Skip to content

בשל ההצתות – מעבר כרם שלום ייסגר עד לתיקונו

המעבר ייסגר לתנועה והעברת סחורות בשל נזק רב והצתות בידי מתפרעים פלסטינים. על כך הודיע היום שר הביטחון אביגדור ליברמן. בוועדה המארגנת את הפגנות השיבה מודאגים מההחלטה וטוענים כי הסגירה עלולה להוביל להסלמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: דו"צ
צילום: דו"צ

מעבר כרם שלום ייסגר מחר לתנועה והעברת סחורות מרצועת עזה ואליה. כך הודיע היום (שבת) שר הביטחון אביגדור ליברמן. המעבר ייסגר בשל הצתת צינור הגז והדלק דרכם ישראל מספקת את הגז והדלק מישראל לרצועה. הצינורות והמתקנים ניזוקו והוצתו אמש בידי מתפרעים פלסטינים שהפגינו לאורך גדר הרצועה. בשל ההצתה המעבר יוותר סגור עד לתיקון הנזקים שנגרמו בידי הפלסטינים.
עלות הצינור היא 10כ- מיליון שקלים, ועלות המסוע 23 מיליון. הנזק מהדליקה מוערך במיליונים. זהו השבוע השני ברציפות שבו מפגינים מעלים באש את צדו הפלסטיני של המעבר – הנקודה היחידה שממנה עוברות סחורות כמו מזון, ציוד ודלק לרצועה.

צילום: דו"צ
צילום: דו"צ

בוועדה המארגנת של הפגנות "תהלוכת השיבה" גינו היום את ההודעה בדבר סגירת המעבר, אותה הם מגדירים כעונש קולקטיבי, והזהירו מפני ההשלכות האפשריות של ההחלטה. לצד זאת, ביקרו גם המפגינים שגרמו נזק לתשתיות בצד הפלסטיני של המעבר. "אנו עדים ומופתעים מתקרית מצערת ולא מתוכננת שאירעה במעבר כרם שלום", נמסר בהודעה מטעם המארגנים, "אמנם אנו רואים בישראל כאחראית להרג ופציעת מאות פלסטינים מאז תחילת התהלוכות, אבל אנו עדיין עומדים על כך שהתהלוכות יישארו עממיות ולא אלימות".

אתמול התקיימו שוב, זה יום שישי השביעי ברציפות, הפגנות המוניות לאורך גדר המערכת בין ישראל לעזה, כחלק מ"צעדת השיבה הגדולה". נכון לשעה 20:00 נהרג, על פי דיווחים, פלסטיני מידי כוחות ישראליים, ולדברי משרד הבריאות בעזה נפצעו 973 ה, ש־38% נהם נזקקו לאשפוז; 176 מהפצועים נפגעו מתחמושת חיה ועל פי דיווחים עשרה מהם במצב אנוש.
על פי הערכות, המספר הכולל של המשתתפים בהפגנות היום היה 8,000-6,000, נתון גבוה מעט מהנתונים ביום שישי שעבר. לאחר תפילות הצהריים צעדו מאות מפגינים מחמשת מחנות האוהלים לעבר גדר המערכת, שם הבעירו צמיגים ויידו אבנים על כוחות ישראליים, והטיסו אל שטח ישראל עפיפונים שאליהם הוצמדו חומרים בוערים, שעל פי דיווחים הציתו שרפות בשדות ישראליים. בנוסף, במקומות שונים גרמו המפגינים נזק לתיל הדוקרני הפרוש מעברה העזתי של גדר המערכת, אף שלא דווח על ניסיונות לפרוץ את הגדר.
כוחות ישראליים הגיבו על ההפגנות בירי קליעי גומי ומכלי גז מדמיע, שפוזרו גם מכלי טיס בלתי מאוישים, ובירי תחמושת חיה, לרבות על ידי צלפים. כן כרזו הכוחות למפגינים להתרחק מהגדר והתריעו בפניהם על שימוש קרב בירי חי.

צילום: דו"צ
צילום: דו"צ

לאחר בדיקה שנערכה הבוקר עלה כי הנזקים שנגרמו למעבר כרם שלום כוללים את מסוף הדלקים- שאינו כשיר כעת להפעלה. צינורות הגז- שם נמצא כי קיים נזק לתחנות חיבור. בשל כך קו הגז הראשי אינו כשיר כלל. בצינורות הדלקים – נמצא כי קיימים נזקי שריפה ושברים במתחם התדלוק. במסוע אגריגטים – נמצא כי אינו כשיר לפעילות כלל נגרם נזק משמעותי למתקן כולו. במסועי תבואה, מזון ובעלי חיים – נמצאו נזקים בתשתיות החשמל. ובתשתיות ביטחוניות של המעבר – נגרם נזק לגדרות, עמודי תאורה ולמצלמות.
בשל כך אישר שר הביטחון את המלצת צה"ל ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון על סגירת מעבר כרם שלום החל ממחר (יום א׳ 13.5) ועד להודעה חדשה. יצויין כי על פי הודעת צה"ל המעבר יהיה סגור מלבד לסוגיות הומניטריות שיאושרו באופן פרטני.
"סגירת המעבר תתקיים עד להשלמת תיקון הנזקים שנגרמו כתוצאה מהפרת הסדר ויפתח שוב בהתאם להערכת המצב. ארגון הטרור חמאס מוביל בשבועות האחרונים ביתר שאת פעולות טרור בכסות של הפרות סדר אלימות- פוגע ברווחת חייהם של תושבי עזה ומשתק את עורקי החיים שלה", מדגיש דובר צה"ל.
דוברה צה"ל מציין כי "ישראל ומדינות רבות בעולם פועלות להכנסת סחורות- מזון, ציוד ודלקים לאזרחי הרצועה וחמאס מונע את הגעתן ומבצע פעילות שמסכנת את הפעלת המעברים לרצועה. ושב ומדגיש כי ה"חמאס הינו האחראי לכל הנעשה ברצועת עזה מעל ומתחת לקרקע והיא שתישא בהשלכות למעשיה."

1 Comment

  1. גורן
    14 במאי 2018 @ 0:15

    . בוועדה המארגנת את הפגנות השיבה מודאגים מההחלטה וטוענים כי הסגירה ] כרם שלום]עלולה להוביל להסלמה חחחחח מטורפים עד כמה אתם מטורפים מזכיר את הילד שרצח את הוריו וצועק אני יתום " עלולה להביא להסלמה" זאת אומרת עד עכשיו הם הפריחו בלונים וזרקו סוכריות ופרחים על חייל צה"ל אתה מבין אם אלה אתם רוצים שנעשה שלום ……..

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן