Skip to content

אחמד טיבי: הריגת הפארמדקית הפלסטינית היא פשע מלחמה נתעב

במהלך כנס בוואדי ערה הוסיף ושאל חבר הכנסת: "האם הצלף רקד וצהל כשפגע במטרה והאם שר הביטחון יעניק לו צל"ש?" והוסיף כי "הצלף ראה אחות לובשת לבן וירה בה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חבר הכנסת אחמד טיבי תקף היום (שבת) את נסיבות מותה של הפלסטינית הצעירה בסמוך לגדר המערכת  ברצועת עזה אתמול. טיבי אמר כי הריגתה היא פשע מלחמה נתעב ותהה עם הצלף שירה בה רקד כשזו נפגעה.

במהלך כנס שנערך היום בוואדי עארה התייחס חבר הכנסת למקרה ואמר: "הריגת הפארמדקית רזאן נג׳אר היא פשע מלחמה נתעב. היא בוצעה על ידי צלף מוג לב ונפשע  שראה אחות עם חלוק לבן ולחץ על ההדק".

חכ טיבי תהה: "האם הצלף רקד וצהל כשפגע במטרה והאם שר הביטחון יעניק לו צל׳ש?.
רזאן היא שהידה נעלה תוך כדי עבודה קדושה של הגשת סיוע לפצועים. גם ניקי הילי (שגרירת ארה"ב באו"ם) וארה"ב שמנעו החלטה במועצת הביטחון נושאים באחריות לרצח הנורא הזה של רזאן", אמר טיבי.

ח"כ אחמד טיבי (צילום מדף הפייסבוק)
ח"כ אחמד טיבי (צילום מדף הפייסבוק)

כרזה שיצרה תנועתו של טיבי
כרזה שיצרה תנועתו של טיבי

רזאן אנג'אר, בת 21, פראמדיקית פלסטינית נורתה בשישי למוות בהפגנות שאירעו ברצועת עזה, ו-40 נוספים נפצעו מאש חיה, כך לפי משרד הבריאות בעזה. הרשויות ברצועה הוסיפו שההרוגה היא שהתנדבה בצוות רפואי שסייע לפצועים בשטח, ונורתה סמוך לחאן יונס.

שר הבריאות הפלסטיני, ג'ואד עואד, אמר כי אנג'אר נורתה כשהיא לובשת מדים של אנשי הצוות הרפואי. לפני שנורתה אנג'אר התראיינה לכלי תקשורת פלסטיני, ואמרה שהיא גאה בכך שהיא מסייעת לפצועים. אנג'אר צולמה זמן קצר לאחר הירי לובשת חלוק לבן. בנוסף לכך, כלי תקשורת פלסטיניים הפיצו ראיון שהעניקה בו היא נראית בבגדים דומים, וטענו כי ביום מותה.

רזאן אנג'אר (צילום מתוך הפייסבוק)
רזאן אנג'אר (צילום מתוך הפייסבוק)

חבר בצוות הרפואי שהיה עם אנג'אר סיפר לעיתונאים בעזה שהיא התקרבה לגדר בניסיון לסייע לצעיר שנפצע. "אמרתי לה שמסוכן להתקרב, אבל היא ענתה שהיא לא חוששת למות ורוצה לעזור לצעיר". תמונותיה של רזאן הפכו לוויראליות בשעות האחרונות ברשתות החברתיות. היא זכתה לכינוי "מלאך הרחמנות".
שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב גינה אף הוא את הירי בנג'אר וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי עובדי רפואה אינם מטרה. "מחשבותיי ותפילותיי נתונות למשפחתה של רזאן נג'אר. הפלסטינים בעזה סבלו מספיק", כתב מלדנוב. "על ישראל למתן את השימוש בכוח ועל חמאס למנוע את התקריות האלימות. ההסלמה רק תגבה עוד מחיר בנפש".
התקשורת הערבית והרשתות החברתיות כולן עסקו במהלך היממה האחרונה במות הצעירה והיא כונתה בקדושה ואף צוירה בהם כה-"מלאך בלבן".

צילומים מתוך הרשתות ותקשורת פלסטינית
צילומים מתוך הרשתות ותקשורת פלסטינית

מצה"ל נמסר כי במהלך יום שישי "התקיימו הפרות סדר אלימות ברצועת עזה במספר מוקדים בהשתתפות אלפי מתפרעים פלסטינים, כחלק מניסיונות ארגון הטרור חמאס לפגוע בתשתיות הביטחון של ישראל ולבצע פיגועי טרור, ובכך להפוך את מרחב הגדר למרחב לחימה תת- ועל-קרקעי.

בהפרות הסדר אתמול ירו מחבלים לעבר כוחות צה"ל וגדר המערכת, השליכו רימונים ומטעני חבלה. כמו כן יודו אבנים, הובערו צמיגים והתקיימו הפרות סדר במרחב הגדר. כוחות צה"ל פעלו להגנת הגדר וביטחון אזרחי ויישובי ישראל, ופעלו בהתאם להוראות הפתיחה באש".

בנוגע למותה של אנג'אר הוסיפו בדובר צה"ל כי "מקרים בהם נטען כי אזרח נהרג מירי צה"ל מתוחקרים באופן יסודי על-ידי דרגי הפיקוד הרלוונטיים ונבדקים על-ידי מנגנון התחקור המטכ״לי, וכך ייעשה בנוגע לטענות הנוכחיות. ממצאי התחקירים מועברים לפרקליטות הצבאית".

עוד נמסר: "צה״ל פועל באופן שוטף להפקת לקחים מבצעיים ולצמצום מספר הנפגעים מירי במרחב גדר הגבול ברצועת עזה. למרבה הצער, חמאס פועל באופן מכוון ומתוכנן לסיכון אזרחים, כאשר מדי שבוע הוא מציב בחזית הפרות הסדר האלימות ילדים צעירים, נערים ונשים, הנשלחים לגדר ומשמשים בפועל "מגן אנושי" למימוש מטרות החמאס. צה"ל שב ומזהיר את האזרחים מהתקרבות לגדר ונטילת חלק באירועים האלימים ובפיגועים. צה"ל ימשיך לפעול באופן מקצועי ובנחישות להגנה על אזרחי ישראל ועל תשתיות הביטחון".  
לשאלות: האם נפתחה חקירה הנוגעת לנסיבות מות הצעירה, האם החומר הועבר לפרקליטות ומתי אנו נקבל את ממצאי החקירה, ענו בדובר צה"ל כי "זו כרגע ההתייחסות שלנו ובמידה ויהיה מה להוסיף נעדכן".



1 Comment

  1. גורן
    3 ביוני 2018 @ 3:51

    אתמול בהפגנה של ערבי חיפה חטפו דגל ישראל ממפגינה ודרכו עליו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן