאתי עבודה בקבלה של מלון. ואז פגשתי את מירון. הוא הגיע לתלות פתקים על הטיולים שלו בקבלה של המלונות. כך התיידדנו, התחלנו לדבר, ונהיינו חברים.

עשינו כל מיני דברים יחד. הוא ואשתו בתיה ניהלו את החברה שגדלה לאט לאט. עם השנים הצטרפתי כשותף. לפני 3 שנים מירון נפטר באופן פתאומי מסרטן. ואני לקחתי על עצמי אחרי כן את ניהול החברה.

טיולי קונצפט תפורים לפי התאמה . נופים הולנדיים וחווייה אחרת בטיולים. הצילום באדיבות איזיריידר אמסטרדם

מה מיוחד בטיולים שלכם?

הטיולים שלנו הם טיולים עם אווירה של טיול פרטי. מירון לקח את הקונצפט של טיולי רכב אשכול והעביר לכאן. המדריכים שלנו מקסימים. והם מדריכים בשתי שפות. בעברית ובאנגלית. רוב הטיולים שלנו הם בעברית.

איזה טיולים אתם מציעים בהולנד?

יש לנו טיולים מאוד מגוונים. טיולי הליכה בעיר, טיולי רכיבה באופניים באיזורים כפריים. יש לנו טיולים שאנשים יכולים לנסוע מאמסטרדם ברכבת ומדריך שלנו יכול לאסוף אותם בתחנת הרכבת ולהמשיך איתם את הטיול בעיר שהם רוצים . יש לנו סיורים על ההיסטוריה היהודית של אמסטרדם. מגיעים אלינו קהל יהודי מכל העולם. אנחנו מומחים להולנד, ויכולים לתפור למטיילים מסלולים לפי תחומי העניין שלהם. כך למשל יש לנו קבוצות נישה. ביניהם טיולים מוסיקה תפורים בעקבות פסטיבלים של ג'ז, או סמינרים מטיילים לאוהבי אמנות.

טיול חקלאי בעקבות מגדלי תפוחי האדמה. הציור אוכלי תפוחי האדמה של ואן גוך משקף תרבות חקלאית הולנדית אותנטית, ואת הערצתו לחיי האיכרים החיים ועובדים בחיק הטבע.

כך למשל הציור של וינסנט ואן גוך "אוכלי תפוחי האדמה" שצייר בנואנן ב-1885, מייצג תרבות של איכרים הולנדים שחיו בבקתות קש בכפרים. ולנו יש סיור מיוחד בצפון הולנד עבור חקלאים שמתעניים בגידול תפוחי אדמה.   בכלל אני חושב שהציור של ואן גוך את הפנים של האיכרים מגדלי תפוחי האדמה, או הציור המפורסם שלו אוכלי תפוחי האדמה, משקף משהו מאוד בסיסי בתרבות של הולנד. והפרצופים של האנשים שמגדלים את התפוחי האדמה שהוא צייר, משקפים את הדמויות ההולנדיות האותנטיות שגרות בבקתות העץ.

תכננו  גם טיולים מיוחדים לקבוצות מהנדסים ואנשי טכונולוגיה לטחנות רוח ולמפעלי מים טכנולוגיים, כמו גם סמינרים על ההיסטוריה היהודית בהולנד.

בתים הולנדיים מסורתיים על גדות הנהר במסלול טחנות רוח. צילום באדיבות איזיריידר אמסטרדם

יש לנו גם טיולי הפתעה לפי בחירת המדריך. מסעות שף אל המקומות האהובים על המדריך. זה עבור אנשים שמגיעים לכאן לא בפעם הראשונה, ורוצים חוויות חדשות. או לנסוע לאורך הנהר למקומות קסומים. להכיר את האנשים האמיתיים שגרים במקומות האלה. לפעמים לפגוש איכר שמגדל  דובדבנים. או לשבת על הנהר ולעשות פיקניק.

טחנת רוח ובתים כפריים במסלול טירות ומים. הצילום באדיבות איזיריידר אמסטרדם

מה אתם מרגישים כלפי הקהל הישראלי?

אנחנו אוהבים את הקהל הישראלי. זה משהו שחסר לך. להרגיש בבית בתוך עמך. ההתנהלות כשאתה בסביבה הטבעית היא נינוחה. כיף לנו עם הישראלים. רוב האנשים שמטיילים איתנו הם אחלה אנשים.

מה מיוחד בישראלים?

יפה לראות איך נכנסים לאוטו 4 זוגות שלא מכירים אחד את השני.  אחרי דקה וחצי כולם מכירים ונהיים חברים ואפילו יוצאים לבלות ביחד אחרי הטיול.  מדהים לראות איך שהישראלים עוזרים אחד לשני. מייד מוצאים קשרים. זה נפלא לגלות איזה דברים נורא יפים יש בתרבות הישראלית שלנו. מדהים לגלות כאן דברים על הישראלים .  זוגות ממקומות אחרים שנוסעים איתנו, לא מחליפים מילה במשך כל הטיול, ונשארים זרים עד סוף הטיול.

איך אתם מטפלים בלקוחות שלכם?

צוות שלם מטפל בקבוצה. יש את הגב הלוגיסטי במשרד. שאיתו נמצאים בקשר, והוא מטפל ופותר את הבעיות שצצות בשטח. ואת צוות המדריכים /נהגים שבקיאים מאוד, ומכירים כאן את התרבות וכל פינה ומקומות שרק מקומיים מכירים.

מהו מקור השם של החברה?

מירון בחר בשם בעקבות הסרט "אדם בעקבות גורלו", על האופנוענים שחוצים את ארצות הברית, שבאנגלית נקרא איזי ריידר.

פוסטר הסרט איזי ריידר, אדם בעקבות גורלו. שם הסרט שירון טן ברינק אהב היה מקור ההשראה לשם החברה.

מה אתה יכול לספר על הצוות שלכם בחברת איזי ריידר?

יש לנו צוות של מדריכים/נהגים מאוד וותיקים עם רכבים קטנים ואנים יפים. המדריך הוא גם הנהג. כל המדריכים שלנו הם ישראליים שחיים פה. ויש שגרים פה באמסטרדם, ויש שחיים באג או בהארלם. יש לנו כאן מדריכה נהדרת שחיה כאן כבר 30 שנה בהולנד.

צוות איזי ריידר אמסטרדם. כולם ישראלים שחיים בהולנד. הצילום באדיבות איזי ריידר אמסטרדם

 כמה מדריכים יש לכם?

ישל לנו צוות של 25 מדריכים ברמות אינטנסיביות שונות.

מה מייחד אתכם בתרבות התיירותית שלכם כמדריכים כאן בהולנד?

אנחנו מתנהלים באיזי. המדריכים שלנו לא לבושים בחליפות ועניבות כמו שמקובל כאן אצל ההולנדים. אנחנו יותר חופשיים. המדריכים שלנו באים מסודרים ליום עבודה, אך לבושים קזואל. כמו בתרבות הישראלית.

מסלול האג דלפט. נופי תעלות מים, וערים הסטוריות. שלוה מלכותית הולנדית. הצילום באדיבות איזיריידר אמסטרדם

איך שומעים עליכם? איך מגיעים אליכם לקוחות?

השיווק שלנו הוא מפה לאוזן. אם אוהבים אותך אז מספרים לכולם. וכך זה עובד. היום הרכבים שלנו מלאים. מירון המציא גם את השירות של העברות משדה התעופה. ואז, אנחנו מוכרים חבילה מסיעים למלון ולוקחים לטיול בעיר ומעניקים כרטיס לשייט בתעלות העיר.

יש לנו כמה חבילות של טיולים. הטיולים הקלאסיים כוללים העברות הלוך ושוב משדה התעופה, סיורים רגליים או בפוקוס הרובע היהודי בתי כנסת, ועוד, יש לנו גם סיור קנביס, או סיור ברובע החלונות האדומים, סיור רגלי מודרך באמסטרדם שנקרא "אמסטרדם המיטב", סיורי אוכל ושיט תעלות באמסטרדם, טיולי אמנות עם סיורים מודרכים במוזאונים, טיולים בני חצי יום עד יום שלם לכפרי דייגים, טירות  וטחנות רוח ליעדים כמו חיטהורן, זאנסה סחאן, להיכרות עם התעשיות ההולנדיות המקומיות כגון גבינות, קבקבי עץ, ועוד…  בין היעדים שלנו בטיולים גם האג ודלפט, גני קוקנוף המרהיבים בעונת הפריחה של הצבעונים והיקינתונים, מוזאון קרולר מולר שנמצא בתוך שמורת הטבע הנפלאה שבפארק הלאומי הוכה ולוואה באוטרלו.

טיולי פרחים בעונת הצבעונים בהולנד. צילום: סיגל גליל

האם יש לכם גם טיולים מיוחדים לפי דרישה?

אנחנו עושים טיולי צילום לנופים מיוחדים כסדנאות צילום בהולנד, יש לנו סיור טבע, עשינו טיולים וסדנאות מיוחדות ליום האשה. בדגש נשים הולנדיות שעשו היסטוריה. וכן גם טיולים חקלאיים או פיקניקים באיזוריים כפריים ונופים פסטורליים, שכוללים ביקור בחוות איכרים הולנדיים, ואנחנו עושים גם שיט נהרות בהולנד.

טיולים קולינריים לשווקים ולמסעדות שף, בעקבות הטעמים של הולנד. הצילום באדיבות איזיריידר אמסטרדם

ולסיום,  מאיפה אתה בארץ? ומה הקשר שלך לתיירות ? בעצם איך הגעת לאיזי ריידר?

נולדתי בנהריה וגדלתי בשדה בוקר ובמצפה שלם בים המלח. מגיל צעיר אהבתי לטייל אהבתי לגלות מקומות חדשים וליהנות מכל היופי שיש בעולם שלנו.

התשוקה שלי לגלות את העולם הייתה תמיד מלווה בדחף להבין מה קורה סביבי ולגלות את כל הסיפורים הנפלאים של המקומות והאנשים אותם פגשתי בדרכי. טיילתי והדרכתי ברחבי הארץ וברחבי העולם. למדתי תיירות באנגליה ונדדתי בעקבות האהבה להולנד. יחד עם בתיה טן ברינק אני מנהל כיום את חברת איזי ריידר אמסטרדם שנותנת שירותי תיירות מגוונים לקבוצות וליחידים ועל פי תפירה אישית, כמו גם שירותי העברות מנמל התעופה סכיפול למלונות התיירים שמגיעים להולנד.

טיולי טבע ופיקניקים בכפרים על גדות הנהר. הצילום באדיבות איזיריידר אמסטרדם

לחזור הביתה בחיוך: בדרך לסכיפול עם מדריך ישראלי דובר עברית.

בבוקר הטיסה בחזרה לארץ, חיכיתי לניקו נציג איזי ריידר בבר המלון הצופה על כניסת האורחים.  כמה מפתיע היה שהמכונית הגיעה פונקט, על הדקה, כמו שעון שווייצרי לרחבת הכניסה למלון. ניקו ירד מן המכונית ונכנס למלון. כשראה אותי הציע לי מייד ובחיוך לעזור לי עם המזוודות בדרך למכונית.

בתוך הוואן חיכו לי החברה הישראלים בדרכם לסכיפול. חלק מהם כבר הכרתי בנסיעה עם עם אלון כשהגעתי לאמסטרדם. כמובן שמיד פתחנו בשיחת החלפת רשמים מהחופשה הקצרה בהולנד. שירי שאוהבת לטייל לבד בחו"ל סיפרה לי על  המדריכה הנהדרת מאיזי ריידר שלקחה אותה לטיול ושפעה ידע מדהים וחשפה פינות סודיות שרק מקומיים מכירים. .. שתי הנשים הצעירות שהגיעו יחד סיפרו לי חוויות מהטיולים הנפלאים שעשו עם אלון מאיזי ריידר בכפר הדייגים ההולנדי חיטהורן, וגם על הבילוי הלילי עם אלון בערב הקודם. הם ראו יחד את ההופעה של אדיר מילר באמסטרדם.  ותגידו לי, מה יכול להיות יותר ישראלי מזה?…

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן